Toon posts:

[GF3 + 4] PC boot niet en beeld is verkleurd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.
Draaide al en tijdje op een GF3 Ti500 videokaart.Op een bepaald moment begin problemen te krijgen met het videogedeelte.
Bij het opstarten kreeg ik bij BIOS scherm allerlei misvormingen te zien.De letters varieerden van helder wit to grijs.En sommige letters waren misvorm.Windows Xp wou daarna niet meer opstarten, en de pc starte elke keer opnieuw op.
Dus mijn gedachte was dat de videokaart stuk was.
Kaart eruit en zolang mijn oude Radeon 7000 kaart erin.En mijn gedachte werd bevestigd, want de pc starte zonder problemen op.
Ik wou toch al een nieuwe videokaart kopen dus dit was het geschikte moment ervoor.Kocht een MSI TI4400- VTD kaart.Kaart erin computer aan, en wat blijkt precies hetzelfde probleem als met de GF3 kaart.
Gek word ik ervan!!Wie weet wat het probleem kan zijn!!Hiet mijn pc specificaties:
Gigabyte GA-8IEXP V2.0 845E chipset.
P4 2.4Ghz 533 fsb processor
1 Gb intern geheugen
2 x 60 Gb IBM Raid stripe
80 Gb Maxtor.

Bedankt alvast!!!
Arno

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Voeding. Kijk eens in de bios naar je 3.3v lijnen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bios al eens gereset?
en de AGP kaart er stevig ingeduwd (als hij er net niet goed in zit krijg je idd crap op je scherm).

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 11:39:
Hallo.
Draaide al en tijdje op een GF3 Ti500 videokaart.Op een bepaald moment begin problemen te krijgen met het videogedeelte.
Bij het opstarten kreeg ik bij BIOS scherm allerlei misvormingen te zien.De letters varieerden van helder wit to grijs.En sommige letters waren misvorm.Windows Xp wou daarna niet meer opstarten, en de pc starte elke keer opnieuw op.
Dus mijn gedachte was dat de videokaart stuk was.
Kaart eruit en zolang mijn oude Radeon 7000 kaart erin.En mijn gedachte werd bevestigd, want de pc starte zonder problemen op.
Ik wou toch al een nieuwe videokaart kopen dus dit was het geschikte moment ervoor.Kocht een MSI TI4400- VTD kaart.Kaart erin computer aan, en wat blijkt precies hetzelfde probleem als met de GF3 kaart.
Gek word ik ervan!!Wie weet wat het probleem kan zijn!!Hiet mijn pc specificaties:
Gigabyte GA-8IEXP V2.0 845E chipset.
P4 2.4Ghz 533 fsb processor
1 Gb intern geheugen
2 x 60 Gb IBM Raid stripe
80 Gb Maxtor.

Bedankt alvast!!!
Arno
Heb dit probleem ook al eens gehad, bij mij hielp het door in het bios in te stellen dat ie agp bios moet gebruiken, je kan nl. ook uit pci kiezen. Daar stond hij bij mij dus op, ff switchen naar agp first init, en het probleem was hier weg. Misschien is dit het bij jou ook wel.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de kaart er zeer stevig in gedrukt, en heb de laatste bios geinstallerd.Maar tot nog toe geen succes!Die tip van de 3.3 v lijnen in je bios checken, begrijp ik niet helemaal.Graag nog wat uitleg of tips!
Bedankt voor de reacties!!!
Arno

Verwijderd

Aan het feit dat het een GeForce is? Probeer eens een andere Radeon misschien?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De 3.3v lijn kan je in de BIOS van je pc vinden, net zoals de 5v en 12v lijn. Als die veel meer dan 5% in waarde afwijken is er iets mis met je voeding, en dat zou deze problemen met je videokaart kunnen veroorzaken. Watvoor voeding heb je (merk en model) en wat zijn de waardes van die lijnen?

Verder zou je ook een BIOS update van je moederbord uit kunnen voeren, of dat helpt betwijfel ik aangezien het eerst wel normaal werkte :)

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:28:
Heb de kaart er zeer stevig in gedrukt, en heb de laatste bios geinstallerd.Maar tot nog toe geen succes!Die tip van de 3.3 v lijnen in je bios checken, begrijp ik niet helemaal.Graag nog wat uitleg of tips!
Bedankt voor de reacties!!!
Arno
Kijk in je BIOS bij Hardware Monitoring, daar staan o.a. de temperaturen en de voltages. Kijk dan Bij de 3.3v lijn. Kijk naar de waarde. Zit die wel binnen de 5% onder of boven de 3,3v. En kijk ook of het voltage stabiel is.

Verwijderd

Topicstarter
Het BIOS is zo verminkt (letters door elkaar heen of weg, en van verschillende kleuren) dat het moeilijk is om te lezen op wat voor een voltage 3.3 lijn draait.In ieder geval zie ik dit staan 3. V V
Ik heb een Enermax 350 watt voeding.
Arno

• NoBody
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

probeer eens een andere voeding dan (als je die hebt) :{

[ Voor 20% gewijzigd door NoBody op 19-05-2003 00:37 ]

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Hier nog even een betere analyse van het probleem:
Opstartscherm bios is misvormd, daarna opstartschem raidcontroller is goed, vervolgens keuzemenuscherm welke windows versie opstarten is weer fout.
Windows in veilige modus opstarten lukt wel maar beeld zit vol met storingen (als ik met de muis over het scherm ga, dan reageert het scherm daarop met vreemde streepjes achter te laten.
Alvast bedankt maar weer voor de reacties.

Arno
Pagina: 1