Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben in het bezit van een Canon Digital Ixus 300 en volgens het instructieboekje kan/mag/gaat daar een CF-kaart van max. 128MB in.

Nou is mijn vraag... heeft iemand ooit uitgetest of daar werkelijk geen 256MB in kan?

Heb namelijk extra geheugen nodig. Kan 2x 128Mb kopen... maar 1x 256Mb is natuurlijk goedkoper...

Iemand ervaring/tips?

Oh ja... heb ook gehoord dat er een ander opslagmedium bestaat om aan te sluiten op je camera en tussentijds foto's naar over te zenden. Schijnt alleen aardig wat te kosten maar erg handig voor op vakantie (pc gaat niet mee). Wie weet waar ik het over heb?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Deze vraag hoort in GT, niet OM :)

Heb je Canon al benaderd met deze vraag? Overigens, wat je als laatste noemt zegt me niets? Heb je wellicht een iets duidelijker omschrijving? :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

SmartDoDo schreef op 18 mei 2003 @ 01:07:
Deze vraag hoort in GT, niet OM :)
Zet dan een topicreport neer, smartass :P 8)7

Dit is trouwens een lastige : aangezien het gaat om de CF-kaart zou je denken dat het idd een OM topic is, en in principe is dat heel misschien ook zo. Ik denk zelf echter dat je in GT eerder iemand tegenkomt die zo'n CF kaart in een bepaalde digicam heeft uitgeprobeerd, aangezien digicams volledig GT zijn. Daarom dus toch :

Move OM > GT

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 18-05-2003 01:39 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

W3ird_N3rd schreef op 18 May 2003 @ 01:38:
[...]

Zet dan een topicreport neer, smartass :P 8)7
offtopic:
:( wat is dit dan :>

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Back on topic. Als je de FAQ leest, zal je zien dat het mooie van CF-kaarten is, dat de controller in de kaart zelf bevind en niet in de camera. Dat wilt zeggen, dat van alle flashmediums, deze tot degene met de beste compatibiliteit behoort (zelfs beter dan Memory sticks vind ik).

De kans dat een kaart niet werkt in een bepaald camera is nihil. Het enige wat kan gebeuren is dat je camera's firmware zelf een limiet heeft waardoor die denkt dat een kaart maar 128MB heeft. Dit is gebeurt bij enkele merkloze/trustcamera's.

En... volgens mij was de ixus 300 "nieuwer" dan mijn Ixus, en mijn Ixus kan zonder problemen kaarten aan van 256 en 512 MB, dus je zit wel safe met je 256. Anders gewoon bij tweakershop halen. Zonder problemen omruilen.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

SmartDoDo schreef op 18 May 2003 @ 01:40:
[...]
offtopic:
:( wat is dit dan :>
offtopic:
Dacht je nou echt dat ik de hele tijd SM zat te lezen? :+

Nah, for serious, voor moves en slotjes volstaat een topic report, die zien wij modjes over het algemeen zelfs sneller. Voor andere zaken, waar evt. ook nog over gepraat moet worden zoals een flame, irriterend iemand en zinloze reacties is SM meer. Niet dat het verboden is om SM te gebruiken om een topic te melden dat een slotje of move nodig heeft, maar ik, en naar ik vermoed de meeste (lite)mods vinden een topic report handiger. Dan zien we namelijk, zodra we onze afdeling bekijken, bij het betreffende topic meteen het tekentje van topic report en gaan we dus kijken. SeM zitten we niet de hele dag te F5-en :+

Genoeg offtopic gelul, als je hier verder over wil edit je vorige post maar of contact me op icq :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
athlonkmf schreef op 18 May 2003 @ 01:47:
En... volgens mij was de ixus 300 "nieuwer" dan mijn Ixus, en mijn Ixus kan zonder problemen kaarten aan van 256 en 512 MB, dus je zit wel safe met je 256. Anders gewoon bij tweakershop halen. Zonder problemen omruilen.
Jij hebt de eerste IXUS? Zonder verdere typeaanduiding? Een vriend van me heeft die ook maar ook nog nooit geprobeerd er een 512MB kaart in te doen. Jij dus wel? Loopt alles softwarematig dan ook prima? Of gebruik jij een cardreader?

Als ik het wel heb (maar kan er natuurlijk naast zitten) is de historie:
Ixus
Ixus V
Ixus 300
Ixus V2
Ixus 300
enz.

Groetjes en alvast bedankt voor de info,

Dianne
dian_@hotmail.com (mail&msn)
75260059 (icq)

PS: sorry dat het postje eerst verkeerd stond! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, ik heb ineens bij een ander topic de naam gevonden voor mijn rare hersenspinsel ;-) ... wat ik bedoelde was een imagetank of digiwallet ... maar waar koop ik zo'n ding?
Pagina: 1