Alles in een Home Cinema sets 600 - 1200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Beste mensen,

al n tijdje ben ik op zoek naar een leuke home cinema set. Ik had eerst een set van Pioneer op het oog van ca. €600. Echter na een bezoekje aan megapool (:o) liep ik de deur uit met een foldertje van de JVC TH-A75R. Die mocht ik ook horen (met het optreden van Marco in de Kuip :D). Mijn oren zijn laatst uitgespoten, dus ik hoor nu vooral hoge frequenties heel hard. Ik kon het geluid van de set dus niet erg goed beoordelen, omdat alles hoger leek dan het misschien in feite is.

De verkoper verkeerde in de volste overtuiging dat dit een van de beste (zo niet de beste) sets is (voor die prijs, €850) die hij tot nu toe gehoord heeft. In een vlaag van overschatting (lijkt me) meldde hij me dat deze set zelfs in het €1200 segment wat hem betreft een van de toppers was.

Ik heb zelf nu niet echt het idee dat JVC een topmerk is op audiogebied, en die speakertjes waren wel érg klein :S alhoewel er heel behoorlijk geluid uit kwam zetten. Ik ben erg huiverig om een JVC set te kopen voor die prijs. Ook omdat ik erg slechte ervaring heb met een JVC videorecorder.

Daarom: heeft iemand ervaring met deze set, of kan mij hier over adviseren?

Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/th-a75r.jpg

Een van de pluspunten aan deze set vind ik wel dat hij veel (alle?) audio standaarden ondersteunt:
Dolby Digital Surround EX/DTS-ES Extended Surround/Dolby Pro Logic II decoder ingebouwd

Van de site van JVC:
SPECIALE EIGENSCHAPPEN

Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-R, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), Digitale foto’s (JPEG op CD-R/RW)
Voor/Surround/Midden/Achter: 6 x 30 W, 4 ohm bij 1 kHz en 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz en 10% THD
Dolby Digital Surround EX/DTS-ES Extended Surround/Dolby Pro Logic II decoder ingebouwd
DAP: THEATER/HALL/LIVE CLUB/PAVILION/DANCE CLUB/ALL CH STEREO
Compacte centrale eenheid (70 mm hoog) met 7 ingebouwde versterkers
Ultra-high-performance 1-chips AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
10-bits/54 MHz video D/A converter
20 cm basreflex subwoofer
Afstandsbediening voor diverse TV-merken en JVC videorecorders

[ Voor 34% gewijzigd door Buggle op 18-05-2003 12:29 ]

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Verkopers willen verkopen ;-)
Dus ze praten een set altijd omhoog.....

JVC zal echt neit slecht zijn; maar deze set zal in de 1200 euro segment echt niet top scoren.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 10:44
wel een voordeel met deze player: speelt en dvd-r en dvd+r :) Nu dat er nog niet echt een standaard is, vind ik dat wel handig. Dit weet ik, omdat een kennis van mij deze heeft. Heb zelf de TH-A30R, die doet dat ook.

En topsegment? Daar versta ik heel andere apps bij voor, iig geen all-in-1 speler.

[ Voor 17% gewijzigd door toastingnow op 18-05-2003 15:26 ]

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 14:01

JT

VETAK y0

Voor 1200 euro haal je veel betere losse componenten. Ook voor 850 valt wel wat leuks te halen van losse compo's wat iig beter is.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Best aardig voor films inderdaad maar voor CD's kom je toch echt wat tekort in het midden gebied.
Koop dan liever losse componenten, ben je meer kwijt maar je krijgt er ook veel meer voor terug.

Verwijderd

het grootste nadeel zijn de te kleine satteliet speakers en de passieve subwoofer, door deze twee nadelen is er inderdaad sprake van veel hoge tonen en te weinig bassen.

Als ik je een advies mag geven; ga eens naar deze nieuwe Panasonic set luisteren:
Afbeeldingslocatie: http://prodcas.panasonic.de/doc/j3001/sc-ht850eg-s/pict/sc-ht850eg-s_15.jpg

Panasonic HT-850
200watt active subwoofer!
Mooie zuilen
WMA, MP3, DVD-AUDIO!!

Deze set klinkt erg goed, heb pas gehoort tijdens Panasonic product avond. De prijs is bijna ongeloofwaardig, 649,- !!!!

