Toon posts:

Nforce + Maxtor 40 gig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vaag probleem.
Ik heb een maxtor 40 Gig 7200 rpm schijf die ik eerst als backup schijf heb gebruikt in me vader zijn pentium 4 systeem, op zich geen probleem zou je zeggen gewoon 40 die herkend werd en ook alle ruimte was benut.

Nu heb ik die schijf in mijn eigen pc gedaan, A7N8X moederbord en nu zegt ie dat die schijf maar 30 gig is.
Hoe kan dit??

Alvast bedankt.

Verwijderd

bios al geupdate van het moederbord?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je überhaupt al in de FAQ van dit subforum gekeken? Vermeld eens wat de bevindingen daarvan zijn! En wát "zegt" dat de schijf maar 30GB is..? BIOS? OS? Schijfbeheer? Verkenner? etc.. Welk OS draai je? En jouw vader? Kun je wel bij alle bestanden? etc..

Kortom weest eens volledig en duidelijk in je startpost. Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 18-05-2003 16:14 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 15:08
10 gig niet gepartitioneerd ofzo. Staat winodws erop kan jet het bij schijfbeheer zien en eventueel aanmaken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03 16:12
Welke versie van Windows heb je? Er vanuit gaande dat je windows gebruikt.

Het kan namelijk zijn dat Windows je schijf wel gewoon herkent alszijnde 40GB, dan is er dus niets aan de hand, tenzij je veel in dos werkt :)

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
ok ter verduidelijking: toen ik de schijf in het pentium 4 systeem had gedaan heb ik in Windows XP schijfbeheer de hardeschijf gepartitioneerd en geformatteerd als NTFS.

Toen alle data was weggeschreven en weer teruggeplaats had ik dus een praktisch lege schijf en deze toen in mijn eigen systeem gedaan. Toen gaf die in de bios al aan dat het een 30 gig schijf was en ook tijdens de Windows XP installatie was het maximum dat ik kon toewijzen 30 gig en ook dus maar kon formatteren.
Nu geeft ie zowel in Windows als in de bios aan dat het een 30 Gig schijf is.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03 16:12
En als je nu bij het disk management kijkt zie je dan ook dat de fysieke schijf 30 gig is? Dwz, zie je nog een ongepartitioneerde ruimte of niet?

In welke mode heb je de schijf in je bios staan? Auto/LBA/Normal?

Zit er niet toevallig een 30GB Clip jumpertje op je schijf die je perongelukt gebruikt hebt?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen ongepartitioneerde ruimte meer ofzo maar wat je zegt van de clippie/jumpertje zou misschien kunnen ik ga even kijken.....
Pagina: 1