Toon posts:

Acces db >> formulier maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als eerste; Ik weet niet op ik het in de goede forum heb gezet, dus ga me hier niet over afzeiken...

Ten tweede; Ik heb al gezocht op het forum en internet maar ik heb naar mijn zeggen niks bruiksbaar gevonden, dus daarom stel ik mijn vraag hier...

Ten derde; [eigen mening] waarom zou ik geen MvG (met vriendelijke groet) op het einde van mijn topic zetten... dit staat juist sociaal... maar dit is mijn mening... [/eigen mening]

Ten vierde; [mijn vraag] Ik heb een acces database met enkele tabellen waarmee ik ook relaties heb gelegt, nu wil ik graag een formulier maken waar je de achternaam moet invoeren, deze zoekt dan in tabel 'klant' naar die achternaam en laat alle resultaten zien... Hoe doe ik dit... als ik de wizard gebruik schiet ik er ook niet echt mee op...

Ik weet zelf wel heel veel van PHP en MySQL af maar dit is toch echt heel erg anders en dus een zeer onbekend gebied voor mij maar ik moet dit gebruiken (voor school... en nee ik post deze topic niet om mijn opdracht door jullie te laten maken...)

Als ik namelijk weet hoe ik dit, in mijn ogen moet het zeer makkelijk zijn maar is het niet :s, formuliertje (1 textveld waar je de achternaam in moet typen en dan wanneer je op zoek klikt dat hij alle resultaten laat zien (hij moet dan bijvoorbeeld de velden; adres en woonplaats laten zien..) kan maken.. dan kan ik namelijk ook de rest maken...

En owja.. ik weet wel hoe ik textvelden moet invoegen enz... het grootste probleem is de query die hij dan moet aanroepen...

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als antwoord op punt 1: Dat is helemaal afhankelijk waarin je je formulier wilt maken. Is dus nog niet te zeggen of het goed staat of niet. Bij twijfel kan je contact opnemen met een moderator. :)

Als antwoord op punt 2:
Wat heb je gevonden en wat vond je hier neit bruikbaar aan? Welke zoekwoorden heb je gebruikt? Misschien is je zoekmethodiek fout en kan je met een kleine aanwijzing voortaan alles wel zelf vinden. :) En de reden om aan te geven wat er niet werkte is omdat je anders de eerste 20 posts allemaal suggesties krijgt die je zelf ook al hebt gevonden (waar je dus niets aan hebt)

Als antwoord op punt 3. Als je een topic doorleest, leidt dat "met vriendelijke groet" enorm af. Liever dan concreet het probleem en overige info en de antwoorden hierop. Dit om het zo duidelijk mogelijk voor iedereen te maken. :) De algemene mening is dat het steeds groeten onder post afleidt en moeilijker leest; lijkt me dan ook geen probleem om hier als topicstarter rekening mee te houden :)

Als antwoord op punt 4: Ik snap er nog steeds weinig van. Er zit ontzettend veel ruis in je post. Wat heeft PHP / MySQL er mee te maken? Perfect dat je dit goed kan, maar het is voor deze post non-informatie en kan alleen maar afleiden. :)

Even samen vatten: Je wilt dus een formulier (in Access?) maken? Wat gaat er fout met de wizard; het schiet niet op? Waarom niet? Wat krijg je dan als resultaat?
En wil je niet gewoon een dropdownlist, waarbij de waarden afhankelijk zijn van een selectquery op je tabel? Maar de selectquery lukt je niet? :?

[ Voor 8% gewijzigd door gorgi_19 op 18-05-2003 00:49 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
misschien dat je hier wat aan heb:
http://www.sip.be/cursus/access/inhoud.htm