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
toastingnow: heb je die set van die vriend ook in actie gezien/gehoord? zo ja, wat vond je ervan?

verder, tsja ik ben niet van plan om meer dan 850 uit te geven. En losse componenten; als je voor dezelfde prijs die componenten koopt dan heb je niet echt (of helemaal niet) topsegment, met als gevolg dat de boxen niet goed (genoeg) op elkaar afgestemd zijn. Het voordeel van zon set is dat alle boxen goed op elkaar afgestemd zijn. Maar idd, ik huiver bij de grootte van deze boxjes... Komt ook nog bij dat het veel moeite kost om iets fatsoenlijks te bouwen als je overal iets vandaan trekt...

Overigens is de subwoofer van dit ding niet geheel passief. Hij heeft een aparte versterker, maar die zit in de receiver in plaats van de subwoofer. Dus dat is opzich niet zon nadeel.

en delfosso: het typenummer HT-850 is het typenummer van een koptelefoon :S

Wat audio betreft zijn we niet zo heel erg veeleisend. Het hoeft geen Denon/Technics/Marantz kwaliteit te zijn... maar wel fatsoenlijk uiteraard. We hebben nu twee grote boxen staan van een erg goed merk, geloof Hamo ofzo.

[ Voor 12% gewijzigd door Buggle op 18-05-2003 17:11 ]

Verwijderd

Buggle schreef op 18 mei 2003 @ 17:08:

en delfosso: het typenummer HT-850 is het typenummer van een koptelefoon :S
Nee dat is de nieuwste homecinema van Panasonic (staat nog niet op Nederlandse Panasonic website) Wel op de duitse of hier:

http://www.kieskeurig.nl/...anasonic%20SC%20HT850.htm

panasonic heeft een geheel nieuwe modellen lijn vandaar de verwarring..

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
found it :) ziet er mooi uit... misschien moet ik toch maar afstappen van dat hele Dolby Digital EX / DTS ES gebeuren...

heb je enig idee wanneer deze in Nederland uitkomt?

[ Voor 19% gewijzigd door Buggle op 18-05-2003 17:39 ]

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Het nadeel van die set van Panasonic is dat deze niet DVD+R/RW ondersteunt. Ik vind dat toch wel belangrijk met het oog op de toekomst, waarin misschien een van beide standaarden het wint...

Verwijderd

Buggle schreef op 18 May 2003 @ 17:08:
verder, tsja ik ben niet van plan om meer dan 850 uit te geven. En losse componenten; als je voor dezelfde prijs die componenten koopt dan heb je niet echt (of helemaal niet) topsegment, met als gevolg dat de boxen niet goed (genoeg) op elkaar afgestemd zijn. Het voordeel van zon set is dat alle boxen goed op elkaar afgestemd zijn. Maar idd, ik huiver bij de grootte van deze boxjes... Komt ook nog bij dat het veel moeite kost om iets fatsoenlijks te bouwen als je overal iets vandaan trekt...

We hebben nu twee grote boxen staan van een erg goed merk, geloof Hamo ofzo.
Op elkaar afgestemd? Als in allemaal even brak.. :P

Mening is duidelijk, ga ik niet helamaal uiteenzetten, maar ik heb het niet zo hoog met dit soort een-in-alles setjes. Paar pluspunten hebben ze wel, en als je daar gevoelig voor bent kan dat je keus wel rechtvaardigen, ik noem design, prijs (compleet) en compactheid. Maar de dikke minnen van onflexibelheid, muziek kwaliteit ea wegen een stuk harder.

Wist je dat de Marantz SR4300 (ook DD-EX/DTS-ES) nu voor €299 bij correct staat (alleen zwart geloof ik)? Dat met een Pioneer dvd-speler, kost je nog geen €500 euro. Je hebt dan een beeld en geluidskwaliteit basis die echt vele malen hoger ligt dan de HT setjes. Als fronts gebruik je je goede zuilen, en rear's worden dan compacte boekenplank modellen (Tannoy MX bv, geloof iets van €69) Center haal je dan uit dezelfde serie als je rears en als je later dan geld over hebt haal je een sub of goede fronts uit dezelfde serie. Wat je dan hebt staan klinkt 100keer beter, maar laten we het subjectief houden, ik heb jouw oren niet, als jij een ht setje wel goed vind klinken haal er dan vooral 1. ;)

Verwijderd

Hoe je het ook wendt of keert - zo'n setje gaat nooit echt lekker klinken.

