2 x outlook agenda synchroniseren

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:25
Ik gebruik thuis m'n outlook agenda (office xp)
Het is mogelijk via internet m'n werk outlook te openen, en op die manier mailtjes te lezen en agenda te bewerken enzo.
Nu zou ik graag op een of andere manier de agenda van het werk (outlook) vian internet willen laten synchen met m'n agenda thuis.

Is dat mogelijk?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

- Modbreak: zeg iets zinnigs waar de topicstarter wat aan heeft of zeg niets :/ -

[ Voor 99% gewijzigd door SH007 op 18-05-2003 00:16 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Hier heeft TS natuurlijk niks aan :(

@ TS: Gebruik je Exchange op je werk? Iets meer info graag.

• miles
Als ik inlog in m'n bedrijfsoutlook komt er in de adresbalk exchange te staan, dus ik vermoed dat we exchange gebruiken.

(als ik kies voor outlook moet ik m'n werkinlognaam en wachtwoord intikken en dan kan ik inloggen)

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Brahiewahiewa schreef op 18 May 2003 @ 00:07:
<font color=blue>- Modbreak: zeg iets zinnigs waar de topicstarter wat aan heeft of zeg niets :/ -</font>
Ja, kun je wel pissig om gaan doen, maar deze vraag hoort niet op GoT.
TS moet gewoon naar z'n systeembeheerder stappen om deze vraag te stellen.
Als die systeembeheerder dan "nee" zegt, heeft TS overigens wel degelijk iets aan mijn antwoord.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• miles
Eigenlijk wil ik alleen weten of het technisch mogelijk is en hoe dat globaal in z'n werk gaat, zodat ik er idd bij de systeembeheerder om kan vragen en met wat zinnige termen kan schermen als 'ie zegt dat het niet mogelijk is.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
miles schreef op 18 May 2003 @ 10:06:
Eigenlijk wil ik alleen weten of het technisch mogelijk is en hoe dat globaal in z'n werk gaat, zodat ik er idd bij de systeembeheerder om kan vragen en met wat zinnige termen kan schermen als 'ie zegt dat het niet mogelijk is.
3 opties

1) beheerder zet pop3/smtp poorten open op de server en forward deze via de router naar buiten

2) beheerder configureerd OWA op de exchange server en configureerd de router zo dat dit beschikbaar is naar buiten

3) beheerder zorgt dat jij een vpn verbinding kan maken naar het bedrijfsnetwerk alwaar jij dan middels outlook kan connecten naar de exchange server

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

zwelgje schreef op 18 May 2003 @ 10:17:
[...]

3 opties

1) beheerder zet pop3/smtp poorten open op de server en forward deze via de router naar buiten

2) beheerder configureerd OWA op de exchange server en configureerd de router zo dat dit beschikbaar is naar buiten

3) beheerder zorgt dat jij een vpn verbinding kan maken naar het bedrijfsnetwerk alwaar jij dan middels outlook kan connecten naar de exchange server
Er is nog een 4e mogelijkheid, waar ik zelf ook mee inlog op de exchange-server van mijn werk en dat is, met toestemming van de systeembeheerder, gebruik maken van een correct lmhosts-bestand :)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 17:27
Bedoel je daarmee dat je door op de firewall goede poorten te openen je zonder vpn oid thuis in kan loggen op de exchange server?
Dat zoek ik nml ook :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:07:
[...]

Er is nog een 4e mogelijkheid, waar ik zelf ook mee inlog op de exchange-server van mijn werk en dat is, met toestemming van de systeembeheerder, gebruik maken van een correct lmhosts-bestand :)
lekker veilig dus :/ ik wil niet eens weten wie daar de systeembeheerder is, die zomaar klakkeloos zijn exchange poortjes opzeten (rpc poorten dus)

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

zwelgje schreef op 18 May 2003 @ 18:56:
[...]lekker veilig dus :/ ik wil niet eens weten wie daar de systeembeheerder is, die zomaar klakkeloos zijn exchange poortjes opzeten (rpc poorten dus)
Bwoah, alstie alleen de RPC poorten openzet, valt 't mee. Je hebt dan iig een valide domain/username+password combinatie nodig om binnen te komen. Maar er bestaat een ook kans dat 't machien rechtstreeks aan het internet hangt; da's minder fraai. En dan iemand die denkt "toestemming" te kunnen verlenen voor het gebruik van LMHOSTS files |:(

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 17:27
Welke poorten moeten er open dan?
Pagina: 1