[NT4] Beheerder zonder rechten na herstel

Pagina: 1
Acties:

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-08 16:35
Ik heb een enorm probleem. Mijn broertje komt thuis met zijn pctje, een Cyrix 6x86 200MHz, 32MB RAM, single proc en 2G HD (NTFS), WinNT4. (meeste sysspecs gegeven denk ik)
Nu start die niet meer op, niet meer in VGA-modus niet meer normaal, ook niet laatst bekende configuratie SP6.
Hij had een gewoon useraccountje met iewat meer rechten om het een en het ander mee op te starten, heeft ie het waarschijnlijk verkeerd uitgezet want hij startte niet meer op (een foutmelding)
Geen probleem zeg ik, repair modus van de WinNT4 CD-schijf...
Nu log ik aan als "Beheerder", wil ik gaan netwerken, ik doe ipconfig: access denied
ok, ping: access denied alles access denied;
Ik kan wel nog aan de meeste usertools, dus ik nieuw beheerderaccountje aangemaakt, die krijgt hetzelfde.
Ik winnt4-directory genomen en beheerrechten genomen (knopje neem rechten) al mijn policy's verkracht en van de hele schijf alle rechten genomen. Nog altijd, gelijk welk beheerder of useraccount: access denied.
Dikke shit, ik kan niets installeren van service packs, ik kan aan heel weinig tools in WinNT4 zelf (behalve de gebruikerstools), ik krijg mijn rechten niet, messenger service (nee niet MSN messenger) wilt ook niet opstarten idem probleem: access denied.
Wat is het volgende dat ik moet/kan proberen? Er is behalve Office niet veel op die bak geinstalleerd. Drivers installeren heb ik ook geen/halve rechten op.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
partitionmagic 8 en dan terugconverten naar fat16? (schijf was maar 2gb toch?, dat moet dan net lukken)

A wise man's life is based around fuck you

• Guru Evi
net niet ;-) daarom dat ik ntfs gekozen heb. Tis in totaal iets van een 2,6 G (dan resizen we maar naar 1,8 en 800
Maar daarom ga ik juist naar NTFS: voor de rechtencontrole (zoals ik gewoon ben van *n?x systemen)
Anywee, we kunnen het proberen, maar is eerder een lapje om het bloeden ipv een oplossing (zeker moest het voor een bedrijfsnetwerk zijn).

[ Voor 67% gewijzigd door Guru Evi op 17-05-2003 21:44 ]

• Guru Evi
Ik kan PM niet gebruiken! 1: ik kan hem daar niet installeren, 2: het ondersteunt mijn systeem niet (ik kan geen sp's installeren)

PARTITION MAGIC SUPPORTS THE FOLLOWING OS PLATFORMS:

Windows XP Professional/Home
Windows 95b-98SE
Windows Me
Windows 2000 Professional
NT 4.0 workstation (SP6a)

• Zwelgje
Guru Evi schreef op 17 mei 2003 @ 21:49:
Ik kan PM niet gebruiken! 1: ik kan hem daar niet installeren, 2: het ondersteunt mijn systeem niet (ik kan geen sp's installeren)

PARTITION MAGIC SUPPORTS THE FOLLOWING OS PLATFORMS:

Windows XP Professional/Home
Windows 95b-98SE
Windows Me
Windows 2000 Professional
NT 4.0 workstation (SP6a)
wel starten onder DOS natuurlijk en niet proberen te installeren onder windows :z

eventueel (als PM begint te zeiken dat je niet kan werken met serversystemen) kan je Volume manager gebruiken, dit is de tegenhanger van partitionmagic voor servers

na de conversie naar fat kan je onder windows wel weer converteren naar ntfs (dan worden de rechten ook opnieuw gezet)

• Guru Evi
Hmmz, we'll see. Kben nog ff warez sites aan et afschuimen voor die PM. Volume manager? Van wie of wat is dat? Klinkt bekend in de oren vanuit een oude WinXP installatie, maar verder gebruik ik eigenlijk geen Windows.

