Welke firewall voor XP?

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi

ik ben opzoek naar een software firewall voor XP maar ik weet nu echt niet meer waar ik het moet zoeken:

1. Kerio/Tiny Personal firewall geeft conflicten met Winroute
2. Sygate Personal Firewall geeft conflicten met Winroute
3. Zonealarm Pro geeft conflicten met Winroute
4. Norton Personal Firewall verbergt poorten niet en is een aanslag op het register

nou zou je zeggen, dump winroute. maarja ik kan geen andere (goede) software vinden die hetzelfde zo goed/makkelijk doet.

ik weet ook wel hoe je winroute moet configureren, maar daarmee kan je niet alles per applicatie instellen en dat wil ik dus graag kunnen.

wie heeft de oplossing voor me?

Verwijderd

heb je het al geprobeert met de ingebouwde firewall van xp?

• mjszwo
  • Niet online
ja maar daarmee kan je ook niet alles per applicatie instellen en ik hoor zoiezo overal verhalen dat dat ding bagger is

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 17:14

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ik gebruik nog steeds @guard en ik moet zeggen hij is super makkelijk te bedienen en werkt gewoon goed.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
neem tiny personal firwall, en kick dat winroute eruit en gebruik gewoon ICS van windows 2000/xp om je internet te delen, klaar heb je ook geen conflicten meer

mocht je windows 2000 server of hoger gebruiken dan gebruik je geen ICS maar gewoon RAS..

A wise man's life is based around fuck you

• mjszwo
  • Niet online
ik zou dat ICS wel willen gebruiken maar dat werkt hier niet lekker :(
computers die elkaar niet zien in het netwerk enzo, en het wegvallen van de ICS verbinding :(

en ik gebruik XP Professional

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:16
Je kunt toch ook gewoon de ingebouwde firewall van XP gebruiken? Die gebruik ik nou ook al een half jaar op mijn routertje en ik heb nog nooit ongewilt bezoek gehad :P.

sorry, ik leesde er te snel overheen |:(

[ Voor 12% gewijzigd door iets op 17-05-2003 23:28 ]

tvw

• Zwelgje
ShotGun schreef op 17 mei 2003 @ 23:04:
Je kunt toch ook gewoon de ingebouwde firewall van XP gebruiken? Die gebruik ik nou ook al een half jaar op mijn routertje en ik heb nog nooit ongewilt bezoek gehad :P.
mischien ook maar even lezen wat de reden is waarom de topicstarter dit niet wil gebruiken :?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Norton is wel een aanslag op je register, maar ikzelf heb het nooit als hinderlijk ervaren :)

• mjszwo
  • Niet online
G33rt schreef op 17 May 2003 @ 23:12:
Norton is wel een aanslag op je register, maar ikzelf heb het nooit als hinderlijk ervaren :)
zit inderdaad wel wat in, maar hij zet poorten niet in steathmode en dat wil ik ook graag :)

Verwijderd

Andere mogelijkheden: Sygate Pro, Outpost (Pro). Geen idee of die wel met Winroute samen door een deur kunnen, maar het valt te proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 02:51 ]

• serhat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik gebruik zelf ZoneAlarm Pro! Ik vind hem super. Zelfs beter dan Norton Personal Firewall. Ik zou dus gewoon Winroute dumpen en ZoneAlarm Pro Installeren! Maar je mag het natuurlijk zelf weten! :P

Verwijderd

serhat schreef op 18 May 2003 @ 13:57:
Ik gebruik zelf ZoneAlarm Pro! Ik vind hem super. Zelfs beter dan Norton Personal Firewall. Ik zou dus gewoon Winroute dumpen en ZoneAlarm Pro Installeren! Maar je mag het natuurlijk zelf weten! :P
Inderdaad, ZoneAlarm Pro werkt super. Nog nooit problemen mee gehad, en alles is per prog/poort in te stellen

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:54
Ik gebruik géén firewall Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/goofy.gif --> bevalt me super! Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/teeth.gif
(geen gezeik aan m'n kop, gewoon lekker surfen). Afbeeldingslocatie: http://smilies.sofrayt.com/%5E/r/bigdance2.gif

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

spacecom schreef op 18 mei 2003 @ 18:19:
Ik gebruik géén firewall [afbeelding] --> bevalt me super! [afbeelding]
(geen gezeik aan m'n kop, gewoon lekker surfen). [afbeelding]
Totdat je een keertje rotzooi krijgt en dat sla je je op je kop achteraf! :)

[This is what you get when you mess with us]

Verwijderd

Caponi schreef op 17 mei 2003 @ 23:20:
[...]

zit inderdaad wel wat in, maar hij zet poorten niet in steathmode en dat wil ik ook graag :)
Ik gebruik zelf Norton IS tot volle tevredenheid. (NAV + Firewall)

Alles staat bij mij in stealth, als er naar mijn ip gepingd wordt ben ik er gewoon niet ;)

Verwijderd

Zelf gebruik ik de WinXP firewall incombinatie met een firewall in mijn router... Vind ik ruim voldoende, als dat gekloot met die programma's steeds vind ik maar niks, mn virusscanner en Ad-Aware houden de verkeerde zooi wel tegen.

Ik raad je aan Sygate Personal Firewall Pro te nemen, dat is gewoon de veiligste... Maar als je geen zin hebt zoveel in te stellen kan je gewoon WXP standaard nemen.

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 01:09

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Kerio is klein, gratis, makkelijk te configureren en na de laatste update ook betrouwbaar

Leuke lamp, overigens !!

• mjszwo
  • Niet online
ik ben het wel met jullie eens, maar zoals in me openingspost staat werken deze firewalls niet met winroute samen.

en winroute eruit gooien is ook geen optie omdat ICS niet lekker wil werken.

Verwijderd

Dan moet je kiezen: blijven zoeken óf geen firewall.

• Zwelgje
Caponi schreef op 18 mei 2003 @ 18:32:
ik ben het wel met jullie eens, maar zoals in me openingspost staat werken deze firewalls niet met winroute samen.

en winroute eruit gooien is ook geen optie omdat ICS niet lekker wil werken.
lijkt het je dan niet handig om op zoek te gaan naar het probleem waarom ICS bij jouw niet goed werkt :?

mischien ligt daar ook wel de oorzaak van je andere problemen

Pagina: 1