RAID 0 / Hij installeert XP niet?

Pagina: 1
Acties:

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hardware:
Asus PC800 De Luxe
P4 3.0Ghz 800Mhz HT
2X 256 Corsair Twinx 3200
2X Western Digital 80GB/8Mb Cache (P-ATA)

Probleem:
Ik wilde windows installeren op mijn nieuwe systeem en volgde de volgende stappen:

-Ik configureer de juiste RAID array.
-Ik start F-Disk (Van de Windows ME cd)
-Ik maak een primaire partitie maar kan als max maar 15GB aangeven (ipv 160 8)7 )
-Ik Doe de winXp cd in mijn cd drive en druk op F6 bij het starten.. Geef de driver op.
-Helaas herkent hij de schijven niet.. Weet iemand wat dit kan zijn? In de bios ziet hij de schijven ook niet. In het raid config programma en FDISK wel.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-Ik maak een primaire partitie maar kan als max maar 15GB aangeven (ipv 160 8)7 )
Check de OM FAQ :) Staat onder "Mijn HDD wordt maar als 2/8/32GB herkend, terwijl die groter is?" B)

Overigens zou ik het partitioneren en formatteren gewoon tijdens de XP setup doen :Y)
-Ik Doe de winXp cd in mijn cd drive en druk op F6 bij het starten.. Geef de driver op.
-Helaas herkent hij de schijven niet.. Weet iemand wat dit kan zijn? In de bios ziet hij de schijven ook niet. In het raid config programma en FDISK wel.
Dan ligt het dus aan de drivers. Gebruik je wel de juiste drivers? Die van de PDC20376 (Fasttrak) moet je dus hebben :)

2 be sure: hoe ziet jouw IDE configuratie er precies uit? Waar zitten de schijven? (controller/kanaal) Hoe zitten de jumpers en de kabels?

Verder heb ik een handvol vraagtekentjes uit de titel gehaald. Eentje is genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 17-05-2003 23:28 ]

Verwijderd

Probeer het eens zonder fdisk?

Dat in de bios de HDD's niet herkent worden is normaal want je schijven zitten op een raid controller, en daar gaat de bios verder niet direct over

En je CD-Rom station werkt toch niet tijdens het laden van je SCSI/RAID drivers? Ik moest altijd ff een flop maken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Damn, nu zie ik het ook 8)7
Ik Doe de winXp cd in mijn cd drive en druk op F6 bij het starten..
Je moet de drivers inderdaad op een floppy zetten :)

Verwijderd

ilovetechno schreef op 17 May 2003 @ 23:20:

Heel benieuwd hoe je dat doet? Hoor het graag. Je moet namelijk een lijstje krijgen waaruit je de juiste drivers kan kiezen. Als je die niet heb gezien weet je nu hoe het wel moet.

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb dit ook geprobeerd. Ik gebruik gewoon de drivers de MOBO cd...

Die ik natuurlijk eerst op flop zet

Dat van F-DISK stond trouwens in het MOBO boekje

[ Voor 43% gewijzigd door ilovetechno op 17-05-2003 23:38 ]

Verwijderd

ilovetechno schreef op 17 May 2003 @ 23:20:
Hardware:

2X Western Digital 80GB/8Mb Cache (P-ATA)
(Gebruik je SATA dongles dan? want de Raid is S-ATA.)

Probeer de drivers van het net anders eerst eens.

Verwijderd

de raid drivers op de cd-rom van je mobo op diskette zetten, dan bij xp setup op f6 duwen en de drivers laden, je hd wordt nu wel goed herkend als het goed is. Je kunt hem nu gewoon vanuit windows xp setup aangeven als 160 gb, effe formateren en klaar is kees
Pagina: 1