• Zwelgje
Guru Evi schreef op 17 mei 2003 @ 22:00:
Hmmz, we'll see. Kben nog ff warez sites aan et afschuimen voor die PM. Volume manager? Van wie of wat is dat? Klinkt bekend in de oren vanuit een oude WinXP installatie, maar verder gebruik ik eigenlijk geen Windows.
Volume Manager 2.0 en het is van powerquest (net als partition magic dus)

• Guru Evi
Heb het ondertussen al opgelost. Die dingen kon je alleen op warez sites vinden en dan had je er nog problemen mee.
Gewoon alles hernieuw erover geinstalleerd. Tijdens de installatie nog iewat probs gehad maar de rechten zijn in orde gekomen grotendeels. Wel stom van Microsoft dat je nu op hun eigen site niet meer kan om hun IE te krijgen (er staat standaard IE2 op WinNT). Dus zelfs de MS site ondersteunt hun eigen browser niet meer. Dan gebruik ik maar Opera. Wel stom dat bij NTFS de equivalenten van chown en chgrp niet werken. Maja, that's why 8/10 of my computers is working on *n?x based systems.

• Zwelgje
ie5setup downloaden op een win98 machine en uitvoeren op die nt bak.... zo krijg je ook ie5.0sp2 er wel op...

die utils waar je het over hebt staan gewoon op de resourcekit cdrom van nt4 :z

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

maar..
maar...

had je niet de SAM ff kunnen bekijken met zo'n mooie fijne bootflop / CD van een of andere noorse knakker?
Had je zelfs pass + user kunnen resetten..
Wel stom van Microsoft dat je nu op hun eigen site niet meer kan om hun IE te krijgen (er staat standaard IE23 op WinNT). Dus zelfs de MS site ondersteunt hun eigen browser niet meer.
Ach, Netscape 3.0 is ook niet echt je dat hoor :+ beetje argument van niks om een browser uit 1996 aan te vallen dat een huidige site het niet doet..

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 18-05-2003 00:02 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Guru Evi
@BackSlash32: Het was het NTFS bestandssysteem dat mijn bestanden niet wou lezen omdat ze van een andere owner waren (op een of andere manier) ik was het Beheerder pass niet kwijt hoor. En zoveel ken ik niet meer van WinNT4 noch van andere Windowsen.
Ze mogen dan bij M$ toch minstens een linkje zetten waar je die andere IE kunt downloaden ipv hun source code van het cookie te publiceren op mijn scherm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guru Evi schreef op 18 May 2003 @ 00:14:
Ze mogen dan bij M$ MS toch minstens een linkje zetten waar je die andere IE kunt downloaden ipv hun source code van het cookie te publiceren op mijn scherm
Je lult maar wat.

Hier het bewijs:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/blofnet/got/winnt4.jpg

Ik heb dus de moeite genomen om NT4 (sp6a) te installeren en met IE2 naar de MS site te gaan.

Die is in ieder geval functioneel, dus zelfs de download links werken.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Het nemen van ownership van bestanden, tenminste ik neem aan dat je dat bedoelt als je zegt: "knopje neem rechten" wil nog niet zeggen dat je rechten hebt op de files!!! Het geeft je alleen de mogelijkheid om deze te nemen...

Dus heb je als admin geen rechten op files, dan moet je twee stappen doorlopen
1- ownership nemen
2- rechten zetten voor administrator of welk account dan ook.

De vraag is dus, heb je wel (full control) rechten op de bestanden?

Dat messenger niet wil starten is op zich wel vreemd. Messenger draait namelijk onder de LSA (local system account). Deze zou default alle rechten op files moeten hebben. Het lijkt er dus inderdaad op dat rechten op files weg zijn.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Guru Evi
@Backslash: Ik weet niet hoe je eraan komt maar ik kreeg toch een hoop source code te zien bij het bezoeken van www.microsoft.com (vooral dan van de cookies en andere nog niet ondersteunde tags - zoals de zoekfunctie)
En ik kon potverdikkeme de SP6 niet installeren want hij had geen rechten daartoe
@Question Mark: Ik heb die 2 stappen gedaan, en dat is niet gelukt. De LSA had blijkbaar ook niet alle rechten meer (precies alsof root geen rechten meer heeft op een zelfgemount extfs systeem, kun je alleen met RSBAC en zo'n dingen forceren en dan gaat het nog als je van een andere schijf start)
De "Beheerder" had alle rechten (duuh) en ik nam dus ownership ;-) lukte niet.
Kheb ondertussen wel mijn "fout" gezien: Er stond WinNT4 SP1 Ned. 1 proc op en ik heb hersteld met een originele WinNT4 SP1 Eng. voor 1-2 processors (ik had niet anders)

[ Voor 8% gewijzigd door Guru Evi op 18-05-2003 23:52 ]

Pagina: 1