Bin/cue vs Iso

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 18:01

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Wat is eigelijk handiger bin/cue of iso
Volgens mij is iso een stukje kleiner, maar waarom wordt bin/cue dan gebruikt?

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
persoonlijk heb ik liever bin/cue files omdat bij het branden bij mij iso files nogal eens mislukt zijn (waarschijnlijk doordat nero ergens een foute instelling koos)

[ Voor 24% gewijzigd door Emcee op 17-05-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84189

Mja is hetzelfde als ace of rar kiezen. Maakt niet echt uit imo :) (t is maar net wat me aangeboden word ;))

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 84189 op 17-05-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 12:44
ja, met iso's kan je soms verkeerde instellingen nemen. En bij bin/cue staan de instellingen d8 ik in de cue file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
als er dan een programma was die "cue's" bij de iso zet, dan heb je wel een revolutie:
Kleiner, en toch de zelfde resultaten! :D

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 15:21
Ik heb altijd MDS(alcohol 120%. of de ccd img en sub(clone cd). maar wat hier boven staat is volgens mij juist. de instellingen voor het branden staan in ce cue.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-06 21:19

ralfbosz

xm create bosz -c

Daarnaast heb je nog 2 soorten ISO's, eentje die je wel met Nero kan branden en eentje die alleen met Easy CD Creator te branden is. Tenminste de laatste ISO die ik had was in dit formaat.

Liefst zie ik rar-bestanden van een bin & cue ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 22:31

zyberteq

nou, dat dus

Al mijn ISO zijn gewoon met Nero te branden en dat heb ik ook nog nooit fout gedaan, same met bin/cue trouwens.

Het verschil tussen de 2 zit em in het feit dat een ISO gewoon het bestandssysteem ript en een bin/cue de hele CD, daarom kan een ISO kleiner zijn, dus als bijv een CD maar 300MB aan data bevat dan wordt er ook maar 300MB gelezen en opgeslagen, een bin/cue pakt gewoon de hele CD en zal dan dus 650/700 MB groot worden, maar persoonlijk vind ik bin/cue net iets beter omdat het dus in principe de CD perfect kopieert, elk nulletje en eentje wordt gelezen en geschreven en dat doet iso dus niet.

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Mijn begrip ervan is dat ISO een diskimage is. Dus gewoon bij 0 beginnen en dan maar schrijven.
Bij bin/cue beschrijft de cue files de tracks die er beschreven moeten worden, zodoende kan je daar ook cd text in beschrijven en zelfs naar verschillende bins verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

ZyberTEQ schreef op 18 mei 2003 @ 19:26:
Het verschil tussen de 2 zit em in het feit dat een ISO gewoon het bestandssysteem ript en een bin/cue de hele CD, daarom kan een ISO kleiner zijn, dus als bijv een CD maar 300MB aan data bevat dan wordt er ook maar 300MB gelezen en opgeslagen, een bin/cue pakt gewoon de hele CD en zal dan dus 650/700 MB groot worden, maar persoonlijk vind ik bin/cue net iets beter omdat het dus in principe de CD perfect kopieert, elk nulletje en eentje wordt gelezen en geschreven en dat doet iso dus niet.
Kan dit dan zijn waarom ik een rar gedownload had van 700mb ofzo en toen ik die uitgepakt had er maar 2 bestandjes van 10 mb inzaten?? (was bin/cue)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

ZyberTEQ schreef op 18 May 2003 @ 19:26:
Al mijn ISO zijn gewoon met Nero te branden en dat heb ik ook nog nooit fout gedaan, same met bin/cue trouwens.

Ehhm .. als ik een CD rip naar een Cue + BIN en die CD bevat 300 MB aan data, dan is de BIN misschien 350 MB .. en echt geen 700 hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 00:48

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 4629 schreef op 18 May 2003 @ 20:43:
[...]

