Toon posts:

[KaZaa] file completed, maar niet compleet gedownload

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit snap ik even niet :

Zie hieronder : iemand download bij mij een videoclip.
Betreft een clip die ik zelf gedivx-ed heb. De kans dat
er iemand een bestand heeft met exact dezelfde groote
is eigenlijk nihil.

Hoe kan het toch zijn dat bij ongeveer 7 mb, dat Kazaa zegt 'completed' ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~adsl2002/extra/kazaa.jpg

Wat ontgaat mij nu even ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 23:11 ]

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Het feit dat je ontgaat is: Je bent bezig copyrighted materiaal aan te bieden aan derden, wanneer je hier geen toestemming voor hebt is dit een overtreding van een aantal wetsartikelen, iets dat zwaar bestraft kan en zal worden.

[ Voor 5% gewijzigd door dominic op 17-05-2003 22:51 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
dominic schreef op 17 May 2003 @ 22:45:
Het feit dat je ontgaat is: Je bent bezig copyrighted materiaal aan te bieden aan derden, wanneer je hier geen toestemming voor hebt is dit een overtreding van een aantal wetsartikelen, iets dat zwaar bestraft kan en zal worden.
Dat vraag ik toch helemaal niet ?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:50
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 23:03:
[...]

Dat vraag ik toch helemaal niet ?
Nee, maar wel een maatregel die we nemen voor we je vraag gaan beantwoorden..

Niet legaal = niet op GoT :)

edit: typo
edit2 = bla @ SA FAQ
SA moderating policy?
Voordat ik commentaar ga krijgen waar alle topics zijn gebleven, even wat huisregels voor SA als aanvulling op de algemene FAQ en samenvatting van bovenstaande:

Alles wat wordt verboden in de GoT FAQ gaat (eventueel na een waarschuwing) zonder pardon op slot. Hieronder versta ik dingen als flames, trolls, warez, etc. Ook topics zoals "Waar kan ik DivX downloaden", "Hoe brand ik deze CD" of simpele opsomtopics gaan direct dicht. Indirect warez requesten / aanbieden wordt ook niet toegestaan. Hieronder bedoel ik berichten als: "Wat is je e-mail, dan mail ik het wel" of "type dit bij een zoekmachine of shareprogramma".

[ Voor 62% gewijzigd door danslo op 17-05-2003 23:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag gewoon iets over de werking van Kazaa, en niet iets over een illegale clip.
Dus hier is niets illegaals aan, voor het zelfde geldt wil een eigen homevideootje uppen
via kazaa en geeft hetzelfde resultaat. Tis maar een voorbeeld bestand.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:21

Diamon

The Weird One

Mja, maar dan kunnen dus alle topic's mbt Kazaa niet door de beugel.
Maar niet te spreken of topic's mbt divx bestanden.

And The Only One

• danslo
Diamon schreef op 17 May 2003 @ 23:08:
Mja, maar dan kunnen dus alle topic's mbt Kazaa niet door de beugel.
Maar niet te spreken of topic's mbt divx bestanden.
Nee niet mbt tot kazaa of divx bestanden. Het bieden van illegale bestanden aan derden.. Daar heeft divx of kazaa nix mee te maken.

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hmm, jongens, als iemand het niet eens is met de ingoud kan je het melden in "Schop een modje" in plaats van hier te gaan bekvechten. :(

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Nu een echt antwoord: Als je een bestand download met Kazaa, via meerdere gebruikers, dan pakt ie telkens een stukje van het bestand. In dit geval is heeft de gebruiker die het bestand van je ge-upload heeft, dit via meerdere gebruikers tegelijk gedaan, waardoor hij dus maar een gedeelte van jou heeft gepakt, en andere delen van andere gebruikers.

• danslo
Als hij dicht moet gaat hij maar dicht, ik ga hem helpen :)

Hier stond iets wat nergens op sloeg omdat ik niet goed had gelezen
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 23:14:
Nu een echt antwoord: Als je een bestand download met Kazaa, via meerdere gebruikers, dan pakt ie telkens een stukje van het bestand. In dit geval is heeft de gebruiker die het bestand van je ge-upload heeft, dit via meerdere gebruikers tegelijk gedaan, waardoor hij dus maar een gedeelte van jou heeft gepakt, en andere delen van andere gebruikers.
Lees beginpost

[ Voor 76% gewijzigd door danslo op 17-05-2003 23:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 23:14:
Hoe kan dat laatste nu zo zijn dan, aangezien de filesize nagenoeg uniek is. Je kunt een videobestand in allerlei formaten maken, met allerlei bitrates. Deze clip is
nog zeer nieuw, staat ook nog maar een paar dagen of zo op mijn pc, en is nog niet eerder geupload. Ik heb Kazaa ook niet zo vaak aanstaan, en de upload staat toch meestal op minimum...

