Toon posts:

Outlook voor me oma

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
HELPPPP

Me oma heeft sinds kort een pctje en is de god ganse dag aan het mailen.
Maar ze kan er geen **** van....

Dan verstuurd ze weer geen bericht maar slaat ze hem op als concept.
Dan sorteerd ze weer niet op datum van inkomende, uitgaande berichten.
Dan heeft ze na uren weer een paar regels getikt en sluit ze hem af zonder op te slaan.....

en zo nog VEEL meer....

Heeft iemand een mail programma, of een update pakketje, zodat ik allemaal instellingen kan doen om het allemaal te versimpelen????

THKZzzz

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Weleens gekeken bij Google? Of bij CNET Download.com?

Vooral die laatste heeft ontzettend veel mail programma's op de site staan. Daar zal vast wel een geschikte voor je oma tussen staan.

Profile

Verwijderd

Pen en Papier >:)

Nee, outlook heeft toch zo een paperclip die je wegwijs kan maken in deze dingen?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het outlook of outlook express? Als het outlook is zou ik sowieso al outlook express installeren...

Verwijderd

Geef d'r een Outlook voor dummies boek, of E-mail voor senioren. :Y)
Ik zelf heb mijn vader daarentegen met Eudora opgescheep, dat programma begreep hij op de een of andere manier wel. :)

Verwijderd

Geef haar een Hotmail account ipv van Outlook

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Godjira in "Outlook voor me oma" <-- een discussie over n00b-bestendinge programmaatjes kan best interessant zijn. Maar ik zou zeggen: probeer ajb ook zelf even een paar van die programmaatjes en geef aan wat de uitkomst was, op die manier wordt het een leuke discussie :)

Totaal niet persoonlijk bedoeld, maar misschien is er trouwens op ww.beginnersweb.nl een leuk overzicht van te vinden :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

F_J_K schreef op 18 mei 2003 @ 15:08:
Godjira in "Outlook voor me oma" <-- een discussie over n00b-bestendinge programmaatjes kan best interessant zijn. Maar ik zou zeggen: probeer ajb ook zelf even een paar van die programmaatjes en geef aan wat de uitkomst was, op die manier wordt het een leuke discussie :)

Totaal niet persoonlijk bedoeld, maar misschien is er trouwens op ww.beginnersweb.nl een leuk overzicht van te vinden :)
Ik was eigenlijk niet van plan om veel van die programma's te gaan proberen, alleen om hier te posten wat voor ervaringen ik ermee heb. Het was meer een suggestie voor de TS om ze te proberen en beter te zoeken, aangezien er ontzettend veel mail programma's te krijgen zijn. Ook denk ik dat elk mail programma door iemand onoverzichtelijk gemaakt kan worden, helemaal door oma's die maar wat klikken en doen. Mijn moeder en zusje snappen ook niks van mail, dus heb ik simpelweg een hotmail account voor ze aangemaakt en daar doen ze het maar mee... ;) Ik ben zelf meer dan tevreden met MS Outlook 2002, works like a charm.

Profile

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Godjira schreef op 18 May 2003 @ 17:10:
Ik was eigenlijk niet van plan om veel van die programma's te gaan proberen,
Snap ik. Ik had het tegen de topicstarter, ik gaf die link van jou juist als tip waar te kijken. Als dat niet duidelijk was mijn excuses :*

En ontopic: Outlook Express lijkt me inderdaad al een stap in de goede richting. Aan de andere kant, in Outlook kan je de UI meer aanpassen, zodat bijv. alleen het postvak in zichtbaar is en meer niet. Op die manier heb je geen last van per ongeluk verplaatsen.

Verder kan je met wat VBA-werk waarschijnlijk de UI nog meer aanpassen, of bijv. de sortering vast zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 18-05-2003 19:19 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:59

chaser

zo heb ik ook een aantal collega,s die totaal geen engels kunnen lezen/schrijven en ook de meest simpele computerbegrippen niet begrijpen

Nadat ik een aantal mailprogramma,s had uitgeprobeerd kwam ik toch tot de conclusie dat ze beter een web-based mailadres konden gebruiken want dit was voor mij beter uit te leggen en ik word dan tenminste niet voor elk probleem(pje) opgebeld

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

F_J_K schreef op 18 mei 2003 @ 19:18:
[...]

Snap ik. Ik had het tegen de topicstarter, ik gaf die link van jou juist als tip waar te kijken. Als dat niet duidelijk was mijn excuses :*

En ontopic: Outlook Express lijkt me inderdaad al een stap in de goede richting. Aan de andere kant, in Outlook kan je de UI meer aanpassen, zodat bijv. alleen het postvak in zichtbaar is en meer niet. Op die manier heb je geen last van per ongeluk verplaatsen.

Verder kan je met wat VBA-werk waarschijnlijk de UI nog meer aanpassen, of bijv. de sortering vast zetten.
Ow, haha.. ik dacht dat je het voor mij bedoelde. Maar dat maakt verder niet uit, vond het geen rotopmerking of zo, alleen een beetje merkwaardig. Het was inderdaad niet helemaal duidelijk.

Profile

Verwijderd

Ik wou dat ik zo'n oma had...
Pagina: 1