[PSU] Kun je ook 1 fan laten draaien ipv dual fan ?

Pagina: 1
Acties:

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Het gaat om dit product:
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13025

In de voeding zitten 2 coolers. Nummer 1 blaast naar buiten de systeem kast. Nummer 2 blaast in de systeemkast (omdat deze omlaag is gericht).

Alleen nu is het probleem dat Nummer 2 warme lucht op mijn processor blaast (omdat die eronder zit), en daardoor wordt mijn processor te warm.

Kan ik Nummer 2 weghalen, of anders omdraaien (dus ipv blazen, zuigen)?

Verwijderd

als ik het plaatje zo zie, (met de positie van de schroevenschroefgaten aan de achterkant dus) zou ik bijna denken dat je die voeding verkeerdom hebt gemonteerd

edit: maar als dat met opzet is gedaan omdat je case aan de bovenkant dicht is: ik denk niet dat je 1 fan mag stoppen. er zitten er niet voor niets 2 op

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 14:31 ]

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

:? gemonteerd...

Lijkt mij wel dat dat kan... een beetje modder ;)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

MRic3 schreef op 18 mei 2003 @ 14:30:
:? gemonteerd...

Lijkt mij wel dat dat kan... een beetje modder ;)
ja, bedacht ik me net ook al. zie me edit.

• seeKo
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 14:28:
als ik het plaatje zo zie, (met de positie van de schroevenschroefgaten aan de achterkant dus) zou ik bijna denken dat je die voeding verkeerdom hebt gemonteerd

edit: maar als dat met opzet is gedaan omdat je case aan de bovenkant dicht is: ik denk niet dat je 1 fan mag stoppen. er zitten er niet voor niets 2 op
Mijn kast is aan de bovenkant dicht idd. Maar als ik hem aan de bovenkant open doe, past hij nog niet in de kast, want dan passen de schroeven van achter en boven niet meer.

Modden doe ik niet.

Verwijderd

mja, je zal toch een manier moeten vinden om die lucht af te voeren. misschien buizenconstructie ofzo?

uitschakelen kan iig echt niet.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
Bij mij....uh... zuigt die fan ?
Zou niet echt lekker zijn als een voeding z'n warme lucht terug in de kast zou gaan dumpen.

edit:

Indien de jouwe dus echt blaast dan zit je fan verkeerd om gemonteerd. Je kunt dan gewoon de voeding openschroeven en de fan ff omdraaien.

[ Voor 41% gewijzigd door Delta2 op 18-05-2003 14:41 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
open maken en kabeltjes doorknippen ? :/

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• seeKo
Delta2 schreef op 18 May 2003 @ 14:39:
Bij mij....uh... zuigt die fan ?
Zou niet echt lekker zijn als een voeding z'n warme lucht terug in de kast zou gaan dumpen.

edit:

Indien de jouwe dus echt blaast dan zit je fan verkeerd om gemonteerd. Je kunt dan gewoon de voeding openschroeven en de fan ff omdraaien.
ROFL, het is nog waar ook :)
Hij zuigt idd, alleen wordt mijn voeding dan niet te warm, aangezien de processor dan eigenlijk in de PSU blaast ..?

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31
seeKo schreef op 18 May 2003 @ 14:47:
[...]
ROFL, het is nog waar ook :)
Hij zuigt idd, alleen wordt mijn voeding dan niet te warm, aangezien de processor dan eigenlijk in de PSU blaast ..?
neu hoor, hij zit in mijn Dual 2400+ ( nu nog luchtgekoeld) dus hij kan de hitte makkie aan lijkt me.
Prachtige voeding voor weinig geld trouwens.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Overigens heb ik een voeding hier zonder fan perfect draaien. Je moet alleen niet te lang je hand erop houden want dan word ie wat te warm (je hand dat is ;))

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

erm je voeding zuigt die warme lucht bij je cpu weg afaik. Dus je kan die fan beter laten zitten, omdat je een lagere casetemp krijgt.

De onderste fan zuigt, en de andere fan, achterop, blaast de lucht je kast uit

Verwijderd

euhhh.......draden doorknippen???????of een schroevendraaier tussen de schoepen???? :+ :+
Pagina: 1