Ik heb zelf een Pioneer VSX-D511 gekocht met DV350 dvd-speler (450 samen),
en 2 Dali Blue 5005 boxen erbij. (Ook iets van 500).

Samen met de 2 speakers die ik nog had staan heb ik nu dus ook een fjin surround-setje voor 950 euro.

Met als voordeel dat ik
a) Hier ook wat aan heb ivm. muziek luisteren (dat wil je echt niet over zo'n all-in-one-setje)
b) Goeie speakers heb - niet van die walkman-speakertjes in een conservenblikje :)
c) Uit kan breiden - als ik ooit geld teveel heb kan ik elk onderdeel los vervangen naar wens.

En nog eventjes :
Het voordeel van zon set is dat alle boxen goed op elkaar afgestemd zijn.
of dat de kwaliteit zo brak is dat het allemaal niet meer uitmaakt :)
van een erg goed merk, geloof Hamo ofzo.
Geinig :)
Meneer weet wel "dat 't een goed merk is", maar weet niet welk merk het nou is :)
"Hamo" Klinkt verdacht veel als "Jamo",
niet iets wat de meeste mensen direct onder de top-merken scharen..

Ik blijf erbij dat je misschien beter losse componenten kan aanschaffen,
ik ben in ieder geval blij dat ik dat gedaan heb.
(Eerst receiver + dvd-speler gekocht, daarna alleen maar boxen erbij blijven kopen :))

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

Zulke HT setjes hebben inderdaad voordelen, compactheid, design, etc."je bent in een keer klaar en vaak zitten alle kabeltjes erbij

Als dat is waar je naar zoekt dan ben je klaar.

Echter, indien het bovenstaande waar is ".... Marantz SR4300 (ook DD-EX/DTS-ES) nu voor €299 bij correct staat (alleen zwart geloof ik)? Dat met een Pioneer dvd-speler, kost je nog geen €500 euro...."

Dan zou je kunnen overwegen of het de moeite waard is om daarnaar te luisteren. In je topic start geef je aan dat je eventueel tot 1200 € wilt gaan. Volgens mij moet het mogelijk zijn om in zo'n bedrag een losse componenten set te bouwen.

Als ik me niet vergis kun je bijvoorbeeld de Mission M71 al voor 125€ krijgen. Die gebruik je als fronluidsprekers. Als surround luidsprekers gebruik je van hetzelfde merk de M70 die je voor net iets boven de 80€ kunt krijgen. Center luidspreker Mission M7C1 voor 129€, alhoewel je daar ook gewoon een M70 voor kunt gebruiken, dat scheelt je 50€
Dan zit je nog met een active subwoofer, Gezien je budget kan dat geen grote jongen worden maar waarschijnlijk kun je wel beter krijgen als wat he in een HT setje tegen komt. Kijk eens naar een Yamaha YST-SW105, Deze levert circa 100w en heeft nog een redelijk formaat luidspreker (20cm) en is al voor circa 260 € te krijgen

Ik zie dat ik dan op zo'n 1300€ uitkom. Je hebt dan wel iets wat op z'n slofjes vrijwel elke kant en klaar HT set verslaat.

Je kunt ook kiezen voor 5 maal M70 en een YST-SW105 dan blijf je binnen budget en zal je nog steeds een veel beter geluid hebben als een kant en klaar setje uit dezelfde prijsklasse.

Uiteraard zijn er ook veel andere prijsgunstige en redelijk goede luidprekers, de Mission M71 en M70 noem ik hier omdat ze erg goed zijn getest.

succes met je keuze

Verwijderd

ikzelf heb ook slechte ervaringen met dvd-all in one setjes, ik heb zelf de Sony DAV500 en na een jaar ga ik deze alsnog vervangen door een losse receiver met echte boxen.

Voor film is zon sony setje redelijk leuk maar dat is ook echt alles wat je krijgt, voor muziek zijn ze echter volledig ongeschikt, dan kun je nog beter een walkman met cassete bandjes nemen en die aansluiten op pc speakers want de geluidskwaliteit is echt tranentrekkend.

het einde van het verhaal is voor mij dat ik straks die sony in de slaapkamer installeer en toch voor losse componenten ga, alleen zonde van het geld die dubbele uitgave en daarom raad ik ook aan om voor losse componenten te gaan en zoals je zelf al zegt, dolby surround etc is alleen maar een extratje voor films, stereo sound dat is belangrijk, goed en vol geluid tenminste voor mij wel omdat ik circa 200 euro per maand aan cd's uitgeef en circa 20 euro per maand aan de videotheek.

