[ Voor 24% gewijzigd door Emcee op 17-05-2003 20:52 ]
Anoniem: 84189
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 84189 op 17-05-2003 20:57 ]
Kleiner, en toch de zelfde resultaten!
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Liefst zie ik rar-bestanden van een bin & cue
rm -r *
Het verschil tussen de 2 zit em in het feit dat een ISO gewoon het bestandssysteem ript en een bin/cue de hele CD, daarom kan een ISO kleiner zijn, dus als bijv een CD maar 300MB aan data bevat dan wordt er ook maar 300MB gelezen en opgeslagen, een bin/cue pakt gewoon de hele CD en zal dan dus 650/700 MB groot worden, maar persoonlijk vind ik bin/cue net iets beter omdat het dus in principe de CD perfect kopieert, elk nulletje en eentje wordt gelezen en geschreven en dat doet iso dus niet.
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]
Bij bin/cue beschrijft de cue files de tracks die er beschreven moeten worden, zodoende kan je daar ook cd text in beschrijven en zelfs naar verschillende bins verwijzen.
Kan dit dan zijn waarom ik een rar gedownload had van 700mb ofzo en toen ik die uitgepakt had er maar 2 bestandjes van 10 mb inzaten?? (was bin/cue)ZyberTEQ schreef op 18 mei 2003 @ 19:26:
Het verschil tussen de 2 zit em in het feit dat een ISO gewoon het bestandssysteem ript en een bin/cue de hele CD, daarom kan een ISO kleiner zijn, dus als bijv een CD maar 300MB aan data bevat dan wordt er ook maar 300MB gelezen en opgeslagen, een bin/cue pakt gewoon de hele CD en zal dan dus 650/700 MB groot worden, maar persoonlijk vind ik bin/cue net iets beter omdat het dus in principe de CD perfect kopieert, elk nulletje en eentje wordt gelezen en geschreven en dat doet iso dus niet.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Anoniem: 4629
Ehhm .. als ik een CD rip naar een Cue + BIN en die CD bevat 300 MB aan data, dan is de BIN misschien 350 MB .. en echt geen 700 hoor.ZyberTEQ schreef op 18 May 2003 @ 19:26:
Al mijn ISO zijn gewoon met Nero te branden en dat heb ik ook nog nooit fout gedaan, same met bin/cue trouwens.
kan prima hoor, als er een extra onzichtbare track bij zit. Of gewoon audio tracks erbij, dan heb je 300 MB aan data en een lading muziek waardoor je net zo goed een bin van 800 MB kunt krijgen.Anoniem: 4629 schreef op 18 May 2003 @ 20:43:
[...]
Ehhm .. als ik een CD rip naar een Cue + BIN en die CD bevat 300 MB aan data, dan is de BIN misschien 350 MB .. en echt geen 700 hoor.
Anoniem: 4629
Audio is ook data. Dan had ik het wel over een 700 MB CD.Sick Nick schreef op 18 May 2003 @ 20:44:
[...]
kan prima hoor, als er een extra onzichtbare track bij zit. Of gewoon audio tracks erbij, dan heb je 300 MB aan data en een lading muziek waardoor je net zo goed een bin van 800 MB kunt krijgen.
Voor CloneCD images moet je 3 losse bestanden downloaden.. dat vind ik maar onhandig
Dat de een veel groter is als de ander kan ik me trouwens niet voorstellen.
Anoniem: 47102
Liever nog zou ik hebben dat de CUE file in de BIN file zou zitten, maar dan zou de naam BIN (oftewel een regelrechte dump) niet meer terecht zijn.
You can't have everything. Where would you put it?
Bij mij is tot nu toe nog geen 1 bin/cue of iso bestand mislukt door foute instellingen (afkloppen dan maar
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Deze plek is te koop.
waarom kan dat niet dan? met mounten of isobuster lukt dat echt welKeeZ schreef op 19 May 2003 @ 11:58:
enigste ellende, een mp3 iso is 10x makkelijker om losse nummertjes uit trekken... try that with a .bin
Nee. PeriodG33rt schreef op 19 May 2003 @ 12:14:
[...]
waarom kan dat niet dan? met mounten of isobuster lukt dat echt wel
Deze plek is te koop.
dan doe jij iets fout denk ik.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Of je doet het met ISOBuster... kan ook, het is maar wat je wil.
En waarom denk jij dan waarom dat niet gaat??Nee. Period
Dat zal dan wel... maar ik krijg bij D-Tools of ISOBuster in geen mogelijkheid een cue+bin met mp3's open... een omweg (branden met nero als image, die weer openen in isobuster) werkt wel...
