Heej,
Ik heb een raar, maar dan ook raar probleem.
verschillende commando's werken niet meer in Linux.
een voorbeeld
Een ander grappig ding:

Volgens webmin wordt er helemaal niets geladen tijdens de boot, maar klik ik bijv op Apache:

EDIT: hmmz, de resize functie van t.net werkt niet lekker, zwarte thumbnails
Dan wordt hij dus wel bij verschillende runlevels geladen.
Deze Debian bak heb ik vanmorgen netjes geïnstalled omdat mijn kernel compilen fout ging van de week, dus moest een re-install.
Load.sh die je op de eerste screen ziet bevat dit:
Weinig boeiends dus, ADSL Starten, TeamSpeak starten en Routing laden.
Er is dus iets raars aan de hand hier, maar wat?
Ik heb zo'n soort gelijk iets een keer gehad met Red hat 7.2
En ook, ik gaf het commando: /sbin/reboot en dan tijdens de boot gaat hij /dev/ataraid/d0p5 controleren op fouten omdat deze niet goed ge-unmount was?
EDIT: Iets anders wat me net opvalt, ik kijk via phpSysinfo, en zie ineens dat mijn geheugen maar voor 33% geladen is, terwijl Debian toch cached? Ik weet dat hij gisteren en de weken daarvoor altijd op 98% vol zat, klopt dit wel?
* Snow_King snapt er niets meer van, is dit werk van de duivelse kabouters ofzo?
Ik heb een raar, maar dan ook raar probleem.
verschillende commando's werken niet meer in Linux.
een voorbeeld
root@duck:/# reboot
bash: reboot: command not found
Ookal reboot ik het systeem via /sbin/reboot dan werken de aliasen daarna nog steeds niet.root@duck:/# /etc/init.d/networking restart
Reconfiguring network interfaces: /etc/init.d/networking: ifdown: command not found
/etc/init.d/networking: ifup: command not found
done.
Een ander grappig ding:
Volgens webmin wordt er helemaal niets geladen tijdens de boot, maar klik ik bijv op Apache:
EDIT: hmmz, de resize functie van t.net werkt niet lekker, zwarte thumbnails
Dan wordt hij dus wel bij verschillende runlevels geladen.
Deze Debian bak heb ik vanmorgen netjes geïnstalled omdat mijn kernel compilen fout ging van de week, dus moest een re-install.
Load.sh die je op de eerste screen ziet bevat dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #!/bin/sh
# Shit starten!
case "$1" in
'start')
/usr/sbin/adsl start
/var/data/tss2/tss.minimal_startscript start
/adsl/icconf
;;
'stop')
;;
*)
echo "Usage: $0 { start | stop }"
;;
esac
exit 0 |
Weinig boeiends dus, ADSL Starten, TeamSpeak starten en Routing laden.
Er is dus iets raars aan de hand hier, maar wat?
Ik heb zo'n soort gelijk iets een keer gehad met Red hat 7.2
En ook, ik gaf het commando: /sbin/reboot en dan tijdens de boot gaat hij /dev/ataraid/d0p5 controleren op fouten omdat deze niet goed ge-unmount was?
EDIT: Iets anders wat me net opvalt, ik kijk via phpSysinfo, en zie ineens dat mijn geheugen maar voor 33% geladen is, terwijl Debian toch cached? Ik weet dat hij gisteren en de weken daarvoor altijd op 98% vol zat, klopt dit wel?
* Snow_King snapt er niets meer van, is dit werk van de duivelse kabouters ofzo?
[ Voor 19% gewijzigd door Snow_King op 18-05-2003 00:37 ]