Toon posts:

internet delen via pc die aan router hangt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een wireles router gekocht. Ik helemaal happy dat ding installeren alleen stuit ik nu op een probleem. Mijn laptop ziet mijn pc gewoon en ik kan ook elk bestand op deze pc openen. Andersom is dit ook het geval. Op die pc heb ik mijn internetverbinding hangen. Deze heb ik gedeeld. Alleen kan ik op mijn laptop niet op het internet. Dit lukte wel toen ik buiten mijn router omging.
Voor de mensen die zeggen van: Hang je internetverbinding rechtstreeks aan je router.
- Dit kan niet omdat ik een usb modem heb van mxstream :(.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen???

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

heb je de FAQ nagelopen en de instellingen met betrekking tot DNS en gateway?

Als je een domeinnaam pingt kan hij hem dan wel resolven?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

OS PC?
OS Laptop?
Router merk/type?
Wat gebruik je voor Internetsharing op je PC ?
( dus doe alsof die router "het internet is" )

Wat bedoel je met buiten je router om? Laptop direct aan internet? of toch via de pC?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik kan de domeinnaam niet reolven.

Beide systemen zijn Windows XP
Sweex wireles broadband router
ik heb op die PC gewoon via XP intersharing aangezet bij verbindingen. Die router weet hier niets vanaf, maar hij zou het toch gewoon als dataverkeer moeten zien en het lijkt wel of hij die verbinding blokt.

met buiten mijn router om bedoel ik dat als ik gewoon de netwerkkable van de pc aan de laptop hang dat het toen wel werkte en nu met de router ertussen niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 23:55 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Tenzij je Router misbruik maakt van z'n functie ;)

Normaal gesproken heb je hierbij inderdaad de router niet nodig (liever moet ie zich er gewoon niet mee bemoeien)

Maar stel nou dat alles wat aangesloten zit op dat ding EERST langs de router moet, dan komt ie natuurlijk vast te zitten.... en moet je de router configgen zodat jouw pc zijn data naar de laptop door kan geven.

Aan de andere kant, dan zou filesharing ws. ook niet werken .....

Trouwens hele rare vraag... :? Waarom heb je een wireless router gekocht als je alleen het internet wilt delen naar je laptop?

[ Voor 13% gewijzigd door dreeke op 17-05-2003 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb trouwens op mijn pc een vast ip adres opgegeven 192.168.2.2. Het ip adres van mijn router is 192.168.2.1. De dhcp van de router deelt ip adressen uit vanaf 192.168.2.3. Dit adres heeft mijn laptop dus ook gekregen. Ik heb bij de laptop dus aangezet automatically get ip adres en als gateway 192.168.2.2. Maybe dat jullie hier iets meer mee kunnen. De firewall van me router heb ik op disabled staan. Dus die zou het ook niet kunnen blokken.

Ik heb deze router gekocht, omdat ik er nog een pc aan heb hangen die alle twee vastzitten met een draadje en me laptop heeft een wireles pcmcia kaartje. En heb jij ergens een wireles hub of switch gezien?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 00:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 23:58:
. En heb jij ergens een wireles hub of switch gezien?
Dat noemen ze een Wireless accesspoint :)

Je hebt dus die PC aangesloten op de WAN poort van de router?
Is het niet zo dat die router al het lokale (192.168.xxx.xxx en nog wat andere ranges), niet naar buiten gooit over z'n wan poort. Op die manier komt het dus niet bij je PC aan, denk ik.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 00:07 ]

Verwijderd

Misschien een domme vraag en ik weet eigenlijk niet precies hoe zo'n adsl verbinding geconfigureerd wordt, maar heb je wel de juiste dns servers op je laptop ingesteld?

• dreeke

dreeke

outdated icon

De DNS moet op je laptop ook 192.168.2.2 zijn, aangezien dat het IP is wat het internet voor jouw laptoppie moet gaan verzorgen :)

Maar dan had ik het anders opgelost, men prikt de USB modem in een pc, doet daar een PCI Wireless LAN kaartje bij, en dan een kaartje in de laptop .. en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet mijn god niet wat er nu gebeurd is, maar om de een of andere vage reden doet hij het. Terwijl ik toch alleen maar in de handleing heb lopen lezen :S. Raar maar heeeel mooi :D
Pagina: 1