[ADSL] 1 abbo op 2 locaties gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Misschien iets te gemakkelijk om hier neer te zetten, maar ik hoop op een antwoord en geen slotje van de modjes.

Kan ik een ADSL abbonnement nemen en deze (mits de provider op beide locaties ADSL kan aanbieden) op twee locaties gebruiken. Dus overdag op m'n werk en 's avonds thuis ?

En mag dit van de provider ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Normaal lukt dit, maar ik denk dat de ISP het niet toelaat...

System Specs!

Verwijderd

Nee, je ADSL abbonement wordt "verbonden" met je eigen thuis telefoonnummer. Je kunt dan dus niet op je werk inbellen, want daar hebben ze een ander nummer.

• seq_uence
Dat is jammer Spyro, is dat altijd zo ?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

seq_uence schreef op 17 May 2003 @ 22:35:
Misschien iets te gemakkelijk om hier neer te zetten, maar ik hoop op een antwoord en geen slotje van de modjes.

Kan ik een ADSL abbonnement nemen en deze (mits de provider op beide locaties ADSL kan aanbieden) op twee locaties gebruiken. Dus overdag op m'n werk en 's avonds thuis ?

En mag dit van de provider ?
"fysiek niet mogelijk"
oftewel het draadje voor adsl zit alleen bij jouw aansluiting.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• seq_uence
The.Force denkt er anders over, uit ervaring ?

Verwijderd

Naar mijn weten wel. Ik kon iig niet bij iemand anders inloggen met mijn gegevens om te kijken of het goed werkte. Maar ik weet het niet zeker dat dit voor elke ISP geld. Maar het lijkt me sterk dat een ISP het toe laat dat je je abbonement gaat delen met anderen. In dit geval doe je dat ook niet echt, maar het principe is hetzelfde. Je gebruikt je abbo bij een ander telefoonnummer.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 14:55

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Eerst zei ik:
Bij ADSL is er geen sprake van inbellen, daar je bent verbonden middels een netwerkaansluiting, en niet werkt via telefoonapparatuur.

Nu zeg ik:
Er wordt wel gebruik gemaakt van telefoonapparatuur :+ . Doch nog steeds is er geen spraak van inbellen. Bij inbellen heb je telefoontikken. Maar er zit wel een zekere koppeling tussen het abonnement met je locatie waarop je die aangevraagd hebt.

[ Voor 182% gewijzigd door DUX op 17-05-2003 22:52 . Reden: oeps... ]

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Je telefoonlijn wordt idd verbonden met de je ADSL provider.
De enige manier waarop je op vanop een ander nr. met jouw account kan internetten, is als dat andere nummer ook aangesloten is op het ADSL netwerk van diezelfde provider (ttz. de eigenaar van dat ander nummer moet dus zelf via jouw ADSL provider surfen)

Verwijderd

DUX schreef op 17 May 2003 @ 22:45:
[...]

Bij ADSL is er geen sprake van inbellen, daar je bent verbonden middels een netwerkaansluiting, en niet werkt via telefoonapparatuur.
Ja dat klopt ook wel enigszins (je internet niet via de spraak-frequentie), maar volgens mij controleren ze wel of de username / wachtwoord van telefoonaansluiting <je-tel-nummer> afkomt. Helemaal zeker weet ik dit niet, maar ik zou niet weten waarom ik dan niet bij iemand anders zou kunnen inloggen. (zie vorige post van mij in dit topic) Hij had zelfs dezelfde ISP als mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 22:50 ]

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 21:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kan niet, er is geen enkele manier om dit legaal of illegaal te bereiken. Als er eenmaal een verbinding tot stand gebracht is, hoef je nooit (volgens de reclame) meer in te bellen, maar om die eerste verbinding te maken, zul je écht moeten inbellen. Vanaf je eigen nummer. De ADSL apparatuur wordt hier gebruikt en in de huiscentrale van KPN wordt een knopje omgezet.

Als dat knopje niet omgezet is, zal het niet werken...

Dividend for Starters

Verwijderd

Dit is niet volledig juist hoor.
Je telefoonkabel is aan gesloten op het ADSL netwerk van jouw provider. Maar als je een verbinding opzet wordt enkel nog je username/password getest. (Immers, iedereen die abbonnee is, moet sowieso fysiek op het ADSL netwerk van de provider zitten).
Het is dus perfect mogelijk, zoals ik al zei in mijn vorige post, om met jouw user/password in te loggen over iemands anders telefoonlijn ALS die een ADSL aansluitng heeft BIJ DEZELFDE PROVIDER als jij.

