Beste mensen,
al n tijdje ben ik op zoek naar een leuke home cinema set. Ik had eerst een set van Pioneer op het oog van ca. €600. Echter na een bezoekje aan megapool (
) liep ik de deur uit met een foldertje van de JVC TH-A75R. Die mocht ik ook horen (met het optreden van Marco in de Kuip
). Mijn oren zijn laatst uitgespoten, dus ik hoor nu vooral hoge frequenties heel hard. Ik kon het geluid van de set dus niet erg goed beoordelen, omdat alles hoger leek dan het misschien in feite is.
De verkoper verkeerde in de volste overtuiging dat dit een van de beste (zo niet de beste) sets is (voor die prijs, €850) die hij tot nu toe gehoord heeft. In een vlaag van overschatting (lijkt me) meldde hij me dat deze set zelfs in het €1200 segment wat hem betreft een van de toppers was.
Ik heb zelf nu niet echt het idee dat JVC een topmerk is op audiogebied, en die speakertjes waren wel érg klein
alhoewel er heel behoorlijk geluid uit kwam zetten. Ik ben erg huiverig om een JVC set te kopen voor die prijs. Ook omdat ik erg slechte ervaring heb met een JVC videorecorder.
Daarom: heeft iemand ervaring met deze set, of kan mij hier over adviseren?

Een van de pluspunten aan deze set vind ik wel dat hij veel (alle?) audio standaarden ondersteunt:
Dolby Digital Surround EX/DTS-ES Extended Surround/Dolby Pro Logic II decoder ingebouwd
Van de site van JVC:
SPECIALE EIGENSCHAPPEN
Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-R, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), Digitale foto’s (JPEG op CD-R/RW)
Voor/Surround/Midden/Achter: 6 x 30 W, 4 ohm bij 1 kHz en 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz en 10% THD
Dolby Digital Surround EX/DTS-ES Extended Surround/Dolby Pro Logic II decoder ingebouwd
DAP: THEATER/HALL/LIVE CLUB/PAVILION/DANCE CLUB/ALL CH STEREO
Compacte centrale eenheid (70 mm hoog) met 7 ingebouwde versterkers
Ultra-high-performance 1-chips AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
10-bits/54 MHz video D/A converter
20 cm basreflex subwoofer
Afstandsbediening voor diverse TV-merken en JVC videorecorders
al n tijdje ben ik op zoek naar een leuke home cinema set. Ik had eerst een set van Pioneer op het oog van ca. €600. Echter na een bezoekje aan megapool (
De verkoper verkeerde in de volste overtuiging dat dit een van de beste (zo niet de beste) sets is (voor die prijs, €850) die hij tot nu toe gehoord heeft. In een vlaag van overschatting (lijkt me) meldde hij me dat deze set zelfs in het €1200 segment wat hem betreft een van de toppers was.
Ik heb zelf nu niet echt het idee dat JVC een topmerk is op audiogebied, en die speakertjes waren wel érg klein
Daarom: heeft iemand ervaring met deze set, of kan mij hier over adviseren?

Een van de pluspunten aan deze set vind ik wel dat hij veel (alle?) audio standaarden ondersteunt:
Van de site van JVC:
SPECIALE EIGENSCHAPPEN
Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-R, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), Digitale foto’s (JPEG op CD-R/RW)
Voor/Surround/Midden/Achter: 6 x 30 W, 4 ohm bij 1 kHz en 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz en 10% THD
DAP: THEATER/HALL/LIVE CLUB/PAVILION/DANCE CLUB/ALL CH STEREO
Compacte centrale eenheid (70 mm hoog) met 7 ingebouwde versterkers
Ultra-high-performance 1-chips AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
10-bits/54 MHz video D/A converter
20 cm basreflex subwoofer
Afstandsbediening voor diverse TV-merken en JVC videorecorders
[ Voor 34% gewijzigd door Buggle op 18-05-2003 12:29 ]