Toon posts:

PC speakers of een Home Cinema set

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu ik eindelijk een breedbeeld tv heb gekocht wil ik ook mijn stereo setje eens gaan upgraden. Ik heb nu een technics setje van 5 jaar oud met dobly prologic.

Naast mijn tv staat mijn pc die dag en nacht (letterlijk) aanstaat.
Daarnaast heb ik ook een xbox waar ik soms op speel.

Ik wil een nieuwe geluidsinstallatie voor het luisteren van mp3 en het bekijken van films (dvd/svcd)
Ik heb een budget van 500 euro.

Ik koop nooit iets op de toekomst gericht dus wat ik nu wil kopen gebruik ik een aantal jaar en daarna zie ik wel weer verder.

Wat kan ik nu beter nemen een setje gekoppelt aan mijn pc of een home cinemaset.
De keuze die ik maak is puur gebaseerd op geluidskwaliteit.
Ik vind het niet belangrijk dat ik het setje later kan uitbreiden met betere boxen ofzo.

Momenteel zit ik te kijken naar de volgende opties

Logitech Z-680 gekoppelt aan mijn santa cruz turtle beach geluidskaart (of een nieuwe geluidskaart)

Creative Megaworks THX 550 gekoppelt aan een Creative SoundBlaster Audigy 2 Platinum eX

Home cinema setje (geen enkel idee wat voor keuze)

Ik vind een losse dvdspeler niet belangrijk ook een radio vind ik niet belangrijk.
Ik zie mijn pc als m`n stereotoren en nu moet ik nieuwe boxen hebben

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 14:57 . Reden: taalfouten (veelste veel) ]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 17:14

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Tja, als je je TV en X-Box ook van leuk geluid wilt voorzien, lijkt me voor jou een home cinema set beter.

Ik heb het hier bij mij ook zo.

PC, DVD speler, sateliet ontvanger, VCR, hangt allemaal aan mijn 5.1 receiver. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Normaal gesproken is een home cinema set beter, maar met je budget is het geen slechte optie om aan een logitech z-680 te denken icm audigy. Een beter kwaliteit home cinema set is in de regel duurder (enkele goede deals buiten beschouwing gelaten). In dezelfde prijsklasse kan een z-680 zeer goed concurreren met andere home cinema sets. Je tv en xbox kun je er ook direct op aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Trunksmd schreef op 18 mei 2003 @ 15:02:
Normaal gesproken is een home cinema set beter, maar met je budget is het geen slechte optie om aan een logitech z-680 te denken icm audigy. Een beter kwaliteit home cinema set is in de regel duurder (enkele goede deals buiten beschouwing gelaten). In dezelfde prijsklasse kan een z-680 zeer goed concurreren met andere home cinema sets. Je tv en xbox kun je er ook direct op aansluiten.
ik kan toch ook mijn xbox en tv aansluiten op die audigy 2?
Ik heb gehoord dat de z-680 zeer goed is maar een bepaalde ruis heeft in de centerspeaker.
Volgens toms hardware is de thx van creative beter kwa geluid.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Wanneer je de PCspeakers alleen voor de PC gaat gebruiken, zou ik gaan voor de MW550. Wanneer je de PCspeakers vaak los gebruikt en ook een externe decoder nodig hebt, dan de z680. Geluidskwaliteit van de MW550 is over het algemeen boven dat van de z680 op het gebied van neutraalheid. De Z680 gaat wel iets harder en een iets diepere bass, maar volgens veel ook een te boomy bass.
De TBSC schijnt ook niet zo goed te zijn op het gebied van games. Ik zou voor de Audigy2 gaan.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyb op 18-05-2003 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cyb schreef op 18 May 2003 @ 15:17:
Wanneer je de PCspeakers alleen voor de PC gaat gebruiken, zou ik gaan voor de MW550. Wanneer je de PCspeakers vaak los gebruikt en ook een externe decoder nodig hebt, dan de z680. Geluidskwaliteit van de MW550 is over het algemeen boven dat van de z680 op het gebied van neutraalheid. De Z680 gaat wel iets harder en een iets diepere bass, maar volgens veel ook een te boomy bass.
Heb ik een andere geluidskaart nodig voor de z680?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 15:21 . Reden: spaties ]

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 15:18:
[...]

Heb ik een andere geluidskaart nodig voor de z680?
Nope, de TBSC 5.1 kan gewoon met de Z680 samen werken.

