Toon posts:

Moederbord op sterven na dood?

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moest vandaag ff een brander installeren in de computer van mijn moeder, maar toe ik deze openmaakte zag ik iets wat mij zeer verbaasde. Eerst even wat foto's ter verduidelijking.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/m1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/m2k.jpg

Dit is de config:

AMD Duron 800
MSI k7t pro 2-a
Asus geforce bla
512 MB geheugen (geen DDR dacht ik)

Zoals je ziet zijn al die torentjes opengeknald :D. Ik kon er wel om lachen aangezien de computer alles nog normaal doet. Het enige wat raar is dat bij het booten de CPU check iets van 10 seconden duurt, maar daarna loopt het als een zonnetje. Wanneer het gebeurd is weten we niet precies, maar het is minstens 2 weken terug gebeurd. Nu weet ik niet waar die dingen goed voor zijn, maar zou dit moederbord het nog lang redden en kunnen andere componenten er kapot aan gaan?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

1 ding: Die dingen zijn geen torren ;)

Het zijn condesatoren :)

Problemen met kt7 (condensatoren??)
missschien heb je hier wat aan :)

[ Voor 42% gewijzigd door Atlas op 17-05-2003 22:44 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is de funtie van die dingen dan? Aangezien de computer nog werkt. En hoe kan zoiets gebeuren? Oververhitting? Piekspanning?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=probleem met condensatoren] :)

Een beetje vooronderzoek kan geen kwaad, zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) B)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Is met de search te vinden ;)

Die condensatoren maken, simpel gezegd, een stabiele stroomtoevoer voor je cpu. Aangezien ze al opengeknalt zijn zou ik maar vast beginnen met sparen voor een nieuw mobo. Waarom ze stuk gaan kun je ook vinden, de meestvoorkomende oorzaak is wel dat er gewoon rotte condensatoren gebruikt zijn op je mobo.

/zoek

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.