Anders kan het inderdaad nooit lukken, immers, die telefoonlijn is dan niet aangesloten op het ADSL netwerk.

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

uit ervaring ; ik heb isp A , kameraad isp B ; we kunnen zonder problemen elkaars account gebruiken; zelfs 1 account tegelijk op 2 plaatsen.

isp maakt niet uit; omdat alles via de apparatuur van de telfoonmaatschappij loopt; zelfs de login/pass verificatie.

en dit is al geprobeerd gedurende 2 weken; zonder enig probleem.

[ Voor 23% gewijzigd door FlashBlue op 17-05-2003 23:45 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-05 07:08
En nu het goede antwoord,
Het kan bij je buren bijvoorbeeld wel omdat zij (meestal) op dezelfde wijkcentrale zitten, probeer je met jouw account "in te bellen" bij iemand die op een andere wijkcentrale (NRP) zit krijg je of geen verbinding of wel verbinding geen data, ligt aan de situatie.

[ Voor 6% gewijzigd door procyon op 17-05-2003 23:47 ]

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 17:05

chem

Reist de wereld rond

FlashBlue schreef op 17 May 2003 @ 23:44:
uit ervaring ; ik heb isp A , kameraad isp B ; we kunnen zonder problemen elkaars account gebruiken; zelfs 1 account tegelijk op 2 plaatsen.

isp maakt niet uit; omdat alles via de apparatuur van de telfoonmaatschappij loopt; zelfs de login/pass verificatie.

en dit is al geprobeerd gedurende 2 weken; zonder enig probleem.
account != fysieke aansluiting.

Je haalt hier (en enkele medeposters alhier) je ISP account en je ADSL aansluiting door elkaar. Je kan, ter illustratie, bv. best op 1 ADSl aansluiting 1 accounts aan vragen; al ben je uiteraard met 1 tegelijk verbonden.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:05

BrZ

Procyon for life schreef op 17 May 2003 @ 23:46:
Het kan bij je buren bijvoorbeeld wel omdat zij (meestal) op dezelfde wijkcentrale zitten, probeer je met jouw account "in te bellen" bij iemand die op een andere wijkcentrale (NRP) zit krijg je of geen verbinding of wel verbinding geen data, ligt aan de situatie.
Zelfs als de ander in dezelfde wijkcentrale zit hoeft het nog niet te werken. In sommige wijkcentrales staan meerdere DSLAMs. Als jouw account bij een bepaalde DSLAM hoort, krijg je een IP adres wat naar die specifieke DSLAM geroute wordt. Als je op een andere DSLAM zit kan je wel verbinding maken, maar heb je geen dataverkeer.
Als beide locaties aan dezelfde DSLAM gekoppeld zouden zijn, dan zou je dus wel op beide plekken in kunnen loggen (zelfs tegelijk, maar er komt dan heel wazig dataverkeer.. de helft komt aan enzo (niet dat 1 het wel doet en de ander niet, wat je zou verwachten)).
Echter, een telefoonlijn om laten zetten in een ADSL lijn kan niet zonder abonnement bij een ISP af te sluiten...

Dit is zo bij ADSL van KPN. Bij BabyXL en BBned gaat het anders, daar wordt enkel je telefoonlijn omgezet naar ADSL, en verder werkt het zonder loginnaam ed. Daar is het dus helemaal onmogelijk om met jouw "account" ergens te internetten. (in zoverre je het een account kan noemen, hier gaat het echt alleen maar om een fysieke aansluiting)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
chem schreef op 17 mei 2003 @ 23:47:
[...]

account != fysieke aansluiting.

Je haalt hier (en enkele medeposters alhier) je ISP account en je ADSL aansluiting door elkaar. Je kan, ter illustratie, bv. best op 1 ADSl aansluiting 1 accounts aan vragen; al ben je uiteraard met 1 tegelijk verbonden.
ik neem aan dat je 2 accounts bedoeld? :)

TS: kan niet, er moet wel een modem van die provider aanwezig zijn. en de NIC staat meestal met zijn MAC-adres geregistreerd op de gateway als zijnde van de provider.

