Toon posts:

Ping kpn adsl beter dan BBned ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi een maat van me heeft euronet adsl en heeft altijd ping 14ms, een andere maat van me bij planet zat ook rond die 14ms..
Ik heb BBned ADSL en ik heb vaak gemiddeld ping 22/23 ms.. naar een snelle server.
Ok het is weliswaar niet zoveel maar toch ben ik benieuwd hoe het komt dat kpn toch een betere ping heeft.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-05 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Zitten die maten van je soms dicht bij kantoren die servers hebben staan van KPN? Dat kan ook schelen natuurlijk. Ik zit met BBnet ook zo rond de 14 to 17ms, soms hoger...

Profile

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 12:16
Afstand tot de server, downloads/uploads, geluk, van alles speelt een rol. Zolang het niet al te veel scheelt zou ik me geen zorgen maken.
Ik haal normaal gesproken 18 ms, momenteel alleen 220 :/ Misschien zit je nu ook op een tijdstip waar het druk is waardoor je ping wat slechter is.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Godjira schreef op 18 mei 2003 @ 15:25:
Zitten die maten van je soms dicht bij kantoren die servers hebben staan van KPN? Dat kan ook schelen natuurlijk. Ik zit met BBnet ook zo rond de 14 to 17ms, soms hoger...
Ze zitten gewoon in Amsterdam zelfde wijk ook als mij, paar kilometer afstand van elkaar.
Ik weet niet of er servers van KPN in de nabije omgeving staan.. de AMS-IX is niet ver weg iedergeval..

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 18 May 2003 @ 15:28:
Afstand tot de server, downloads/uploads, geluk, van alles speelt een rol. Zolang het niet al te veel scheelt zou ik me geen zorgen maken.
Ik haal normaal gesproken 18 ms, momenteel alleen 220 :/ Misschien zit je nu ook op een tijdstip waar het druk is waardoor je ping wat slechter is.
Nee ping is bij mij naar nederlandse servers altijd hetzelfde.. misschien als het druk is 1 a 2 ms hoger..

O ja en die ping was niet tijdens downloads/uploads.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 15:32 ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:47
Heb zelf ook ADSL via bbNed(1024/512- Arnhem) en zit op een ping van 28-30ms gemiddeld.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Denk je nou echt dat je door die extra 8-9Milliseconden minder frags haalt ofzow. waar mensen tegenwoordig wel niet wakker van kunnen liggen zeg.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:31
ik zou je er niet druk om maken, zodra je ping niet boven de 100 komt is er niet zoveel aan de hand. Verder zit het verschil natuurlijk in het verschillende netwerk wat BBned gebruikt. Andere servers/ meerdere servers etc etc.

Je kan ook vragen of ze even een tracert willen doen naar een bepaalde server, dan kan je de weg zien die jouw en hun signaal moeten afleggen, dit bepaalt dus de ping voor een groot deel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Nou als we gewoon onze gateway pingen.. zie je dat ping verschil al.
Dus dan zou het waarschijnlijk om ghost hops gaan.. want met tracert kom je direct op je gateway uit, welke servers daar tussen liggen, hoe kan je dat zien ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 15:58 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat wel zo is, is dat de ping bij kpn bij enig intensiever internetverkeer gelijk als een dolle oploopt naar 150 tot soms wel 1200 ofzo, daar heb je met bbned (snelle abo's) veel emn veel minder last van door de ruimere upload

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

kpn en bbned leveren het netwerk, je ISP is echter voornamelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van je verbinding. Als die een paar prut routers en switches in het netwerk heeft hangen kan dat het verschil wel verklaren.
Heb je bbeyond dus of zo?

I'm not as think as you stoned I am

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

WooK schreef op 18 May 2003 @ 21:46:
kpn en bbned leveren het netwerk, je ISP is echter voornamelijk verantwoordelijk voor de kwaliteit van je verbinding. Als die een paar prut routers en switches in het netwerk heeft hangen kan dat het verschil wel verklaren.
Heb je bbeyond dus of zo?
*kuch* Zon *kuch*

ontopic --> bel zelf je ISP, die kunnen dat echt wel controleren denk ik :) .

De meeste mensen deugen!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Waslijn schreef op 18 mei 2003 @ 15:36:
Heb zelf ook ADSL via bbNed(1024/512- Arnhem) en zit op een ping van 28-30ms gemiddeld.
Ik zit een stuk achter jou (vanaf amsterdam) in Didam en ping met gemak 12miliseconden. KPN ADSL dus ;).

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Je hebt t over een paar kilometer ervan af, en het punt is dat dat dus inderdaad uitmaakt, de lengte van de koperdraad tussen je centrale en je huis is van belang, ook de kwaliteit van je eigen bekabeling, die nooit voor data bedoeld is bij aanleg. Overigens zou ik niet zeuren als je pings < 30 zijn, wtf boeit dat verschil dan? onder de 60 merkt de fanatiekste gamer niet tenzij de ander op een lan zit :X :P

code:
1
2
3
4
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=22ms TTL=62
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=21ms TTL=62

Das bij mij 24/7 zo, en t heeft dus vooral te maken met de afstand van mij naar de centrale (>3KM hemelsbreed, en tis oude bekabeling. ook is de kabel zelf een stuk langer dan dan).

Kortom, deze verschillen boeien geen ruk, en wees blij met je snelle stabiele bbned lijn met riante upstream, heb je veel meer aan...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Ik heb een aantal reply's getrashed. Het is dus niet de bedoeling om loze ping resultaten hier te posten.
Het noemen van je ping is geen probleem, mits je er ook een conclusie aan kunt verbinden. Want losse pings hebben totaal geen betekenis.
Pagina: 1