thompson speedtouch 510 wireless & draytek 2200

Pagina: 1
Acties:

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 14:39
Ik heb hier een speedtouch 510 wireless en een draytek 2200.
De speedtouch is voorzien van het pptp configuratie bestand en de draytek is de daadwerkelijke router. Deze configuratie moet zo ingesteld zijn, anders kan ik geen vpn's maken met de netwerken van mijn bedrijf en haar klanten. Nu wil ik toch wel gebruik maken van de wireless functionaliteit van de speedtouch, maar ik kom er niet uit. Op mijn laptop krijg ik wel de wireless link te zien en deze staat ook zowel op de speedtouch alswel op mijn laptop goed ingesteld. Ik krijg echter geen ipadres van de dhcp van de speedtouch en als ik een ipadres in mijn netwerkverbinding inklop krijg ik er geen data over :(

Ik word via de search en kpnadsl.nl ook niet veel wijzer...

Kan het volgende:

speedtouch: 10.0.0.138, pptp configuratie, DHCP server disabled.
draytek: 10.0.0.150 wan, 172.x.x.1 lan, DHCP enabled
laptop nic: 172.x.x.x met gateway 172.x.x.1
wireless nic: 172.x.x.x met gateway 172.x.x.1
óf
10.0.0.160 met gateway 10.0.0.138, waarbij ik de routingtable van de speedtouch aanpas.

Dat ik via de wireless verbinding geen gebruik kan maken van de vpn tunnels vind ik niet zo erg, wat het belangrijkste is, is dat ik vanuit de tuin mijn eigen interne netwerk kan bereiken en kan internetten :)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je gewone PC's hangen dus aan de Draytek. Je laptop hangt als het ware aan de SpeedTouch, en zal dus al het verkeer moeten laten routen naar de Draytek. Beetje kromme situatie, want die zal al het internetverkeer weer terugrouten naar de SpeedTouch. :/
De SpeedTouch510W ken ik niet, maar je zult waarschijnlijk een heel eind moeten komen met daarop de DHCP server aan te zetten, en al het verkeer van het wireless gedeelte naar de Draytek te gooien (route aanmaken).

You can't have everything. Where would you put it?