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 21:17

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

idd losse componenten zijn stukken beter.
heb zelf ook een aantal kant en klare setjes geluisterd, en die zijn echt om te huilen qua stereo geluid.
film zal misschien wel leuk zijn maar lang niet zo als losse componenten. Ben zelf ook klein begonnen paar maandjes geleden.
pioneer 511 reciever
pioneer 350 dvd player
en Mordaunt-short 912's als fronts en een 905 als center
was inclusief goeie kabels 1030 euri kwijt.
zodra budget er weer is 2 rears en een sub :+
Doe daar in jouw geval nog 2 902's als rears bij (nog geen 100 euro per stuk) en je blaast in het compacte segment elk setje weg!
plus dat een cd luisteren geen straf is in mijn oren dan.

maar neem eens naar een audio zaak je favo cd mee. leg um in dat jvc setje en luister. Loop dan naar het goedkoopste setupje van losse componenten dat ze hebben staan en luister dan nog eens.
zou zonde zijn om de tuner eigenschappen niet te gebruiken lijkt me. zit niet voor niets op bijna alle bakkies rds e.d.

ga vergelijken en oordeel zelf, wet zeker dat je er wel uitkomt :*)

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

Voor 600 tot 1200 Euro kan je een heel leuk setje kopen. Ik zelf heb ooit besteld bij www.hifi-edition.de. Top service daar en erg goedkoop ivm de prijzen in Nederland. (scheelde mij ongeveer 2000 Euro op de set prijs).

Ik zal nooit voor zo'n 'HT setje' gaan maar altijd losse onderdelen. Anders koop je eerst de versterker/dvd speler en de stereo speakers + center en je gebruikt oude speakers voor achter. Dit omdat je beter iets goeds kan kopen dan troep waar je later altijd van baalt.

Verwijderd

JVC TH-A75R:

Werk zelf ook als verkoper bij een grote keten maar echt veel is het niet. En zoals ik al zoveel mensen zeg: ga goed voorbereidt naar de winkel! neem een eigen cd mee! kom niet op een zaterdag want dan is het te druk! vraag als je mag proefdraaien! Eerste keer geen uitgesproken mening geven (stel je vind iets super klinken niet meteen zeggen want anders kan de verkoper dit tegen je gebruiken om zo maar minder korting te hoeven geven). Beslis niet de eerste keer. bij 2de bezoek is de verkoper extra gestimuleerd om te verkopen dus is kans op korting groter. Maak een afweging tussen lage prijs en kwaliteit van de service.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
ik ga volgende week deze set bij budgetwinkel.nl halen (model 2003):

Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/qp-es3al.jpg

QP-ES3 DVD Digital Cinema systeem
---------------------------------------------------------------------------

BELANGRIJKSTE FEATURES

XV-N55

DVD video speler

Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-R, DVD±RW (Video Format), CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), digitale foto’s (JPEG op CD-R/RW)
Ultra-high-performance 1-chip AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
192 kHz/24-bits audio D/A converter
10-bits/54 MHz video D/A converter
Rolling Pickup
Express Play Start
VFP (Video Fine Processor): 7 parameters met 2 presets en 2 handinstellingen
Nieuwe GUI (Graphical User Interface) met hoge resolutie
SCART met RGB
ZOOM Play (6 stappen)
NTSC weergave op PAL TV
Stijlvol en slank ontwerp: slechts 45 mm hoog

RX-ES1

Home Cinema Control Receiver

Stereo: 2 x 100 W, 8 ohm, 1 kHz, met 0,9% THD; Surround: 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD
Hybrid Feedback Digital Amp
Smart Surround Setup
Quick Speaker Setup
Dolby Digital/DTS decoders ingebouwd
Dolby Pro Logic II
Geschikt voor DVD multi-channel audio (6 kanaals ingangen)
Audio Position
DAP: HALL/DANCE CLUB/LIVE CLUB/PAVILION/ALL CH STEREO
Video: vier 21-pins SCART ingangen/uitgangen (met RGB)
A/V-DBS oplichtende afstandsbediening voor meerdere merken met volledige JVC DVD bediening en schuifklepje

