Toon posts:

Laptop+monitor= multi-screen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit hele forum al afgezocht en google etc, maar ik kan nergens het antwoord vinden...
Want het zit namelijk zo, ik heb een Toshiba 320CDS(PI, 233Mhz, 32MB ram, 4Gig) en ik heb er een monitor aan gekoppeld, de monitor opzich werkt gewoon naar behoren, maar ik dacht ik wil een mulit-screen gaan gebruiken voor MSN/Winamp, maar als ik de knop [FN] indruk dan geven allebei de monitoren beeld(laptop monitor, en de andere) en dan moet je bij eigenschappen kijken van monitors, maar daar staat nix van multiscreen, en ik heb gelezen van dan moet je de drivers installeren etc. maar die heb ik niet, en die zijn ook volgens mij niet nodig, want anders werken beide monitoren niet.
Wie kan me met dit probleem helpen?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 01:40

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Met die FN-knop kun je wisselen tussen (in no particular order):

- Alleen beeld op laptop
- Alleen beeld op monitor
- Beeld op beiden (doch wel zelfde gekloonde beeld)

Kun je uitzoeken welke videokaart er in die laptop zit? Persoonlijk vrees ik dat hij nét te oud is voor dit soort grapjes.

Zonder die drivers werken de monitor niet? Tuurlijk wel, dan pakt Windows (althans, ik denk dat je dat gebruikt want het staat er niet) de standaard Windows-driver. Probeer toch even te zoeken naar drivers die specifiek voor jouw kaart zijn en van jouw fabrikant komen. Misschien dat de laatste versie daarvan soelaas kan bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door DUX op 18-05-2003 02:02 . Reden: opmerking in opsomming gezet ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

kan je videokaart dat wel aan? lijkt me dat er in zo'n oude laptop niet echt een sterke kaart zit.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het: Chips&Technologies 65555 PCI

• DUX

DUX

Ze waren van Intel, maar die geeft er geen support meer op (zegt wel iets over de leeftijd). De support is nu opgevangen door Asiliant Technologies.

De drivers voor je kaart kun je hier vinden. Als je niet zeker weet welke videokaart het nou is, kun je de CHIP ID Tool binnenhalen zeggen ze.

[edit]
Op de Product-pagina staat helaas dat voor deze kaart geen Dual Display ondersteund wordt, maar wel Simultanious Display, dus ik ben bang dat wat je wil niet zal kunnen.

Maar dat neemt niet weg dat het gebruiken van de laatste drivers geen slecht idee is.

@Icey:
Ik hoop dat je oudere laptops bedoelt, want mijn Dell Inspiron 8200 kan het wel aan.

@KIP:
Ook dat is niet waar: meerdere beeldschermen wordt al vanaf Windows 98 Eerste editie ondersteund.

[ Voor 38% gewijzigd door DUX op 18-05-2003 10:23 . Reden: Lap tekst toegevoegd. ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Zo'n laptop heeft vaak maar 1 ramdac, dus waarschijnlijk gaat dat niet lukken, teminsten, dat is wat ik ooit ergens gelezen heb ;)

Verwijderd

Op de meeste laptops werkt dat pas als je XP installeerd.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
DUX schreef op 18 May 2003 @ 10:14:

@Icey:
Ik hoop dat je oudere laptops bedoelt, want mijn Dell Inspiron 8200 kan het wel aan.
met het zinnetje 'zo'n laptop' verwijs ik naar zijn oude machine ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de drivers geinstalleerd voor de video kaart, maar het werkt nog steeds niet alleen staat er nu een extra functie in eigenschappen->instellingen->geavanceerd, daar staat nu ook Chips bij, en daar kan je het ene beeld aan/uit doen of beide aan. maar geen multi-screen... |:(

• DUX

DUX

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 10:33:
Ik heb nu de drivers geinstalleerd voor de video kaart, maar het werkt nog steeds niet alleen staat er nu een extra functie in eigenschappen->instellingen->geavanceerd, daar staat nu ook Chips bij, en daar kan je het ene beeld aan/uit doen of beide aan. maar geen multi-screen... |:(
Zie edit van m'n vorige bericht.

Verwijderd

DUX schreef op 18 May 2003 @ 10:14:
@KIP:
Ook dat is niet waar: meerdere beeldschermen wordt al vanaf Windows 98 Eerste editie ondersteund.
Ik heb het op meedere (oude) laptops geprobeerd, met verschillende OS'en en alle soorten drivers, maar het werkte alleen met XP.
Dus de TS zou het allicht even kunnen proberen. :)

Verwijderd

Topicstarter
XP draaien met 32MB Ram, vind ik wel heel knap als je dat lukt...
Oftewel daarmee kan ik het probleem niet oplossen.

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Ultramon er op ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat programma geinstalleerd, maar hij geeft maar 1 monitor aan, de 15inch monitor niet de laptop monitor...

Verwijderd

Topicstarter
En ik heb ff wat dingen gelezen op andere site's(eindelijk iets gevonden), maar daar staat als je multiscreen wilt gebruiken moet er bij systeem->apparaatbeheer 2 monitoren staan, maar bij mij staat alleen maar Plug en Play monitor, terwijl ze het wel allebei tegelijk doen maar niet dual/multiscreen. :/

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 11:49
Het beeld wordt min of meer gewoon doorgelusd op die laptop op het moment dat je die functie inschakelt, dat is wat anders dan dat je dual screen kunt gebruiken.

Zoals DUX al meldde ondersteunt jouw grafische chip dit gewoon niet. Ook ik heb dit gevonden in de specs. Nu nog doorgaan met proberen lijkt me hetzelfde als met een fiets proberen te vliegen. Helaas.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Pagina: 1