Graag raad bij aankoop van optische muis

Pagina: 1
Acties:

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09
Ik ben van plan om mijn oude muis "Microsoft Wheelmouse Optical" te vervangen.
Vanwege het zwarte bureaublad moest ik steeds de optische muis voorzien van een matje :(
Nu wilde ik weten of bij de nieuwe generatie Optische muizen dat vervelende matje nog steeds nodig is en dat de muizen vooral op mijn zwart bureaublad als andere moeiteloos kunnen weken?
Welke muis wordt me dan het beste aangeraden, liefst uit eigen ervaring?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nou, ik krijg een beetje de indruk dat dat verschilt per muis helaas. Mijn vorige muis, de MS Intellimoude Explorer 1.0, die deed het juist goed op mijn zwarte bureaublad en ging flippen zodra hij op een grenen tafel gebruikt werd. Maar nu heb ik hier een MS Wireless Optical Mouse en die doet het juist weer niet op dat bureaublad en moet op het grenen gedeelte mijn tafel gebruikt worden (waar hij het overigens weer prima doet). (8>

Ik denk dat je dit moet specifiek moet vragen aan een MS Wheelmouse Optical-bezitter, en niet zozeer aan optische-muizen-van-de-laatste-generatie-bezitters.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Ik heb goede ervaring met een dual optical van Logitech, maar moet deze ook gebruiken op een matje.
Volgens mij is de evident voor een optical de muis deze neemt als het ware foto's(1500 + per seconden) van het onderliggende oppervlakte en vergelijkt ze met de vorige foto's.
Door deze vergelijking kan de muis zeggen welke richting de muis op beweegt.
Dus het is logischer dat wanneer je een veelkleuring of patroon achtige ondergrond gebruikt (muismat) dat beweging dan makkelijker te zien is voor de muis dan een egale ondergrond.
Bij mij werkt de muis prima op de muismat maar echt niet direct op het bureaublad.

• Moris
Ik ben even op het web bij Logitech gaan kijken en daar verkoopt men de volgende uitleg "Verwijs uw muismat naar de prullenbak
Ja, optische muizen van Logitech worden niet op het matje geroepen. U hoeft ook niet bang te zijn dat uw muis van zijn mat afvliegt en onbestuurbaar wordt. U kunt hem zelfs op uw bank, bed of een lap stof gebruiken!"
Wanneer je dit leest zou je toch direct naar de winkel gaan hé.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Moris schreef op 18 May 2003 @ 10:21:
Ik ben even op het web bij Logitech gaan kijken en daar verkoopt men de volgende uitleg "Verwijs uw muismat naar de prullenbak
Ja, optische muizen van Logitech worden niet op het matje geroepen. U hoeft ook niet bang te zijn dat uw muis van zijn mat afvliegt en onbestuurbaar wordt. U kunt hem zelfs op uw bank, bed of een lap stof gebruiken!"
Wanneer je dit leest zou je toch direct naar de winkel gaan hé.
De MS Wireless Optical is ook tot dat soort dingen in staat kan ik uit ervaring zeggen.
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 10:15:
Dus het is logischer dat wanneer je een veelkleuring of patroon achtige ondergrond gebruikt (muismat) dat beweging dan makkelijker te zien is voor de muis dan een egale ondergrond.
Zou ik ook logischer vinden. Ik kan er nog steeds niet achterkomen waarom mijn Intellimouse Explorer het alleen op dat bureablad werkte, en niet op een normale muismat. En dan is het niet eens een gekleurd bureaublad, he, het is zo zwart dat het de nacht zelve is. Zelfs een textuur kan ik er niet in ontdekken, maar blijkbaar dacht die muis er anders over...

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

dit is wat logitech van mijn muis zegt "Maximumaal resultaat op praktisch elk oppervlak" het gaat om het woord praktisch ;)
Bij mij doet hij het echt niet direct op mijn bureaublad!
Dat je hem kan gebruiken op je bed?! etc klopt wel zolang de oppervlakte maar een patroon of verschillende kleuren bevatten denk ik?.
hoe doet die muis het anders dan??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 10:31 ]

• Moris
Op de website van Microsoft zegt men het volgende "De optische sensor werkt op de meeste oppervlakken*, zodat u geen muismat meer nodig hebt. U kunt de muis gebruiken op uw bureau, op het aanrecht of zelfs op uw broekspijp.
De kleine letters zeggen dan "De optische sensor presteert het beste op oppervlakken met waarneembare details. Hij werkt niet op ondergronden zonder waarneembaar detail (zoals glas) of op reflecterende oppervlakken (zoals spiegels of glanzende oppervlakken). De sensor kan ook minder goed functioneren op regelmatig terugkerende patronen (bijvoorbeeld foto's in een krant of tijdschrift). "

Wie zal het weten hé

Verwijderd

ffkes weer ontopic dan maar:

ik heb een logitech mouseman dual optical met een zwarte everglide giganta (die met dat quake 3 logo) :9 heerlijk!
Moris schreef op 18 mei 2003 @ 10:38:
Hij werkt niet op ondergronden zonder waarneembaar detail (zoals glas) of op reflecterende oppervlakken (zoals spiegels of glanzende oppervlakken).
nouja, hij werkt wel... maar ik zou er niet mee proberen te gamen :D (/me heeft een spiegeltje naast zich liggen @ bureau)

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 10:56 ]

• Moris
Een gamer ben ik niet, dus daar zit het probleem voor mij niet :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb zelf een MX-500 van Logitech op mijn PCtje. Die doet het (weet ik uit eigen ervaring) op een zwarte ondergrond. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Moris
Die zwarte ondergrond bestaat die bij jou uit een spaanderplaat met zwarte melamine opgelijmd zonder houtstructuur, zoals mijn bureaublad?
Indien niet, heb je dan iets gelijkaardig in huis om het voor mij uit te testen :)

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Moris schreef op 18 May 2003 @ 13:33:
Die zwarte ondergrond bestaat die bij jou uit een spaanderplaat met zwarte melamine opgelijmd zonder houtstructuur, zoals mijn bureaublad?
Indien niet, heb je dan iets gelijkaardig in huis om het voor mij uit te testen :)
Uhmmm. Tja, ik muis zelf op een grenen bureaublad (met houtstructuur). Zo'n blad als jij hebt heb ik dus niet ;) Wel werkt hij goed op een plastic placemat (zwart). Jouw opstelling kan ik hier helaas niet voor je testen. Iemand anders misschien? :?

• Moris
Een klein stukje zwarte melaminehoutplaat kan voldoende zijn!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Moris schreef op 18 mei 2003 @ 13:39:
Een klein stukje zwarte melaminehoutplaat kan voldoende zijn!
Alleen die heb ik niet :X :>

• Moris
Jammer:(
Iemand anders die het eens wil testen!
Pagina: 1