SP-F303

Home Cinema luidspreker systeem

SP-DW103

Actieve subwoofer

en
Afbeeldingslocatie: http://193.121.210.231/JvcCons/products/images/av-28x37sue.jpg

AV-28X37S 28 inch Natural Flat 100 Hz DigiPure Breedbeeld kleuren-TV

---------------------------------------------------------------------------

Natural Flat 16:9 breedbeeld weergave
100 Hz DigiPure Pro
Auto DigiPure Technology
Motion Compensation
Digital Comb Filter
Auto Digital VNR
Natural Scan
A2/NICAM stereo
2 x 10 W full-range luidsprekers (RMS)
3D Cinema Sound
Beeld en Teletext tegelijk
T-V Link
Auto Aspect Switching
Widevision Plus
Breedbeeld standen
Instelbare kleurtemperatuur
Megatext: 720 pagina geheugen (level 2.5)
INCLUSIEF Luxe TV-meubel
ANDERE FEATURES

Beeld

28 inch (71 cm, 66 cm zichtbaar)
Picture Mode
Geluid

Aantal luidsprekers: 2
Vaste audio uitgang (L+R)
Gebruiksgemak

WST / FASTEXT / TOP compatible
Bit-map on-screen menu control (Ver. II)
On Screen Display in 15 talen: Nederlands, Engels, Duits, Frans, Italiaans, Spaans, Zweeds, Noors, Deens, Fins, Pools, Tsjechisch, Hongaars, Bulgaars en Russisch
Inslaaptijdklok
Kinderslot
Gecombineerde TV/DVD/video afstandsbediening
Diversen

3 SCARTs (1: RGB-In, AV-In/Uit; 2: RGB-In, S-Video In, AV-In/Uit; 3: S-Video In, AV-In)
S-IN, AV IN op het voorpaneel
Hoofdtelefoon aansluiting
Opslag van 100 zenders
Auto Program (Edit / Sort)
ACI
NTSC 3.58 / 4.43 Video weergave

Bij elkaar zo'n 1900 Euro

Verwijderd

Die setjes zijn idd leuk voor home-cinema, maar zodra je muziek wilt luisteren, hoor je een deel van het 'midden' gebied uit je subwoofer komen, welke dus ook niet als subwoofer functioneerd, maar slechts voor de lage tonen. Heel richtingsgevoelig, een rare gewaarwording naar mij idee.

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 20:39:
Die setjes zijn idd leuk voor home-cinema, maar zodra je muziek wilt luisteren, hoor je een deel van het 'midden' gebied uit je subwoofer komen, welke dus ook niet als subwoofer functioneerd, maar slechts voor de lage tonen. Heel richtingsgevoelig, een rare gewaarwording naar mij idee.
Voor mij is de kwaliteit niet het enige punt, het design speelt ook mee.
Als je losse componenten neemt, is het bijna niet te doen om ook een mooi design te krijgen, kijk maar eens naar die JBL speakers, zo'n grote logge centre speaker staat toch niet bovenop je TV :?

Ik was eerst van plan om de Sony DAV-S880 te kopen en heb deze ook beluisterd met een muziek cd en dat klonk echt wel goed...., dus ik denk (lees:verwacht) eigenlijk dat de JVC net zo goed of beter klinkt.

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Wat dacht je van de sony HTP-3000 of 4000, is dacht ik dezelfde prijsklasse maar wel losse componenten.
Dezelfde sets zijn zelfs te koop zonder DVD -speler voorals je later een betere wil aanschaffen

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:01

GaMeOvEr

Is een hork.

EvolutionX schreef op 19 mei 2003 @ 21:11:
[...]

Voor mij is de kwaliteit niet het enige punt, het design speelt ook mee.
Als je losse componenten neemt, is het bijna niet te doen om ook een mooi design te krijgen, kijk maar eens naar die JBL speakers, zo'n grote logge centre speaker staat toch niet bovenop je TV :?

Ik was eerst van plan om de Sony DAV-S880 te kopen en heb deze ook beluisterd met een muziek cd en dat klonk echt wel goed...., dus ik denk (lees:verwacht) eigenlijk dat de JVC net zo goed of beter klinkt.
Ah, dus het design is belangrijker dan het geluid? Ja, dan kun je idd met gerust hart zo'n setje kopen, want ze klinken dan wel k*t, maar ze zien er wel leuk uit!