Ehhm .. als ik een CD rip naar een Cue + BIN en die CD bevat 300 MB aan data, dan is de BIN misschien 350 MB .. en echt geen 700 hoor.
kan prima hoor, als er een extra onzichtbare track bij zit. Of gewoon audio tracks erbij, dan heb je 300 MB aan data en een lading muziek waardoor je net zo goed een bin van 800 MB kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Sick Nick schreef op 18 May 2003 @ 20:44:
[...]

kan prima hoor, als er een extra onzichtbare track bij zit. Of gewoon audio tracks erbij, dan heb je 300 MB aan data en een lading muziek waardoor je net zo goed een bin van 800 MB kunt krijgen.
Audio is ook data. Dan had ik het wel over een 700 MB CD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BIN/CUE is wel makkelijk, cuefiles kun je ook nog gebruiken om 1 grote WAV/MP3/APE/whatver met cuesheet om te zetten in losse MP3's en inderdaad gaat het detecten van de indeling van een ISO nog wel eens mis.
Voor CloneCD images moet je 3 losse bestanden downloaden.. dat vind ik maar onhandig :) (met eDonkey iig)

Dat de een veel groter is als de ander kan ik me trouwens niet voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb met ISO minder goede ervaringen dan met BIN/CUE. Toch vind ik ook ISO zeker niet slecht, maar wanneer ik de optie ISO of BIN/CUE krijgt, dan kies ik het laatste, zonder twijfel.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47102

technisch is BIN, CUE beter. ISO is alleen de data track, bij BIN, CUE kan je ook audio tracks maken en weer tergschijven naar een CD.
Liever nog zou ik hebben dat de CUE file in de BIN file zou zitten, maar dan zou de naam BIN (oftewel een regelrechte dump) niet meer terecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-06 20:25

tweakerbee

dus..?

BIN/CUE TARREN is IMHO de mooiste optie. :) Kun je niet de cue kwijtraken, maar je hebt wel de perfecte kopie (/cd-layout).

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Laatst online: 07:49

Zym0tiC

^_^

* Zym0tiC boeit dat niet zoveel.

Bij mij is tot nu toe nog geen 1 bin/cue of iso bestand mislukt door foute instellingen (afkloppen dan maar :))

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

enigste ellende, een mp3 iso is 10x makkelijker om losse nummertjes uit trekken... try that with a .bin

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
KeeZ schreef op 19 May 2003 @ 11:58:
enigste ellende, een mp3 iso is 10x makkelijker om losse nummertjes uit trekken... try that with a .bin
waarom kan dat niet dan? met mounten of isobuster lukt dat echt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

G33rt schreef op 19 May 2003 @ 12:14:
[...]

waarom kan dat niet dan? met mounten of isobuster lukt dat echt wel :)
Nee. Period

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:05
dan doe jij iets fout denk ik.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:30
Ehm als je een image (of dat nou ISO of BIN/CUE is maakt niet uit) met MP3 files hebt (is gewoon data!!) dan kun je dat ding mounten en gewoon die MP3's eraf kopieren hoor. Is echt totaal geen probleem.
Of je doet het met ISOBuster... kan ook, het is maar wat je wil.
Nee. Period
En waarom denk jij dan waarom dat niet gaat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Breepee schreef op 19 May 2003 @ 12:45:
[...]

dan doe jij iets fout denk ik.
Dat zal dan wel... maar ik krijg bij D-Tools of ISOBuster in geen mogelijkheid een cue+bin met mp3's open... een omweg (branden met nero als image, die weer openen in isobuster) werkt wel...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 09:05
KeeZ schreef op 19 mei 2003 @ 13:33:
[...]

Dat zal dan wel... maar ik krijg bij D-Tools of ISOBuster in geen mogelijkheid een cue+bin met mp3's open... een omweg (branden met nero als image, die weer openen in isobuster) werkt wel...
als je de image met D-tools mount, en dan naar de desbetreffende schijf gaat zie je niet wat erin zit? merkwaardig...

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Een nadeel van ISO is dat ISO bestanden altijd aan de originele indeling van de CD moeten voldoen, je kunt dus minder "spelen" met je cd.
Als je bijvoorbeeld een VCD hebt zie je vaak dat daar veel groter mpeg's oppassen dan dat de cd groot is. Dit komt omdat bij een VCD een deel van de errorcorrectie weggelaten wordt omdat dat voor een VCD toch niet zo boeiend is. In een ISO is het onmogelijk om zoiets te veranderen (zit een laag hoger), dus je kunt van een VCD geen (gewone) ISO maken. Bij een BIN/CUE kan dit gewoon megenomen worden.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
KeeZ schreef op 19 May 2003 @ 11:58:
Hmm ik gebruik gewoon lame met cuesheet plugin.. makkelijker kan het toch niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78492

Tuurlijk zie je dan de inhoud :) Gewoon Copy+paste en voila je mp3tje :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 78492 op 20-05-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:43

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

*** Schopje ;) ***

Al de voorgaande post gelezen hebbende blijf ik toch met een vraag zitten.

