Toon posts:

[CMI8738 (Sweex)] 4 boxen probleem :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een probleem, lang vehaal kort gemaakt:

Ik heb een sweex (cmi8738) geluidskaart http://www.sweex.com/product.asp?pid=104

Ik wil 2 versterkers met aan elke versterker 2 boxen (1 van de 2 versterkers=dts/ac3)
aan elk een eigen uitgang hangen, respectievelijk rear en front.
Op mijn abit nf7-s (nforce2/soundstorm) gaat dat gewoon en werkt het ook.
Op de sweex heb ik 5 in/uitgangen waarvan er 2 voor de front/rear bedoelt zijn, nu krijg ik uit 1 versterker+boxen geluid en uit de andere niet, waar ik hem ook insteek,
heb de software netjes in windows xp en de kaart op 4 kanalen gezet maar helpt niet. drivers vande windows update, van hun site, van de cmi site gebruikt maar helaas :(

Weet iemand wat te doen?

Ps ik heb de search gebruikt maar ben dit probleem niet tegen gekomen, laat staan een oplossing.

Verwijderd

Heb je al geprobeerd of de twee uitgangen los werken? Ik sluit de kans dat er eentje niet werk niet uit. Verder zou je kunnen kijken of er geen conflict optreedt als je het (nu al) werkende setje aan die andere uitgang probeert. Ook kun je de werkende uitgang benutten met de (nog) niet-werkende set.

Waarom ben je eigenlijk over gegaan op een Sweex geluidskaart, terwijl het altijd op je moederbord (on-board) gefunctioneerd heeft?

Verwijderd

Topicstarter
eehm ik heb 2 pc's, 1 game pc en een download pc :)

ff uitleg over mn setup:

Gamepc met nforce2:
front-uitgang: kabel richting ingang van switchboxje 1 (knop1)
rear-uitgang: kabel richting ingang van switchboxje 2 (knop1)

Download pc met sweex6ch:
front-uitgang: kabel richting ingang van switchboxje 1 (knop2)
rear-uitgang: kabel richting ingang van switchboxje 2 (knop2)

switchboxen:
switchbox1: uitgang naar versterker 1 (front boxen)
switchbox2: uitgang naar versterker 2 (rear boxen)

De switchboxen zijn getest, netzoals de kabels en versterkers en boxen.

Als ik de rear kabel (naar achterste versterker/boxen) op de front-uitgang insteekt heb ik geluid, als ik de frontkabel op de frontuitgang insteek heb ik geluid.
Als ik de frontkabel op de rearuitgang insteek, geen geluid.
Als ik de rearkabel op de rearuitgang insteek, geen geluid.
Heb trouwens ook alle andere aansluitingen gebrobeert maar heb alleen sound op de front.

Dacht ook dat maybe de uitgang kapot zou zijn, maar heb dit getest door een andere sweex6ch kaart erin te duwen en te proberen, precies hetzelvde probleem.
Verder geeft windows xp pro geen problemen aan en loopt het front geluid vlekkeloos :)

Heb nu als tijdelijke oplossing een spliter op de frontuitgang van de sweex gezet en beide kabels erop aangesloten, waardoor het wel werkt, maar natuurlijk niet zoals het zou moeten :S

ik heb echt geen ideej en denk dat als ik het fatsoenlijk wil hebben ik een ander geluidskaartje zal moeten halen :(

edit:
ps: zie net in de handlijding bij de rear-out staan 'voor gebruik 2 speakers'
en bij de front-out: 'voor gebruik 4 speakers' weet iemand wat ze daar mee bedoelen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:05 ]

Verwijderd

Je weet dus in ieder geval dat de kaart gewoon werkt en dat de speakers ook goed werken (inclusief versterker)? Dan hoef je je daar ook niet meer druk om te maken.

Ik denk dat je dan het probleem moet gaan zoeken in de schakeling van front en rear. Of misschien kan het wel gewoon niet omdat je er een swtichbox tussen hebt zitten.

Mijn kennis hier houdt nou gewoon op dus ik kan je niet verder helpen. Ik kan je alleen in de goede richting wijzen :)

Ik heb de FAQ over dit onderwerp nog eens aandachtig doorgelezen, maar deze gaf geen enkele informatie over jou situatie (jammer genoeg).

Verwijderd

Topicstarter
In ieder geval tnx voor de hulp :)

De boxjes, kabels, versterkers en boxen zijn gewoon goed, heb ze getest.
Heb ook de kabels die nu op de front en rear van de sweex hangen op de front en rear van de nforce gestoken en dan werken ze wel.
Dus naar mijn inzicht zit het probleem in de sweex of in de aansturing ervan helaas....

Ik wacht gewoon ff af, als ik geen oplossing vind, of als niet iemand hier toevallig een oplossing weet dan zal ik een nieuwe geluidskaart moeten gaan halen.

Btw ik heb zon bang vermoeden dat je 4 speakers op front moet hangen of voor 2 speakers op rear....

Verwijderd

Ik weet niet of je ar al uit bent, maar wat ik had met die soundcard is dat je het moet instellen in C-media mixer, daar kun je instellen dat je 4 boxen wil en dan werkt ie, anders werkt maar 1 poort...

Verwijderd

Lekker oud. :X Hij geeft zelf al aan dat hij die vraag niet meer beantwoord hoeft te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 June 2003 @ 12:32:
Lekker oud. :X Hij geeft zelf al aan dat hij die vraag niet meer beantwoord hoeft te hebben.
Ach ja, als je niks beters te doen hebt..
Pagina: 1