[OC] BX2000 P!!! 667MHz hoe hogere FSB?

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:31
Ik heb van iemand wat ouwe zooi gehad met oa. een Gigabyte BX2000 en een Intel Pentium !!! 667MHz. Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de FSB hoger om hem over te clocken :? Keb al gesearched, gegoogled gefaqd, :+ ;) en in de manuals enzo gekeken. Op het board staat hij al ingesteld op 133MHz FSB en multiplayer op 5 (maar die heeft toch geen invloed). Het liefst zo ik nog een softwarematig programmaatje willen gebruiken maarja als de hardwarematige manier al niet werkt... dan weet ik het niet echt meer 8)7

Weet iemand misschien hoe ik deze jongen wat harder kan laten werken :D

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mag ik dan enige extra info geven? De BX-chipset is een echte 100 MHz FSB chipset, onvervalst iig. Het bleek echter dat deze chipset heel erg goed was en ook flexibel. Dat ging zover dat toen de eerste pIII chipsets voor 133 MHz werden uitgebracht de BX gewoon werd overgeklokt tot 133 MHz en wonder boven wonder waren de prestaties nog steeds top-notch. (De BX (Bimini) is dan ook de meest roulerende chipset ooit). Enkele fabrikanten hebben deze vervolgens op 133 MHz standaard overgeklokt.

Wat betekend dat voor jou? De BX is dus al 33% overgeklokt, de vraag die je stelt is of je 'm nog verder kan overklokken, wat natuurlijk wel een aardige crime zou kunnen worden, want zo goed is íe nu ook weer niet.

Antwoord 1 is dus dat overklokken geen zin heeft. Antwoord 2 is dat je moet overklokken mbv jumpersettings en niet via software zoiets kan doen. Je zult dus jumpersettings moeten vinden die hogere kloksnelheden dan 133 MHz aangeven, de vraag is of je zoiets lukt.

[edit]ff gezocht en ik heb nog gelijk ook:
http://www.d128.com/revie...yte/GA-BX2000/index2.html
Max FSB = 133 MHz...

[ Voor 7% gewijzigd door Delerium op 18-05-2003 14:20 ]

• XoReP
  • Laatst online: 13:31
Sorry, ik ben ook nog niet echt thuis op het oude Intel platvorm. Maar er zijn ook mensen die deze processor toch hebben overgeclocked of gebruiken die mensen gewoon de i81* chipset ofzo (dat het daar wel kan ofzo?).

Is deze CPU eigenlijk een beetje goede OCer :?

• Herr Muller
  • Laatst online: 02-12-2023
www.cpudatabase.com

Average overclocked speed - 845 Mhz

[ Voor 40% gewijzigd door Herr Muller op 18-05-2003 17:49 ]