Ik heb een card reader met een Internal USB 1.1 connection. Maar ik heb geen interne usb op mijn moederbord zitten. Wel 2 normale aan de buitenkant. Nu vroeg ik bij af of er ook usb kabeltjes waren waarmee ik een interne connectie kan op pluggen in de er aan de buiten kant in stop.
ff de pinlayout opzoeken. hoeft verder niets tussen namelijk.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Maar bestaan er al kabeltjes die aan de enekant een normale usbplug hebben en aan de andere kant een usb plug waar je pennetjes in kan steken?
Ja, die kabeltjes bestaan, bij luxere cardreaders worden ze geleverd. Als ik jou was, zou ik eens gaan vragen bij de lokale hardware-boer, die kabels houden ze vaak over bij het inbouwen (wij wel tenminste).
Verwijderd
Voor zover ik weet niet.. jij zoekt : <'normale USB male'>---------<'interne USB female'>.
Toch is er imo wel een (elegantere) oplossing, welke wel kant-en-klaar te krijgen is, nl. een 'normale' USB kabel (zo kort mogelijk), en een bracked met een USB slot. Die brackets zijn normaal gesproken om de extra poorten op je mobo 'naar buiten' te brengen, maar kun je hier ook voor gebruiken. Die kun je bij de meeste computerzaken voor een habbekrats meekrijgen. Dan krijg je dus:
<'normale USB male'> --- <'normale USB male'><'normale USB female (bracket)'> --<'interne USB female'>
Bijkomend voordeel: je hebt gelijk het probleem 'hoe krijg ik die kabel elegant de kast uit' opgelost.
//edit
dit is ook waar teddy op doelt. Je hebt dan dus nog wel een 'normale' USB kabel nodig.
Toch is er imo wel een (elegantere) oplossing, welke wel kant-en-klaar te krijgen is, nl. een 'normale' USB kabel (zo kort mogelijk), en een bracked met een USB slot. Die brackets zijn normaal gesproken om de extra poorten op je mobo 'naar buiten' te brengen, maar kun je hier ook voor gebruiken. Die kun je bij de meeste computerzaken voor een habbekrats meekrijgen. Dan krijg je dus:
<'normale USB male'> --- <'normale USB male'><'normale USB female (bracket)'> --<'interne USB female'>
Bijkomend voordeel: je hebt gelijk het probleem 'hoe krijg ik die kabel elegant de kast uit' opgelost.
//edit
dit is ook waar teddy op doelt. Je hebt dan dus nog wel een 'normale' USB kabel nodig.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:37 ]
Dus male - female = normale plug - plug waar je de pennetjes in kan steken?
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:47 ]
hezik, Wat teddy bedoelt is een kabel met aan één kant een normale USB plug, en aan de andere kant acht losse stekkers (soms is dit één grote) die op de pinnetjes van je cardreader passen. Mits je cardreader natuurlijk een losse (niet gesoldeerde) kabel heeft.
Verwijderd
Dat begrijp ik heel goed. En hoe gaat hij die van binnen naar buiten krijgen?Teddy schreef op 17 May 2003 @ 21:48:
hezik, Wat teddy bedoelt is een kabel met aan één kant een normale USB plug, en aan de andere kant acht losse stekkers (soms is dit één grote) die op de pinnetjes van je cardreader passen. Mits je cardreader natuurlijk een losse (niet gesoldeerde) kabel heeft.
via een gat in zijn kast? (sorry, ik had het regeltje "interne connectie kan op pluggen" niet goed gelezen).
[ Voor 73% gewijzigd door Teddy op 17-05-2003 22:16 ]
'k heb ff een foto van de connectoren gemaakt die er bij zitten:

deze moet ik dus op een kabeltje pluggen want ik heb geen int. usb op mijn mobo.

deze moet ik dus op een kabeltje pluggen want ik heb geen int. usb op mijn mobo.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 09:58 ]
Verwijderd
De andere kant zit toch niet vastgesoldeerd aan die reader? Die zit toch met net zulke stekkertjes vast?
Mijn voorstel was.. haal zo'n ding op bij een computerboer:

en gebruik aan de buitenkant van je PC gewoon een normale USB kabel..
//edit even ander plaatje gezocht, de originele deed het ineens niet..

//edit even ander plaatje gezocht, de originele deed het ineens niet..
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 13:27 ]
Verwijderd
Een die sluit 'ie dan aan op de connector die hij niet heeft?Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:06:
De andere kant zit toch niet vastgesoldeerd aan die reader? Die zit toch met net zulke stekkertjes vast?
[afbeelding]
Ik snap 'em...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 13:12 ]
Pagina: 1