Kort vraagje over de HPT372 RAID op de Abit KD7

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Is het mogelijk deze gewoon als extra IDE poorten te gebruiken dus gewoon IDE3/4, heb al de search gebruikt en de manual van de ABIT KD7. Ik weet dat het mogelijk is met alle RAID controllers maar bij deze ga ik twijfelen. Ik heb namelijk 3 schijven en als ik het goed lees moeten het er verplicht 2 per IDE poort zijn wil je ze gewoon als IDE configuratie gebruiken, ik heb namelijk 3 verschillende schijven wil namelijk 1 bootschijf WD 40GB 8MB op 1 kanaal en dan 2 data schijven op 1 kanaal. Maar wat ik dus begreep is als je ze dan gaat instellen dat ze dan geformateerd worden ofzo en dat wil ik nie hebben (important data) omdat je dan per schijf 1 array aanmaakt ofzo. Hoop dat iemand wat meer info hierover kan vertellen :) Neem aan dat als je de HD's gewoon aansluit met jumpers dat ze gewoon als aparte schijven worden gezien :? en je er van kan booten.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niels99 schreef op 18 mei 2003 @ 16:22:
Is het mogelijk deze gewoon als extra IDE poorten te gebruiken dus gewoon IDE3/4, heb al de search gebruikt en de manual van de ABIT KD7.
Searchen en RTM'en is prima, dat wordt zelfs aangemoedigd :) Maar het zou beter zijn als je in de toekomst éérst de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum op GoT leest. In dit geval dus de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (18-05-2003) B) Mocht je daarin niks relevants vinden, dan kun je alsnog searchen/manual lezen/googlen, wat in principe wat meer tijd vergt dan gewoon in de FAQ kijken ;)
Ik weet dat het mogelijk is met alle RAID controllers maar bij deze ga ik twijfelen. Ik heb namelijk 3 schijven en als ik het goed lees moeten het er verplicht 2 per IDE poort zijn wil je ze gewoon als IDE configuratie gebruiken, ik heb namelijk 3 verschillende schijven wil namelijk 1 bootschijf WD 40GB 8MB op 1 kanaal en dan 2 data schijven op 1 kanaal. Maar wat ik dus begreep is als je ze dan gaat instellen dat ze dan geformateerd worden ofzo en dat wil ik nie hebben (important data) omdat je dan per schijf 1 array aanmaakt ofzo. Hoop dat iemand wat meer info hierover kan vertellen :) Neem aan dat als je de HD's gewoon aansluit met jumpers dat ze gewoon als aparte schijven worden gezien :? en je er van kan booten.
Zie dus de FAQ van dit subforum :)

/faq

Dit topic is gesloten.