Nadat ik hier het e.e.a. uitgemest heb kwam ik een leuk 7 segment displaytje tegen, en gezien ik al een tijd een lamp aan mijn LPT poort had hangen welke aanging als ik mail had, leek het mij leuk om ook eens wat anders te proberen.
Ik wil een 7-segment display aansluiten met het volgende schema:

Zoals eerder gezegd wil ik hier op laten zien hoeveel mails er op de server staan. Voorlopig is 1 display genoeg, meer dan 9 tegelijk zullen er over het algemeen niet opstaan, gezien ik ze vaak genoeg binnen haal.
Wie weet welke software ik daar voor nodig heb of wie ziet het zitten om dat te schrijven?
Ik wil een 7-segment display aansluiten met het volgende schema:

Zoals eerder gezegd wil ik hier op laten zien hoeveel mails er op de server staan. Voorlopig is 1 display genoeg, meer dan 9 tegelijk zullen er over het algemeen niet opstaan, gezien ik ze vaak genoeg binnen haal.
Wie weet welke software ik daar voor nodig heb of wie ziet het zitten om dat te schrijven?
offtopic:
Na meer dan een jaar mij post ge-edit ja, ik schaam me gewoon voor mijn taalgebruik toendertijd.
Na meer dan een jaar mij post ge-edit ja, ik schaam me gewoon voor mijn taalgebruik toendertijd.
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 01:04 . Reden: Pffff, hoe erg je kan veranderen in een jaar tijd... ]