Toon posts:

Nieuwe generatie 'racegames'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vroeger helemaal gek van spelletjes als Outrun, Testdrive (1) en natuurlijk Stunts! Stuk voor stuk leuke racespelletjes natuurlijk, maar toch fantaseerde ik al van spellen waarmee je zelf kon bepalen wat je wilde doen, je meer vrijheid had.

Op een gegeven moment (tijd later al) kwam GTA1. Vrijheid was natuurlijk erg beperkt maar toch wel mooi voor die tijd. Na GTA2 kwam dan GTA3. Hele zomervakantie mee zoetgeweest. Leuk spel. Niet veel later kwam ook Mafia. Ook dat was natuurlijk leuk en je kon veel doen. Nu met GTA VC heeft geen enkele gamer die van 'racespellen' houd nog wat te klagen.
Zeker als zometeen GTA4 uitkomt en er zullen vast wel soortgelijke games uitkomen.

Kun je nu zeggen dat er een nieuwe generatie 'racespellen' is? Zijn de games als de Need for Speed serie (waar ook bijv DTM Race Driver bijhoord) achterhaald?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 03:15 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
noem gta:vc niet echt een racespel eigenlijk. meer een Third person shooter oid :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 18 May 2003 @ 02:54:
noem gta:vc niet echt een racespel eigenlijk. meer een Third person shooter oid :)
Dat is ook de reden dat ik het tussen aanhalingstekens zette steeds.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 02:55 ]

• Maverick
 LooksLike wijzigde dit bericht 18-05-2003 02:54 (3%)
dat stond er net nog niet ;)

maaruh, onder racespellen versta ik toch meer Toca Race Driver/DTM Race Driver of hoe dat spel ook heet. Das ook heel anders dan vroeger, en zet denk meer de toon voor de toekomst

Verwijderd

Topicstarter
Maverick schreef op 18 May 2003 @ 02:57:
[...]

maaruh, onder racespellen versta ik toch meer Toca Race Driver/DTM Race Driver of hoe dat spel ook heet. Das ook heel anders dan vroeger, en zet denk meer de toon voor de toekomst
[rml][ PC] DTM Race Driver[/rml] topic is net over de 500 replys heen na 2 maanden, GTA VC topics zitten na enkele weken al over de 4500 (!) replys ;) Zegt genoeg lijkt me.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik vind GTA geen racespel.. GTA is meer een genre op zichzelf. Als je het hebt over racespellen dan kijk ik liever naar de F1 xxxx serie en Colin McRae (wat ik zelf erg lekker vind rijden). Need for Speed vind ik maar een slap excuus voor een racespel :P

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
mafia.... een race spel?
nee nee
een soort van adventure met race elementen... maar goed

geef mij maar Xtreme G3 (en over een tijdje 4)
to fast to follow (in het begin als je meteen met 1000G begint (wat dus neit mogelijk is maar goed)
en Burnout 1, en Burnout 2 point of impact...
dat vind ik leuke racegames van nu

• Maverick
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 03:01:
[...]

[rml][ PC] DTM Race Driver[/rml] topic is net over de 500 replys heen na 2 maanden, GTA VC topics zitten na enkele weken al over de 4500 (!) replys ;) Zegt genoeg lijkt me.
ja, maar gta:vc is toch geen race spel, netzoals dat BF1942 geen flightsim is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat ook nog een leuke alternatieve racegame was trouwens.. Rollcage. Kent iemand dat? Zijn 2 delen van geweest

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:10

Rival24

I'll Be Back

Ik kan GTA echt geen racegame meer noemen, volgens mij is er nog geen naam voor dat genre. Ik denk ook dat een echte klassieke racegame fanaat niet gaat racen met gta zoals hij dat doet in NFS/Toca/whatever.

Uiteindelijk worden er nieuwe genres uitgevonden, en verdwijnen er oude. Dat is onder andere gebeurd met de adventure. Vroeger was 1 op de 5 spellen wel een adventure, en tegenwoordig zie je er steeds minder.

TS: wat wil je eigenlijk met deze discussie bereiken als ik vragen mag?

Verwijderd

Topicstarter
Rival24 schreef op 18 May 2003 @ 03:08:

TS: wat wil je eigenlijk met deze discussie bereiken als ik vragen mag?
Nou door een foutje van mijn kant door de GTA serie 'racegames' te noemen gaat de discusie een hele andere kant op alsdat ik gehoopt had. (zie laatste alinea startpost)

Ik ga nu slapen, k zie morgen wel of er nog ontopic reacties zijn... :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 03:13 ]

Verwijderd

Need for speed, burnout, collin mcrea, f1 en etc. Loop een free record shop binnen en je kunt toch nog een klein aantal racegames vinden hoor :)

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bij racegames kan je niet echt spreken van generaties. De spellen werden na verloop van tijd gewoons mooier, maar om dan meteen van een generatieverschil te spreken, ik denk het niet. Ik denk alleen dat toendertijd Gran Turismo op de PSX voor een kloof zorgde met andere spellen (alleen al door het concept) en dat Gran Turismo 3 dat weer deed op de PS2. Dat zijn wel redelijk duidelijke verschillen. Nu zou je kunnen zeggen dat racegames met een verhaallijn de nieuwe 'generatie' is, zoals DTM Race Driver en TOCA. :)

offtopic:
en GTA 3(VC) is GEEN racespel :)

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1