Toon posts:

Internet gaat langzamer met Sweex netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Sweex netwerkkaart (http://www.sweex.com/product.asp?pid=106) gekocht omdat m'n oude nog ISA was (3COM Etherlink III). Maar nu gaat internet over het algemeen ene stuk langzamer dan normaal, af en toe gaat het wel snel. Ook bij Kazaa bijvoorbeeld gaat downloaden veel langzamer en komen de bandwiths van users niet boven de 80, terwijl dt normaal soms rond de 1000 zit. Ik draai Win XP pro en heb kabelinternet via Chello. Ik heb ook de nieuwe drivers al geinstalleerd.
Is deze kaart gewoon langzamer of heeft 't iets met instellingen te maken?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 12:28
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 19:33:
Ik heb vandaag een Sweex netwerkkaart (http://www.sweex.com/product.asp?pid=106) gekocht omdat m'n oude nog ISA was (3COM Etherlink III). Maar nu gaat internet over het algemeen ene stuk langzamer dan normaal, af en toe gaat het wel snel. Ook bij Kazaa bijvoorbeeld gaat downloaden veel langzamer en komen de bandwiths van users niet boven de 80, terwijl dt normaal soms rond de 1000 zit. Ik draai Win XP pro en heb kabelinternet via Chello. Ik heb ook de nieuwe drivers al geinstalleerd.
Is deze kaart gewoon langzamer of heeft 't iets met instellingen te maken?
Denk toch echt instelling en kijk ook eens naar je kabels maybe een knik of storing ?

Het is tenslotte kabel :D ( chello ? ) en anders reset je je modem even ? kan ook helpen.

En als dat nog niet helpt dan kan je een ip release proberen. :)

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Het hoort niks uit te maken, aangezien de bottleneck je internet verbinding is.
Dus mocht het toch werkelijk trager zijn dan zal er wel iets niet kloppen met je drivers en ik neem aan dat je verder de zelfde instellingen gebruikt als bij je oude isa

als je hem rechtstreeks aansluit op je modem dan kan je hem het beste vast zetten op 10mbit en half duplex, zit je via een switch pak dan 100mbit fullduplex als je switch dit natuurlijk ondersteunt
zie ook
FAQ Network Troubleshooting
FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 42% gewijzigd door stamp op 17-05-2003 19:50 ]

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

probeer de kaart op halfdubplex te zetten of iets anders?
qos aan/uit?

[ Voor 12% gewijzigd door PipoDeClown op 17-05-2003 19:48 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:41

frapex

got r00t

realtek 8139 ondersteund niet goed 10mbit half-duplex, als je dit toch gebruikt krijg je echt enorm veel collisions.. daar gaat je downloadsnelheid niet van omhoog. als je slim bent neem je mooi die 3com weer voor inet

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Verwijderd

Topicstarter
Ik het geprobeerd met die die half duplex, 10 Mbit, en modem gereset, maar dat heplt niks. Ik verbind trouwens rechtstreeks en ik heb geen netwerk thuis, gewoon 1 pc. Wat is qos trouwens en waar kan ik dat vinden? Downloaden van bestanden gaat trouwens wel op normale snelheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:35 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Die safeways zijn idd traag.
Heb die Safeway krengen ooit gehad (2 stuks) maar dan haalde ik gewoon de halve snelheid. Mijn downloads kwamen nooit boven de 200KB/s meer uit. Nu draai ik op een sitecom kaartje, en haal ik tenminste weer tegen de 400KB/s.

Hoe het komt weet ik niet, maar die kaarten zijn idd trager.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Terw_Dan schreef op 18 May 2003 @ 11:19:
Die safeways zijn idd traag.
Heb die Safeway krengen ooit gehad (2 stuks) maar dan haalde ik gewoon de halve snelheid. Mijn downloads kwamen nooit boven de 200KB/s meer uit. Nu draai ik op een sitecom kaartje, en haal ik tenminste weer tegen de 400KB/s.

Hoe het komt weet ik niet, maar die kaarten zijn idd trager.
sitecom en safeway gebruiken gewoon (9 van de 10x) dezelfde realtec chips en vaak ook gewoon dezelfde drivers... |:(

Verwijderd

hmmm sweex... ik heb last van traag netwerk door een sweex switch.. nu heb ik de oude 10mbit hub weer aangesloten, want was niet leuk meer. Of het aan het ding ligt, ik weet het niet, maar ik heb geen vertrouwen meer in sweex. (ook toetsenborden van sweex zijn nie fijn, toetsen kun je alleen maar van recht bove indrukkken.)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47
qos packet scheduler heb je wennig aan gok ik...

Waarom heb je eigenlijk in hemelsnaam een goede 3Com vervangen door zo'n bagger Sweex kaartje? Staat helaas nergens in techdocs wat voor controller eropzit, maar als frapex gelijk heeft dat't een 8139 is ben ik niet verbaasd dat't langzaam gaat :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
FragFrog schreef op 18 mei 2003 @ 11:26:

Waarom heb je eigenlijk in hemelsnaam een goede 3Com vervangen door zo'n bagger Sweex kaartje? Staat helaas nergens in techdocs wat voor controller eropzit, maar als frapex gelijk heeft dat't een 8139 is ben ik niet verbaasd dat't langzaam gaat :)
:/

Isa 10 mbit vervangen door realtec 100 mbit.. en jij denkt dat die realtec langzamer is...

