Toon posts:

[WLAN] Wireless Lan en Telenet? Welk

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik wil graag thuis een wireless lan aanleggen. Ik heb een Telenet verbinding (kabel België). Is dit uberhaupt mogelijk via Telenet?
Graag zou ik bij 3com mijn spullen halen. Kan ik gewoon een draadloze cable router aanschaffen? Of moet ik een Acces point hebben?
Iemand ervaring hiermee?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Een draadloze cable router is een gewone router + Access Point.

Als Telenet geen vreemde manier van verbinding maken gebruikt, zal dat gewoon moetenw erken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus met een wireless Acces Point kun je alleen intern een connectie maken. En met een wireless router kun je naar buiten?

De bedoeling is dus om ook op het internet te komen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 19:50 . Reden: verduidelijking ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:46
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 19:44:
Dus met een wireless Acces Point kun je intern een connectie maken. En met een wireless router kun je naar buiten?
accespiont gebruik je als een soort 'middenpunt' van al je draadloze verbindingen, vanuit daar kan je dan een netwerkkabel in je router proppen...

een router+accespiont = draadloze router is dus exact hetzelfde, alleen dan 2 machines in één :)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Met een wireless router kun je ook naar buiten :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment levert Telenet een router. Waarop ik mijn pc op aansluit. Dus met een acces point heb ik genoeg?! En zit daar altijd een ethernet aansluiting op die acces points? Ik kan een ethernet verbinding leggen naar het acces point of via usb.

Verwijderd

Topicstarter
Thefirstikke schreef op 17 May 2003 @ 19:50:
Met een wireless router kun je ook naar buiten :)
Dat snap ik, en daarmee heb je dus geheel het kastje niet meer nodig wat je internet provider komt zetten. Maar die wil ik behouden (kan niet anders) en daar gewoon een draadloze router of acces point achter zetten, waarna mijn pcs connecten.

Wat kan ik beter doen? Voor 150 € een 11mb draadloos acces point / router kopen van 3Com of een 54mb draadloos acces point van SiteCom?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 19:57 ]

• Icey
Moment, ik pak eventjes paint ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~icey/got/1.JPG

Het is vrij simpel, ik neem aan dat je een UTP modem heb (geen usb??)

Je modem prik je in je router, je accespiont klik je in je router, en klaar ben je...

Wat je ook kan doen is...

1) een modem en router ineen (e-tech heeft ze weet ik uit me hoofd) en daar een accespiotn aanhangen...

2) een modem en router + accespiont in één, dat is nog makkelijker aan te sluiten. ook weer heeft e-tech ze (teminsten, ze staan bij mij in de winkel ;))

Ik weet alleen niet hoe het met jou provider zit.

[ Voor 90% gewijzigd door Icey op 17-05-2003 20:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 17 May 2003 @ 19:56:
Moment, ik pak eventjes paint ;)
tnx alvast voor de hulp

• Icey
E-tech ADSL Modem + Wireless Accesspoint + Router + 4p Switch

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/images/wireless_ADSL.gif

Wireless ADSL modem router. Dit apparaat biedt alle mogelijkheden in één: een ADSL modem, router, wireless Access Point en 4-poorts switch.

Dit lijkt me voor jou de makkelijkkste oplossing (Geschikt voor alle ADSL providers zeggen ze, wat is jou provider presies?/ ik ken het niet :P)

Eventueel kan ik wel de prijzen opzoeken wat je ongveer kwijt bent, maar dat staat ook wel in de vraag en aanbod op de frontpage :)

Verwijderd

Topicstarter
mijn provider is Telenet (Belgie) das kabel. Dus ik denk helaas niet dat deze gaat werken, maar in ieder geval bedankt voor de tip

• Icey
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 20:05:
mijn provider is Telenet (Belgie) das kabel. Dus ik denk helaas niet dat deze gaat werken, maar in ieder geval bedankt voor de tip
Kabel in de zin van wat?? met een ethernet aansluiting?

Op een ander type van hun (zonder ingebouwde modem) werken veel kabel dingen weer (bijv. chello).

Afbeeldingslocatie: http://www.e-tech.nu/producten/images/wifi_router.jpg

Geschikt voor alle MXStream, BabyXL ADSL en alle kabelexploitanten. Zeer eenvoudig te installeren. Geen beperkingen en zeer veel mogelijkheden. Ingebouwde Wireless Access Point en 10/100Mbps switch met 4 poorten. Ingebouwde DCHP-server.