Verwijderd

hmmm, dat maakt het inderdaad wel moeilijker.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 23:16:
[...]

Hoe kan dat laatste nu zo zijn dan, aangezien de filesize nagenoeg uniek is. Je kunt een videobestand in allerlei formaten maken, met allerlei bitrates. Deze clip is
nog zeer nieuw, staat ook nog maar een paar dagen of zo op mijn pc, en is nog niet eerder geupload. Ik heb Kazaa ook niet zo vaak aanstaan, en de upload staat toch meestal op minimum...
Lees jij wel wat er gezegd wordt?

Een bestand wat jij shared wordt in parts verdeeld. Elke gebruiker die in jouw queue staat krijgt de gelegenheid om een part te downloaden. Elk bestand wat jij deelt wordt in zulke partjes verdeeld.

Dus m.a.w. een gebruiker zal niet in een keer het volledige bestand van je downloaden. Ook al is het bestand wat jij deelt uniek. Kazaa rouleert de queue zodat iedereen de kans krijgt een part te downloaden van het bestand wat jij deelt.

Snap je het nu?

Verwijderd

Denk je de hele file moet uploaden?

Als dat zo zou zijn zou niemand p2p file sharing progs gebruiken... elke source (gebruiker die het bestand heeft) load een stukje van de complete file up en zo heb je uiteindelijk een complete download.

Stel: Jan en Piet hebben filmpje.avi, Kees wil filmpje.avi ook downloaden, dan download hij van zowel Jan als Piet een deel van de file tegelijk (als ze dat toestaan), als er nog meer users zijn die filmpje.avi sharen zouden die ook een deel van de file uploaden en zo gaat dat maar door.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:47
Topicstarter: Mischien heeft deze gebruiker een andere keer deze video al "bijna" compleet kunnen downloaden bij jou. Dat hij dus al 46MB binnen had, en zojuist de overige 7MB erbij heeft mogen ontvangen...

Als je de clip zelf ge-divx-ed hebt, zal het inderdaad niet waarschijnlijk zijn dat hij hem ook bij iemand anders download. TENZIJ hij al door heel erg veel gebruikers is gedownload bij jou...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 10:02:
[...]

Lees jij wel wat er gezegd wordt?

Een bestand wat jij shared wordt in parts verdeeld. Elke gebruiker die in jouw queue staat krijgt de gelegenheid om een part te downloaden. Elk bestand wat jij deelt wordt in zulke partjes verdeeld.

Dus m.a.w. een gebruiker zal niet in een keer het volledige bestand van je downloaden. Ook al is het bestand wat jij deelt uniek. Kazaa rouleert de queue zodat iedereen de kans krijgt een part te downloaden van het bestand wat jij deelt.

Snap je het nu?
Hmm als dat zo is, zou dat bij elk bestand zo moeten zijn, maar dat is niet
het geval. Sommigen downloaden wel het hele bestand in 1x. Komt me nogal
raar over dat als ik bij iemand iets wil downloaden (er van uitgaand dat die
file maar 1x voorkomt bij hem), dat Kazaa de download afbreekt zodat iemand
anders verder kan gaan. :9

Maar goed, zo belangrijk is dit verhaal ook weer niet, dus mag van mij deze
topic ook wel gesloten worden :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:38:
[...]

Hmm als dat zo is, zou dat bij elk bestand zo moeten zijn, maar dat is niet
het geval. Sommigen downloaden wel het hele bestand in 1x. Komt me nogal
raar over dat als ik bij iemand iets wil downloaden (er van uitgaand dat die
file maar 1x voorkomt bij hem), dat Kazaa de download afbreekt zodat iemand
anders verder kan gaan. :9

Maar goed, zo belangrijk is dit verhaal ook weer niet, dus mag van mij deze
topic ook wel gesloten worden :Z
Nee dit werkt juist uitstekend. Door het bestand in kleinere stukken te verdelen behaal je meer rendement binnen het p2p netwerk dan gehele bestanden alleen te delen.

Denk nou even logisch. Als jij de helft van een film bijvoorbeeld binnen hebt kun jij die helft toch sharen met de rest van de community? Dit is zo efficient mogelijk een p2p netwerk gebruiken.

En dan niet te vergeten dat je op deze manier geforceerd shared binnen het p2p netwerk. Het is immers zo makkelijk om een compleet bestand uit je shares te halen. En als er dan ook nog eens alleen volledige bestanden geupload worden. Tja dan kunnen we er net zo goed mee stoppen he ;)
Pagina: 1