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:47
Icey schreef op 18 May 2003 @ 11:30:
:/

Isa 10 mbit vervangen door realtec 100 mbit.. en jij denkt dat die realtec langzamer is...
Als'ie er alleen mee gaat internetten: ja! :/

Heb de specs van die 3Com niet bij de hand, maar weet wel van m'n eigen 3Coms dat ze 20% sneller zijn met gewoon netwerk dan de realteks die ik gehad heb. Plus dat het een berg CPU load scheelt (niet dat dat zo'n probleem is met dual setup maar toch :))

(en he, wat is't geval, dat is nou net het probleem van de TS! :>)

Goed, ik verder gekeken dan m'n neus lang is, bij de 105 staat wel netjes vermeld dat er een realtek sjippie opzit. Life's a bitch :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Icey schreef op 18 May 2003 @ 11:21:
[...]

sitecom en safeway gebruiken gewoon (9 van de 10x) dezelfde realtec chips en vaak ook gewoon dezelfde drivers... |:(
Weet ik. Maar mijn snelheid over een sitecom kaartje is toch echt sneller dan over een sweex/safeway kaartje.
overigens was 1 van die safeway kaartjes met een nogal vage Mysol chip erop.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:20
Terw_Dan schreef op 18 mei 2003 @ 11:51:
[...]

Weet ik. Maar mijn snelheid over een sitecom kaartje is toch echt sneller dan over een sweex/safeway kaartje.
overigens was 1 van die safeway kaartjes met een nogal vage Mysol chip erop.
ja sommige merken met realtek chips erop zijn sneller dan andere merken met dezelfde realtek chip erop!! (ooit een keer in een review gelezen)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
FragFrog schreef op 18 mei 2003 @ 11:26:

Omdat Windows XP extreem vaak Hardware Malfunctions geeft, en ik zag hier dat iemand dat ook had en had opgelost door die kaart eruit te trekken. En die kaart was trouwens ook superoud, dus ik had eigenlijk eerder verwacht dat 't sneller zou gaan.

In Kazaa zijn die bandwiths nu wat hoger max 219, eerst max 79, is al wat beter dus, maar nog steeds niet wat 't hoort te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand nog een idee?

• dion_b
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jazeker- je hebt zowat de beste 10Mb kaart (maximale doorvoer@10Mb, plus zeer lage CPU usage) met zowat het slechtste 100Mb kaart vervangen (zeer hoge CPU load en relatief lage doorvoer@10Mb). De Realtek 8139 is berucht als traag en inefficient. Hij zal allleen sneller zijn dan de 3Com als je netwerk significant sneller dan 10Mb is, en dat is kabel/ADSL _NOOIT_.

Kort gezegd je hebt voor jouw situatie een slechtere NIC gekocht puur en simpel :z

Oplossing: 3Com terugzetten en/of 8139 vervangen door een goede chip (AMD PCnetFAST, Intel 10/100 chips, DEC 21141, 3Com 10/100 etc) :P

Oslik blyat! Oslik!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 17:54
Ter info..
Sweex PCI LANCARD ==> US BC001 chip
Sweex PCI LANCARD WOL ==> Realtek

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:17
En dan te bedenken dat ongeveer half internet is aangesloten via NIC's met zo'n realtek chippie..... :P

• dion_b
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Semetrix schreef op 21 May 2003 @ 20:42:
Ter info..
Sweex PCI LANCARD ==> US BC001 chip
Sweex PCI LANCARD WOL ==> Realtek
US BC001 is een gerelabelde Myson mtd803a (zie hier wat weer hierheen verwijst:
The Myson mtd803 chip, myson803.c. The Myson Fast Ethernet (mtd803) and Gigabit Ethernet (mtd891) chips are used on low-end OEM boards. They use bus-master transfers, can transmit from arbitrarily aligned buffers but receive only into longword-aligned buffers, and have a 64 element multicast hash filter. All chip versions have flow control, Wake-On-LAN, and ACPI power states (PCI power management).
http://www.scyld.com/network/ethercard.html

Niet zo erg als een 8139 dus, maar desalniettemin traag....

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Wat betreft netwerkkaarten is er een gigantisch verschil in kwaliteit, ik heb nu ervaring met zowel safeway/realtek als intel en 3com en mijn voorkeur gaat uit naar intel vanwege de hoogste doorvoersnelheden en de minste cpuload. Zelfs het verschil met 3com is duidelijk merkbaar.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:17
dion_b schreef op 21 May 2003 @ 21:50:
[...]

US BC001 is een gerelabelde Myson mtd803a (zie hier wat weer hierheen verwijst:

[...]

http://www.scyld.com/network/ethercard.html

Niet zo erg als een 8139 dus, maar desalniettemin traag....
Toch hebben we deze kaartjes uit de winkel gehaald. Waarom? Er zitten namelijk standaard GEEN drivers voor in win XP. (sp1) En voor de realtek wel...... :P
Pagina: 1