• FlashBlue

FlashBlue

Procyon for life schreef op 17 mei 2003 @ 23:46:
and again ;

ik en men kameraad wonen een kleine 10 km van elkaar af; zelfs in een totaal andere stad; met een totaal andere prefix van tel. nr; en toch gaat het; feit is wel dat ik in belgie zit; en dat adsl hier mss net ietsje beter geregeld is dan in nl.
hier betaal je abo/account aan je isp; maar de aansluiting (de lijn dus) betaal je aan belgacom (tel. maatschappij); en je login/pass wordt door hun verwerkt; en aan de hand daarvan sturen zij je data via de servers van je isp.

daarom kan je hier dus gewoon accounts mixen.

adsl in belgie is over het algemeen beter geregeld vind ik; standard abotje hier is 3.3mbit down; 128K up; en 10 of 15 gig limiet (hangt af van isp).

• procyon
  • Laatst online: 07-05 07:08
FlashBlue schreef op 18 May 2003 @ 12:04:
and again ;

ik en men kameraad wonen een kleine 10 km van elkaar af; zelfs in een totaal andere stad; met een totaal andere prefix van tel. nr; en toch gaat het; feit is wel dat ik in belgie zit; en dat adsl hier mss net ietsje beter geregeld is dan in nl.
Dat is niet per definitie beter natuurlijk he? :P
hier betaal je abo/account aan je isp; maar de aansluiting (de lijn dus) betaal je aan belgacom (tel. maatschappij); en je login/pass wordt door hun verwerkt; en aan de hand daarvan sturen zij je data via de servers van je isp.
Hier werkt het precies zo, de toevoeging achter je inlognaam (@adsl-variabele) verteld de server van de kpn bij welke provider je zit, daanra wordt de gebruikersnaam zelf geverifieerd, vroeger moesten we in NL ook twee keer inloggen.

Toch is het bij ons per wijkcentrale vastgelegd welke accounts verbinding mogen maken, zelfs als je provider je ip adres veranderd krijg je geen verbinding meer, ip NRP does not match.. Kpn heeft het IMHO beter geregeld, meer controle.
adsl in belgie is over het algemeen beter geregeld vind ik; standard abotje hier is 3.3mbit down; 128K up; en 10 of 15 gig limiet (hangt af van isp).
Dat voor ongeveer 35 euro /maand? want dat kost hier een standard abb, 256/64 1Gb datalimiet

• FlashBlue

FlashBlue

Procyon for life schreef op 18 May 2003 @ 15:06:
[...]

[...]

Dat voor ongeveer 35 euro /maand? want dat kost hier een standard abb, 256/64 1Gb datalimiet
dat is inderdaad voor 35 euro per maand; zowel account bij isp als huur van lijn inbegrepen.

voorbeeldje > http://products.wanadoo.b...0001/page_102.php?lang=nl

en voor een paar euro meer krijg je > http://products.wanadoo.b...0001/page_103.php?lang=nl

dit bedoelde ik dus toen ik zei dat adsl in belgie ietsje verder gevorderd is dan in nederland;
kabel internet trouwens ook; kost hiet ook iets van 30-40 per maand; 20giga limiet; en snelheden tot 500KB/ps (en ik bedoel echt wel kilobytes; niet bit)

[ Voor 27% gewijzigd door FlashBlue op 18-05-2003 15:34 ]

• seq_uence
Ik lees een aantal keren dat ADSL acounts uitwisselbaar zijn, maar wat ik eigenlijk wil is 1x een account aanvragen en deze op m'n werk (als internet-toegang voor beheer alleen) en thuis voor prive maar ook voor m'n werk. Ik begrijp dat dat niet gaat lukken...............

• JvS
  • Laatst online: 14-05 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

FlashBlue schreef op 18 May 2003 @ 12:04:
[...]
feit is wel dat ik in belgie zit
Ja dat is slechts een klein detail he? ;). Bij kpn-adsl gaat het dus wel zo.
In sommige wijkcentrales staan meerdere DSLAMs. Als jouw account bij een bepaalde DSLAM hoort, krijg je een IP adres wat naar die specifieke DSLAM geroute wordt. Als je op een andere DSLAM zit kan je wel verbinding maken, maar heb je geen dataverkeer.
Klopt :). Ik kan op deze verbinding inloggen met vanalles en nogwat, maar ik krijg dan inderdaad een IP adres wat bij een andere centrale hoort, en er komt idd geen verkeer meer naar binnen (en traces lopen vast bij de wijkcentrale).

