dat betekend dus eigenlijk dat 1 GB 1 euro kost en dat de rest van je abbo vast recht is...
Er zijn hier nu dus mensen die zeuren over 8 euro die ze per maand meer betalen dan dat ze zouden doen wanneer er per byte betaald moet worden.
Ik weet niet hoe het bij die mensen zit maar de voornaamste reden waarom ik zo blij ben met m'n breedband aansluiting is o.a. dat ik niet bang hoef te wezen dat ik aan het eind van de maand een 'verschrikkelijk' hoge rekening krijg...(ik heb fair use met +/- 25GB/maand)
Bovendien weet je voordat je aan je abbo begint dat je 10GB per maand krijgt en dat je het daar mee moet doen of extra GB moet bijkopen. Dat je daar vervolgens maar 2GB gebruikt is je eigen 'probleem'...
Ik heb iets soortgelijks met m'n mobiel. Ik krijg 75 minuten per maand voor 16 euro. Ik bel er maar 30 tot 45 minuten. Maar of dat nou zo erg is, als je ergens anders een abbo afsluit ben je alsnog 15 euro kwijt aan vastrecht en daar komen dan nog je belkosten bij...Hetzelfde geld overigens voor mensen die zeuren dat ze ieder half jaar hun beltegoed moeten opwaarderen omdat anders je nummer vervalt. De goedkoopste belkaart is 20 euro, je hebt dus eigenlijk een halfjaar abbonement van 20 euro, zonder opzegtermijn, en daar krijg je 20 euro aan bel minuten bij kado...je bent alleen je nummer kwijt als je te laat opwaardeert...
Over breedband...
Er zijn twee benaderingen van breedband. De eerste is rasendsnel surfen, de ander is streaming multimedia...Ik ben zelf van mening dat het oorspronkelijk bedoeld was voor het laatste maar dat veel mensen er achter zijn gekomen dat het goedkoper is dan inbellen en dat de ISP's daar handig op zijn ingesprongen door de strategie te veranderen in de eerste, snellere verbinding maar wel met limiet, en daardoor nog goedkoper breedband aan te kunnen gaan bieden (als de ISP geen data limiet had ingevoerd had de prijs van het abbo nog veel meer verhoogd moeten worden).
Ik luister veel naar DI.fm en dat is een 128Kb stream...128Kb, das niet veel voor een breedband verbinding...totdat je het gaat gebruiken als vervanging van je normale radio (en dat is het idee achter de oorspronkelijk breedband multimedia)...dan wordt het al gauw 10GB per maand en dan heb je alleen nog maar radio en geen TV/Video...
[
Voor 12% gewijzigd door
NBK op 19-05-2003 16:18
. Reden: verkeerde knopje... ]