Verwijderd

Topicstarter
maar ik zie alleen maar de optie digital 4.1
ik kan wel 5.1 kiezen maar dan krijg ik een analoge uitgang???

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 15:46:
maar ik zie alleen maar de optie digital 4.1
ik kan wel 5.1 kiezen maar dan krijg ik een analoge uitgang???
Ik weet niet hoe (heb zelf geen TBSC).
Maar hij kan zowel 5.1 analoog als digitaal, wat de Z680 ook beiden kan.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:04

GaMeOvEr

Is een hork.

Keuze is snel gemaakt. Voor 500€ heb je gewoon geen home-cinema set die die naam waardig is. (Als je ook maar enigzins om geluidskwaliteit geeft en met een "Set" iets bedoelt van 5.1 speakers en een receiver, dvd speler of combi hiervan. )

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 18 mei 2003 @ 21:11:
Keuze is snel gemaakt. Voor 500€ heb je gewoon geen home-cinema set die die naam waardig is. (Als je ook maar enigzins om geluidskwaliteit geeft en met een "Set" iets bedoelt van 5.1 speakers en een receiver, dvd speler of combi hiervan. )
Als audiofiel heb je daar helemaal gelijk in. Als niet-Audiofiel / audio-n00b, die niet het geweldige geluidsinstallatie-ervaring heeft, en dan toch overstapt op z'on set, omdat hij ineens genoeg geld heeft om wel zo'n set te kopen, zal deze ook ervaren dat daar wel goed geluid uit komt.... maar....

Hij wil een oplossing voor nu!!! Het irriteerd me vaak, als ik of een andere gebruiker roep: "ik wil dit home cinema setje kopen van €500,- ". Dat deze helemaal na de ##### geflamed word door audiofielen met "ga sparen" en "koop een behoorlijke set". Niet alleen word er nu een aftrap gemaakt in dit topic, maar ik zie het in vele topics hier in dit onderdeel van het forum. Even ter verduidelijking:
Hier heb je niets aan.
Sommige (zoals ik) zijn gewoon niet geinteresseerd en hebben het geld er niet voor over om zo'n set te kopen. En waarom eigelijk? Ik ben eigelijk enorm tevreden over m'n Sony DAV-S300 die in m'n huiskamer staat. Sterker nog, m'n Yamaha RP-U200 & Creative boxjes doen het nu ook nog wel aardig (al het werk doet dan wel de versterker, niet die van creative dus ;). Als ik kijk het home cinema topic dan word er materiaal gegooid, waar ik momenteel een lening voor zou moeten aanvragen. Veel gebruikers op GoT zijn Jongere/Studenten.
Probeer nou eens een keer even een nuttig antwoord te geven. Als deze gast nou voor +/- 500 een home cinema set wil hebben, geef hem dan wat nuttig advies over wat er op de markt is, waar je op letten, en wat toch nog waar is voor z'n geld. Zoals je had kunnen lezen, het is voor nu, hij wil niet meer geld er aan uitgeven.

offtopic:
ik vind dat de moderators hier ook eens een beetje op zouden moeten letten, volgens mij hebben die ook €€€ teveel :X

zo, gilseboer moest even z'n ei kwijt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 21:30:
[...]

Probeer nou eens een keer even een nuttig antwoord te geven. Als deze gast nou voor +/- 500 een home cinema set wil hebben, geef hem dan wat nuttig advies over wat er op de markt is, waar je op letten, en wat toch nog waar is voor z'n geld. Zoals je had kunnen lezen, het is voor nu, hij wil niet meer geld er aan uitgeven.

offtopic:
ik vind dat de moderators hier ook eens een beetje op zouden moeten letten, volgens mij hebben die ook €€€ teveel :X

zo, gilseboer moest even z'n ei kwijt.
Hehe okay ik geef toe dat ik moest lachen:)

Echter ik wil geen home cinemasetje, ik vind een extra dvdspeler onzin en al mijn muziek komt van mijn computer af(internet radio/mp3)
Ik had de vraag anders moeten formuleren, is de geluidskwaliteit van een home cinemasetje van rond de 500 euro beter dan een speakerset zoals de Logitech z-680 en inderdaad ik vind geluid niet boeiender dan 500 euro als ik maar wel DTS heb.
Pagina: 1