Toon posts:

Client-monitoring en control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een goede tool waarmee je een client-pc kan controleren op surfgedrag en welke sites (ip-adressen in dat geval) opgevraagd/gecontacteerd worden. Dit moet volgens mij gaan aangezien mijn pc gateway is en dus aanvragen doorstuurd. Google leverde niets op en weinig mensen snappen mijn vraag, dus op hoop van zege zet ik het hierbij, want volgens mij zijn daar nog andere papa's die zo'n tool wel zien zitten...........

Thanks,
Jarno

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Kijk hier eens; ik weet niet of het precies doet wat je wil, maar er zit ook een ingebouwde gateway in die je misschien zo kan instellen dat bepaalde IP's niet doorgelaten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, remote acces heb ik niet nodig. Het gaat over een client in mijn eigen netwerk. Ik wil gewoon in het oog houden met welke servers mijn zoon contact heeft. Ik heb eens een klein proxy-server programma gehad, maar dat is er na een format niet meer opgeraakt en uiteindelijk oiok kwijt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet de naam niet meer van het programma, maar het was iets in de aard van HTTP-Tunnel Client dacht ik. Het was in ieder geval een proxy-oplossing voor het filesharing-probleem in MSN. Maar dat kwam gewoon door de firewall op de LANverbinding, dus had ik die software niet echt meer nodig, maar de monitor liet ALLE verbindingen van de client naar het internet zien. Elke pagina die gezocht werd kwam er als verbinding op. Dit was zeer handig.

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Je zou winroute kunnen gebruiken om je internet te delen. Daar zit ook een proxy in waarmee je elk adres kan loggen waarmee iemand verbinding maakt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Tja, zo ben ik aan WinProxy gekomen en nog andere kutprogramma's.... Bij de ene werkt mijn MSN niet meer en bij de andere kan de client niet meer op het internet...
Weet je er een goeie?

• DinX
  • Laatst online: 10:26

DinX

Motormuis

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 12:03:
Tja, zo ben ik aan WinProxy gekomen en nog andere kutprogramma's.... Bij de ene werkt mijn MSN niet meer en bij de andere kan de client niet meer op het internet...
Weet je er een goeie?
Je moet ze natuurlijk wel goed instellen:

Hoe deel ik Internet ?
Het Grote Poortmappingsverhaal

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• job
  • Laatst online: 19:26

job

inderdaad gewoon winproxy gebruiken.

maarja, om nou je zoon te gaan bespieden wat hij op internet doet vind ik ook niet echt een goede oplossing. vraag me af of dat geen privacy schending is?

maar hoezo spreek je over je zoon als je geboren bent in 1987??
of zit je de account van je zoon te gebruiken maar wel met zijn naam je startpost te sluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 18-05-2003 12:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, je hebt gelijk. Ik ben 16 en gelukkig nog geen vader... :-) Maar spijtig genoeg weet ik uit ervaring dat volwassenen iets meer aandacht krijgen en ietjes minder uitgelachen worden als ze iets ni weten.

• job
  • Laatst online: 19:26

job

haha, ach nee joh.
als je gewoon een vraag stelt. en uitlegd wat je allemaal geprobeert hebt.
dan krijg je gewoon antwoord op je vragen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanks.
Maar die WinProxy geeft een compatibiliteits-error. Toch doorgaan of installatie afbreken? Ik heb alleen winproxy 4 van een of andere CD van een pc-bladje... Maar daar staat inderdaad niks bij over XP ondersteuning...

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een uitgebreide tool zoals de netwerkcontrole in het taakbeheer van Win XP?
Pagina: 1