Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3] Kan geen copy protected cd's afspelen in mp3-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey tweakers.

Zojuist is mijn haat tegen cd protections systems nog een trap hoger gestegen. Ik heb net een cd gekocht en wilde hem in mijn dion cool mp3 speler afspelen. Maar... door het geweldige protection system wil hij het niet lezen. Ik denk doordat mijn mp3 speler iets te veel op een cd-rom speler lijkt. Dat zuigt als een tierelier. Nu ben ik braaf.... koop mijn cd's.... heb een legale mp3 speler... en dan speelt ie mijn legale cd niet af door dat protection system.

je mag toch 1, of misschien wel meerdere, copieen maken? Is dit nu wel mogelijk met dat protection system. Mijn pc leest hem dus niet. Zijn er programma's die wel een copy kunnen maken? Ik draai altijd een copy die ik vervolgens ga afspelen in de auto of waar dan ook. Alleen voor eigen gebruik. Ik vind het zonde om je origineel te gebruiken.

Ik hoor graag jullie mening/advies.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik zou met de cd terug gaan. Of stond er duidelijk op dat ie niet afspeelbaar is in sommige cd spelers?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat juist op dat de cd afspeelbaar is op cd audio players, dvd players en pc met os win95 pII 233

Ik kan me niet voorstellen dat ik een cd uit 2003(tis Ferry corsten - world tour washington) alleen kan afspelen op w95

Net getest in me auto... daar doet ie het dus wel.. cd is niet stuk.
Ik vraag me echt af of ik een copy kan maken van deze cd, want dat is volgens mij wel legaal. Als het voor eigen gebruik is. Maar gezien het 'mooie' protection system kan ik geen copy maken.

edit:
Is er een manier om de cd te mp3-eren zodat ik het wel in mijn mp3 speler kan afspelen misschien?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 20:59 ]

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als je pc hem kan lezen zou je bij voorbeeld CDex kunnen gebruiken om hier mp3-tjes te maken. Op http://easynews.dl.sourceforge.net/sourceforge/cdexos/ kan je de laatste versie downen. :)

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks man! Ik ga het zeker een shot geven. Hoop dat het werkt, want cd is te goed om niet te hebben :)

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Cybje

First Post!

En na het rippen gewoon alsnog terugbrengen met de mededeling 'hij doettut niej' ! :P

Wat ruist er door het struikgewas

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 16:15

miekol

erm

Cybje schreef op 17 May 2003 @ 21:20:
En na het rippen gewoon alsnog terugbrengen met de mededeling 'hij doettut niej' ! :P
Dat 'beats the purpose' of het kopen of niet? :) (voor mij iig)

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:35

Cybje

First Post!

miekol: als ik iets legaal koop wil ik het ook kunnen gebruiken en het niet hoeven af te spelen van MP3, anders kan ik net zo goed gewoon de MP3'tjes downloaden.

Wat ruist er door het struikgewas

• NoUser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:08

NoUser

For Real ?

Het kosten bij de 'vrije platenzaak' al moeite om 'm te beluisteren, moest 3x op play drukken. Al met al een goede cd, gekocht en wat schetst m'n verbazing kan 'm niet afspelen op 'm 7jr oude 'echte' cd speler. Terug gebracht en kreeg m'n geld terug.

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Tja, ik zou 'm terugbrengen, en zo veel mgelijk anderen hetzelfde geintje laten uithalen. Maak dit soort ongein te duur voor de platenmaatschappijen om mee door te gaan; als er genoeg klachten komen kappen ze er wel mee.

Maar goed, als je de muziek echt graag wil hebben en het lullig vindt voor dhr. Corsten als je 't CD'tje kopieert of Kazaa't is dat geen oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door Zpottr op 18-05-2003 00:41 ]

Zoef

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
agent327 schreef op 17 May 2003 @ 21:05:
Als je pc hem kan lezen zou je bij voorbeeld CDex kunnen gebruiken om hier mp3-tjes te maken. Op http://easynews.dl.sourceforge.net/sourceforge/cdexos/ kan je de laatste versie downen. :)
Ik ben dit programma nu aan het gebruiken en het lijkt te werken.
Dat zou echt geweldig zijn!
Heb al een tijdje lopen kutten, maar zo gaat het weer ouderwets lekker makkelijk.
Ik vind het ook zo'n bullshit die copy protection. In de eerste plaats heb je er gewoon de eerlijke kopers mee! :(
In mijn geval gaat het om het album Live van Blind Guardian (uitgegeven door Virgin Records, Duitsland).
De stift methode werkt hier voor zover ik weet niet, want ik heb niet zo'n los lijntje op de cd. Hoeveel copy protections zijn er eigenlijk bij audio cd's?

EDIT:
Helaas te vroeg gejuicht. De geripte tracks hebben clicks en pops :'(
Iemand nog met een oplossing hier voor?

[ Voor 8% gewijzigd door Shadow_Zero op 01-07-2003 14:31 ]

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-11 09:59
Sorry voor de kick, maar kon de oplossing voor dit probleem niet vinden in een nieuwer topic. Dus leek het me handing de oplossing hier alsnog even te posten, misschien dat iemand anders de oplossing ook niet kan vinden in de search.

Wilde net ook van mn Joss Stone cd mp3'tjes maken voor op m'n iPod, maar dat hield de copy protection mooi tegen.

Na wat zoeken op internet vond ik een programma, namelijk Easy CD-DA extractor, te vinden op http://www.poikosoft.com/
Met dit programma is het mogelijk om copy-protected cd's om te zetten in mp3.
Zorg er wel voor dat je bij options -> settings -> cd-reader de readmode op error recovery & repair zet. Het werkt erg goed, het rippen naar mp3 gaat alleen wel tergend langzaam (rond de 10 minuten per nummer op mn 1Ghz'je).
Hoop dat iemand hier nog wat aan heeft.

(Ik ben er vanuit gegaan dat dit allemaal volkomen legaal is en het ok is om hier te posten).
Pagina: 1