Op mijn HD staat een gigje of 100 aan game images in Bin/Cue formaat.
Als ik die images nou convert met UltraIso naar ISO dan scheelt dat zo'n 100MB per image! Dan kan ik er nog heelwat meer bijproppen lijkt me.

Zijn hier nou nog nadelen aan verbonden? Ik begrijp dat alle files gewoon intact blijven in de image en van VCD problemen heb ik ook niks te vrezen lijkt me...
(branden doe ik niet meer, ik back de 'keepers' up op DVD)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Wat luxx al opmerkt is dat een (s/k/x)VCD een ander bestandsformaat heeft dwz dat een stuk van de errorcorrectie in het bestand ipv medium zelf. Maar dat boeit niet want de volgende frame is toch alles weer ok. Als je 100 MB verliest dan verlies je dus data, en dat kan niet goed zijn. een cue/bin en iso horen toch min of meer even groot zijn anders verlies je data. Met een echte data cd of muziek cd hoor je als het goed is ook geen verschil in grootte te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:11

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Iso's hebben bij mijn weten geen subchannel data (audiotracks, beveiliging, andere meuk).

edit:
Ok, ook maar opgepikt uit een ander forum maar dat kan ik hier lastiger noemen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Topicstarter
Met een ISO kan je bij een (S)VCD geen scene's aanmaken, volgens mij

offtopic:
Dat ik ooit m'n eerste topic nog zou terugzien!! :D

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Laatst online: 07:42

The Third Man

The Third Jellyfish

Het is vrij simpel, een ISO is een 1-op-1 datakopie van de datatrack van de cd in het ISO9660 bestandsformaat. Een Bin is een 1-op-1 sectorkopie van de cd en is dus niet direct leesbaar, maar je weet wel zeker dat de kopie gelijk is aan het origineel mits de brander ook de beveiliging heeft kunnen kopieren.

Als je een Bin van een datatrack converteert naar ISO scheelt jou dat de subchanneldata (indien geript) en waarschijnlijk de level 3 ECC, want wat er dan gebeurt is dat UltraISO de Bin mount, alle bestandjes kopieert en die samen weer opslaat, je zou hetzelfde kunnen bereiken door de Bin te mounten zelf met bijvoorbeeld Alcohol120% naar een ISO te branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 13:43

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Dus:

- Als de images op je HD blijven staan kan je net zo goed ISO gebruiken want je hebt geen data correctie nodig, er komt ten slotte niks op CD te staan en de data is al ingelezen in de image.
- Subchannel data maakt geen ruk uit bij spellen zonder kopieer beveiliging en/of VCD/SVCD dus daar hoef je ook geen BIN/CUE voor te hebben.

Dan lees ik dus dat met images op je HD je et zo goed ISO kan gebruiken en die 100 Meg per image kan besparen.
Als dit fout is gaarne even op mijn kop tikken :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 19:11

sus

is druk :+

KeeZ schreef op maandag 19 mei 2003 @ 13:33:
[...]

idem, ook hier krijg ik een .bin niet aan de gang in D-Tools:

"Unable to mount immage. Cue sheet: line 3 - This track file type is currently unsupported"

offtopic:
Oi KeeZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39789

SuspiciouS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:29:
[...]

"Unable to mount immage. Cue sheet: line 3 - This track file type is currently unsupported"

offtopic:
Oi KeeZ
Na wat googlen, gevonden op http://www.dedigitalerevo...4957&forum_id=103&M=j&S=1
In de Daemon FAQ's gevonden:

Can i mount an AUDIO cuesheet which refers to MP3 files?
No, the files must be in *.wav format. We cannot see any sense in mounting MP3 files as they can played directly from HD anyway.[/I]

Dus ben ik even voor je op zoek gegaan.
Op deze site http://www.softlandmark.com/CDDVDEmulators.htm staan 2 Drive Emulators die wel MP3 ondersteunen. En er zijn vast nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

SuspiciouS schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:29:
[...]

offtopic:
Oi KeeZ
offtopic:
oi SuspiciouS...
nou is het natuurlijk weer anders he... dat was vorig jaar en tegenwoordig werken we met alcohol 120% waarmee het perfect gaat... daarnaast bestaat er ok nog zoiets als mp3directcut om je cue/bin om te zetten naar mp3s... ik zet tegenwoordig alles om naar iso, gaat nog steeds perfect :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 19:11

sus

is druk :+

Hmmmm.... dat mp3directcut moet ik dan ook maar eens proberen. Heb hier nog een aantal albums die ik nog als losse mp3 wil hebben :)
Pagina: 1