:P

Ik zou zeggen, kies diegene die je er het leukst uit vind zien.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-05-2003 00:24 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook gewoon een poster van Britney ophangen,
klinkt ook niet maar ziet er beter uit dan zo'n ht-setje :)

Verwijderd

Deze sharp is ook leuk, geluid is niet normaal!!!(heb ik zelf :D)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/SharpSD-AT100H.jpg

Ik weet er oook nog 1 NIEUW te koop staan voor een leuke prijs als je intresse hebt!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 10:40 ]

Verwijderd

Als het je niet om muziek gaat kun je ook eens kijken naar de Logitech Z-680 speakerset. Die heb ik ook en voor films en games klinkt ie echt geweldig. Zeker zo goed als Sony / JVC / etc sets van 700 Euro.
Sluit op de Z-680 een goedkope DVD speler en/of een XBOX/PS2 op aan en je bent voor 369 + 100/150 = 469 of 519 klaar. Dan heb je evt. nog een spelcomputer ook. Voor muziek vind ik de set niet echt geschikt maar hetzelfde geldt voor die all-in-one setjes. Daar moet je echt geen goede stereo muziek van verwachten.

Review van Z-680: http://gear.ign.com/artic...1&submit.x=66&submit.y=12

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 10:38 ]

Verwijderd

Ik heb voor 1175 euro het volgende gekocht:

Harman Kardon AVR-3550
JBL-SCS 178
JVC-XV N33SL

Dit was inclusief monster scart kabel, subwoofer interlink, coax kabel, deze hadden allemaal gouden connectoren.

Geeft echt een heel goed geluid, niet alleen bij DVD, maar ook bij muziek wat voor mij ook erg belangrijk is.

PS me pa heeft alles van de QS-lijn(940 receiver, pascal boxen), maar vind mijn setje bij muziek toch echt beter klinken :)

Verwijderd

EvolutionX schreef op 19 mei 2003 @ 21:11:
[...]

ik heb de sony dav-s880 en ik moet je zeggen die klinkt echt super..
mijn pa heeft de JVC TH-A75R en ik vind dat bij die jvc de boxen te schel zijn..
bij mijn sony is het toch iets voller en ook muziek met de bass is heel goed..

ik heb hem eerst op proef gekocht.. dus bij mij thuis geinstalleerd en beluisterd. (in iedere woonkamer klinkt die anders) en toen pas de definitieve koop gesloten.

Verwijderd

Ik heb ook de Sony dav-s880 geluisterd, maar dat valt echt in het niets hoor vergeleken bij wat ik nu heb. Had ook die Sony eerst in gedachten, maar ben blij dat ik die niet genomen heb.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
hmmm jullie zijn het allemaal erg met elkaar eens :) ik vond inderdaad de middentonen een beetje ontbreken bij de JVC. Ik denk toch dat ik die laat gaan.
Inmiddels is de Pioneer HC-51 ook in het oog gekomen. Ik hoor daar ook wat betreft muziekcd's positieve geluiden over. http://www.kieskeurig.nl/...ch1/Pioneer%20HC%2051.htm

Ik geloof u allen dat componenten beter zijn wat betreft geluidskwaliteit, maar we zitten hier in een rijtjeshuis met als gevolg dat die boxen gewoon niet staan. Het voordeel van die Home Cinema dingen is dat alles compact is. Design speelt zeker ook een rol. Maar ik zal binnenkort even al die configuraties natrekken. Ik zal ook binnenkort een bezoekje brengen aan de RAF hier, daar ga ik eigenlijk altijd heen voor goed advies.

• Buggle

Buggle

The Saga Continues

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 18:01:

Geinig :)
Meneer weet wel "dat 't een goed merk is", maar weet niet welk merk het nou is :)
"Hamo" Klinkt verdacht veel als "Jamo",
niet iets wat de meeste mensen direct onder de top-merken scharen..
haha nee ik ben geen volslagen retard ;)
Ik zat op dat moment op zolder dus kon niet kijken welke naam er ook alweer opstond.
Niet Hamo, maar Hoco, of iets dat daar op lijkt (Haco kan ook, de lettertjes zijn een beetje vreemd). Worden niet meer gemaakt tegenwoordig zover ik weet.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Waarschijnlijk was het dan Heco, da's duits spul. :)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1