Deze plek is te koop.
als je de image met D-tools mount, en dan naar de desbetreffende schijf gaat zie je niet wat erin zit? merkwaardig...KeeZ schreef op 19 mei 2003 @ 13:33:
[...]
Dat zal dan wel... maar ik krijg bij D-Tools of ISOBuster in geen mogelijkheid een cue+bin met mp3's open... een omweg (branden met nero als image, die weer openen in isobuster) werkt wel...
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Als je bijvoorbeeld een VCD hebt zie je vaak dat daar veel groter mpeg's oppassen dan dat de cd groot is. Dit komt omdat bij een VCD een deel van de errorcorrectie weggelaten wordt omdat dat voor een VCD toch niet zo boeiend is. In een ISO is het onmogelijk om zoiets te veranderen (zit een laag hoger), dus je kunt van een VCD geen (gewone) ISO maken. Bij een BIN/CUE kan dit gewoon megenomen worden.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
Hmm ik gebruik gewoon lame met cuesheet plugin.. makkelijker kan het toch niet volgens mij.KeeZ schreef op 19 May 2003 @ 11:58:
enigste ellende, een mp3 iso is 10x makkelijker om losse nummertjes uit trekken... try that with a .bin
Anoniem: 78492
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 78492 op 20-05-2003 11:43 ]
Al de voorgaande post gelezen hebbende blijf ik toch met een vraag zitten.
Op mijn HD staat een gigje of 100 aan game images in Bin/Cue formaat.
Als ik die images nou convert met UltraIso naar ISO dan scheelt dat zo'n 100MB per image! Dan kan ik er nog heelwat meer bijproppen lijkt me.
Zijn hier nou nog nadelen aan verbonden? Ik begrijp dat alle files gewoon intact blijven in de image en van VCD problemen heb ik ook niks te vrezen lijkt me...
(branden doe ik niet meer, ik back de 'keepers' up op DVD)
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ok, ook maar opgepikt uit een ander forum maar dat kan ik hier lastiger noemen
Dat ik ooit m'n eerste topic nog zou terugzien!!
Als je een Bin van een datatrack converteert naar ISO scheelt jou dat de subchanneldata (indien geript) en waarschijnlijk de level 3 ECC, want wat er dan gebeurt is dat UltraISO de Bin mount, alle bestandjes kopieert en die samen weer opslaat, je zou hetzelfde kunnen bereiken door de Bin te mounten zelf met bijvoorbeeld Alcohol120% naar een ISO te branden.
- Als de images op je HD blijven staan kan je net zo goed ISO gebruiken want je hebt geen data correctie nodig, er komt ten slotte niks op CD te staan en de data is al ingelezen in de image.
- Subchannel data maakt geen ruk uit bij spellen zonder kopieer beveiliging en/of VCD/SVCD dus daar hoef je ook geen BIN/CUE voor te hebben.
Dan lees ik dus dat met images op je HD je et zo goed ISO kan gebruiken en die 100 Meg per image kan besparen.
Als dit fout is gaarne even op mijn kop tikken
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
idem, ook hier krijg ik een .bin niet aan de gang in D-Tools:KeeZ schreef op maandag 19 mei 2003 @ 13:33:
[...]
"Unable to mount immage. Cue sheet: line 3 - This track file type is currently unsupported"
Oi KeeZ
Anoniem: 39789
Na wat googlen, gevonden op http://www.dedigitalerevo...4957&forum_id=103&M=j&S=1SuspiciouS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:29:
[...]
idem, ook hier krijg ik een .bin niet aan de gang in D-Tools:
"Unable to mount immage. Cue sheet: line 3 - This track file type is currently unsupported"
offtopic:
Oi KeeZ
In de Daemon FAQ's gevonden:
Can i mount an AUDIO cuesheet which refers to MP3 files?
No, the files must be in *.wav format. We cannot see any sense in mounting MP3 files as they can played directly from HD anyway.[/I]
Dus ben ik even voor je op zoek gegaan.
Op deze site http://www.softlandmark.com/CDDVDEmulators.htm staan 2 Drive Emulators die wel MP3 ondersteunen. En er zijn vast nog wel meer.
SuspiciouS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:29:
[...]
idem, ook hier krijg ik een .bin niet aan de gang in D-Tools:
offtopic:
Oi KeeZ
oi SuspiciouS...
Deze plek is te koop.