Dit is overigens het meestvoorkomende probleem bij verhuizingen van adsl :).
seq_uence schreef op 18 mei 2003 @ 16:35:
Ik lees een aantal keren dat ADSL acounts uitwisselbaar zijn, maar wat ik eigenlijk wil is 1x een account aanvragen en deze op m'n werk (als internet-toegang voor beheer alleen) en thuis voor prive maar ook voor m'n werk. Ik begrijp dat dat niet gaat lukken...............
Dat klopt, de locaties moeten (zoals gezegd) beiden fysiek op het adsl netwerk aangesloten worden, en dat kan alleen met een adsl abonnement op die locatie.

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 18-05-2003 17:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:44

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 23:37:
Dit is niet volledig juist hoor.
Je telefoonkabel is aan gesloten op het ADSL netwerk van jouw provider. Maar als je een verbinding opzet wordt enkel nog je username/password getest. (Immers, iedereen die abbonnee is, moet sowieso fysiek op het ADSL netwerk van de provider zitten).
Het is dus perfect mogelijk, zoals ik al zei in mijn vorige post, om met jouw user/password in te loggen over iemands anders telefoonlijn ALS die een ADSL aansluitng heeft BIJ DEZELFDE PROVIDER als jij.

Anders kan het inderdaad nooit lukken, immers, die telefoonlijn is dan niet aangesloten op het ADSL netwerk.
Dit gaat uiteraard alleen op bij KPN-adsl, bij BBned heb je die wachtwoordonzin niet.

• easydisk
  • Laatst online: 08-05 17:59
Bij KPN adsl is het technische ook niet mogelijk, je zal wel kunnen inloggen maar je krijgt geen byte binnen. Dit komt omdat je een vast ip adres hebt toegekregen en de routers e.d. staan ingesteld om dat op jou adsl verbinding thuis af te leveren en aangezien je ergens anders aangesloten zit komen ze dus niet op de goede plaats terecht.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:44

Wokschotel

Op 6 wielen

easydisk schreef op 18 mei 2003 @ 17:56:
Bij KPN adsl is het technische ook niet mogelijk, je zal wel kunnen inloggen maar je krijgt geen byte binnen. Dit komt omdat je een vast ip adres hebt toegekregen en de routers e.d. staan ingesteld om dat op jou adsl verbinding thuis af te leveren en aangezien je ergens anders aangesloten zit komen ze dus niet op de goede plaats terecht.
:Z Als je op laag 1 al geen verbinding hebt zul je never nooit niet een byte kunnen ontvangen.

• level1
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-11-2022
!!!!! oeps oud draatje !!!!!!

Wat gebeurt er nu als ik thuis met mijn adsl economy (planet) inlog met de login gegevens van planet adsl advanced van mijn werk.
Ken ik dan voor weinig :) snel surfen ?????

[ Voor 10% gewijzigd door level1 op 11-04-2004 20:44 ]

Verwijderd

level schreef op 11 april 2004 @ 20:41:
Wat gebeurt er nu als ik thuis met mijn adsl economy (planet) inlog met de login gegevens van planet adsl advanced van mijn werk.
Ken ik dan voor weinig :) snel surfen ?????
nee, ook de snelheid is gecapt in de centrale.

je kunt bij ieder huis met een fysieke adsl-aansluiting btw inloggen met user@adsltest/kpn, maar je krijgt de snelheid die bij die aansluiting hoort.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 20:55 ]

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 20:53:
[...]

nee, ook de snelheid is gecapt in de centrale.

je kunt bij ieder huis met een fysieke adsl-aansluiting btw inloggen met user@adsltest/kpn, maar je krijgt de snelheid die bij die aansluiting hoort.
Misschien dat het inloggen wel werkt en misschien moet je dan eerst uitloggen op je werk natuurlijk.

En dan zou je afhankelijk van de configuratie van kpn/planet misschien het ip van je werk krijgen. Maar dat zal je moeten testen ;)

De lijnsnelheid (linesync) is per lijn in de centrale gedefinieerd dus dat heeft geen enkele zin. Maar voor een fast-adsl lijn hoef je alleen planet maar te faxen/bellen/mailen hoor. Dan werkt jou login op jou lijn gewoon met 4Mbit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1