Toon posts:

afspelen van gekochte cd met WMP werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gekochte muziek cd's zijn beveiligd en kunnen niet worden afgespeeld in WMP.
Hoe kan dit worden opgelost?

Dit is al een paar keer gepost, maar niemand komt met een antwoord. Antwoorden als audiokabeltjes los/ rippen en branden lossen niets op. Ik wil muziek afspelen en bewaren op de computer, zodat ik een mooie verzameling op de computer krijg.

Graag een goed antwoord en niet alles wat er een beetje mee te maken heeft posten _/-\o_

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
om welke cd gaat het, speelt hij gewoon niet, of is hij beveiligd?
in het 2e geval ben ik bang dat er snel een slotje komt, aangezien de informatie ook voor illegale doeleinden gebruikt kan worden.

hmm beter lezen Magic, hij is dus beveiligd.

[ Voor 13% gewijzigd door Magic op 18-05-2003 12:50 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Topicstarter
het zijn gekochte cd's van oa lenny kravits "5", Coldplay "A rush.." en Jacki brown"verzamel"

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
Magic schreef op 18 mei 2003 @ 12:47:
om welke cd gaat het, speelt hij gewoon niet, of is hij beveiligd?
in het 2e geval denk ik dat er snel een slotje komt, aangezien de informatie ook voor illegale doeleinden gebruikt kan worden.
en als iemand vraagt hoe hij een cd kan branden die niet beveiligd is? dan kan het ook gebruikt worden als illegaal iets. Volgens mij mag je die codering gewoon breken (een auto kan ook voor illegale doeleinden gebruikt worden enz...)

Verwijderd

Topicstarter
>>http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=21806

dit werkt niet, net twee grote knapen van strepen geplaatst, maar helaas wordt niet afgespeeld. Hij wordt echter wel herkend als b.v. Jackie Brown cd.

Bericht voor martelor, ik wil niet branden!!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
marteltor schreef op 18 mei 2003 @ 12:51:
[...]

en als iemand vraagt hoe hij een cd kan branden die niet beveiligd is? dan kan het ook gebruikt worden als illegaal iets. Volgens mij mag je die codering gewoon breken (een auto kan ook voor illegale doeleinden gebruikt worden enz...)
offtopic:
Hmm, you've got a point there. natuurlijk is het net waar je de grens trekt tussen legaal/illegaal. in theorie zou je cracks ook moeten toestaan als je het zoals jou zou bekijken. aangezien je een crack best mag gebruiken als je het origineel van de software hebt. maar dat is natuurlijk een hele andere discussie.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

Jammer dat het niet werkte. Ik heb zelf de laatste CD van Ilse DeLange gekocht (jawel!) en wou die backuppen voor in de auto. Een streep was genoeg, kon hem direct lezen in de PC zonder die irri software te installen. No pb.

Verwijderd

Het probleem zit em erin dat je CD-Rom "te slim" is. De audio-CD-speler van je stereotoren is "dom", die speelt namelijk het (beveiligde) CD-tje gewoon vanaf het begin af en ziet wel waar hij uitkomt.

Een CD-Rom probeert eerst de hele CD te snappen voordat hij gaat spelen. En hier gaan CD-beveiligingen nou net vanuit. Als de CD-Rom het CD-tje niet kan snappen, dan kan je die ook niet kopieeren...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 15:17:
Het probleem zit em erin dat je CD-Rom "te slim" is. De audio-CD-speler van je stereotoren is "dom", die speelt namelijk het (beveiligde) CD-tje gewoon vanaf het begin af en ziet wel waar hij uitkomt.

Een CD-Rom probeert eerst de hele CD te snappen voordat hij gaat spelen. En hier gaan CD-beveiligingen nou net vanuit. Als de CD-Rom het CD-tje niet kan snappen, dan kan je die ook niet kopieeren...
en dat zou eigenlijk opgelost moeten zijn met die viltstift...

Verwijderd

Het helpt de TS niet met zjn probleem, maar als mensen eens op zouden houden met die cd's te kopen waar die waarschuwing op staat, dan zou die onzin vlug genoeg verdwijnen.
Pagina: 1