Ingebouwde wireless access point 11Mbps, 128 bit encryptie

Ingebouwde firewall met SPI, zeer uitgebreide configuratiemogelijkheden

Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN

Ondersteunt NAT (Network Address Translation)

Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)

Ondersteunt Virtual Private Network (VPN)

WAN poort ondersteunt RTSP NAT (Real Player, Quick Time, IP/TV Video On Demand, H.323...etc)

Static Routing Table

Ondersteunt Access Control

Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)

Ondersteunt Visual Computer

Ondersteunt filteren van websites en blokkeren van websites

Externe antenne (13cm) voor optimaal ontvangst bereik (connector: TNC Reverse male)

Outdoor bereik tot 120 meter, indoor bereik tot 40 meter

Geschikt voor Windows, Linux en Apple Mac

Optioneel geschikt voor buiten antenne

Ondersteunt Netmeeting, PCAnywhere, ICQ, Quake 2, Quake III, Diablo, Kali, Need for Speed en nog veel meer!

Switch met 4 poorten 10/100Mbps

1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL modem

Eenvoudig te configureren via web browser

Ondersteunt NAT (Network Address Translation)

Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort

Ingebouwde DHCP-server voor LAN

Ondersteunt wijzigen van MAC adres

Hiero prik je dan je utp stekker van je kabelmodem in, denk ik... ken zelf jou rpovider niet, misschien loopt er iemand rond hiero :)

[edit: ik ben geen werknemer van e-tech, ikzelf kan op mijn werk kiezen tussen mensen e-tech spul verkopen, en sweex routers... dus ik verkoop veel e-tech, veel gebruikt door ooit eens een aanbieding @ routershop.nl geloof ik... makkelijk te gebruiken enzo :)]

[ Voor 6% gewijzigd door Icey op 17-05-2003 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die router of modem is een Toshiba PCX2000 cable modem (dosis o.z.i.) Daar komt een ethernet verbinding uit die naar mijn pc loopt. En die share ik via ICS.
Met die draadloze router of acces point die ik wil kopen, wil ik het alsvolgt doen.

Alle computers uitrusten met draadloze nics. Een acces point of router direct aan dat Toshiba ding hangen wat Telenet bij mij geplaatst heeft en dus vanaf elke pc op het net.

Ik snap nog steeds niet goed het verschil tussen de volgende dingen die ik op de site van 3com tegenkom:

draadloze router
draadloos acces point
draadloze gateway

Wat kan ik nu nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 17 May 2003 @ 20:09:
[...]
Hiero prik je dan je utp stekker van je kabelmodem in, denk ik... ken zelf jou rpovider niet, misschien loopt er iemand rond hiero :)
Tja ik hoopte ook dat hier iemand was die Telenet heeft en een draadloze verbinding.

• Icey
Router, daar plug je (volgens mij) je modem in, configureert hem en je kan gaan...

bij een accespiont moet je bijvooprbeeld denken aan een hoofdpc, stel: jij heb een computer met 2 netwerkkaartjes en ICS. één netwerkkaartje met je internet verbinding, en de andere met je accespiont, men maakt dan via de server draadsloos verbinding.

volgens mij is het dus makelijker om een draadloze router te nemen, maargoed, ik wacht op en second opinion ;)

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op 17 mei 2003 @ 20:13:
Router, daar plug je (volgens mij) je modem in, configureert hem en je kan gaan...

bij een accespiont moet je bijvooprbeeld denken aan een hoofdpc, stel: jij heb een computer met 2 netwerkkaartjes en ICS. één netwerkkaartje met je internet verbinding, en de andere met je accespiont, men maakt dan via de server draadsloos verbinding.

volgens mij is het dus makelijker om een draadloze router te nemen, maargoed, ik wacht op en second opinion ;)
Als dat inderdaad de verschillen zijn, dan moet ik gaan voor een draadloze router. Ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik snap anders het verschil ook niet.
Dan zou je dus gewoon een draadloos netwerk kunnen leggen thuis met een acces point, zonder connectie naar buiten (of dat weer via een router)

• Icey
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 20:16:
[...]

Als dat inderdaad de verschillen zijn, dan moet ik gaan voor een draadloze router. Ik denk wel dat je gelijk hebt. Ik snap anders het verschil ook niet.
Dan zou je dus gewoon een draadloos netwerk kunnen leggen thuis met een acces point, zonder connectie naar buiten (of dat weer via een router)
Maar een ACCESPIONT is niks meer dan en switch alleen dan draadloos, het doet verder niks, pakt signale op, en stuurt dat of draadloos door, of via een netwerkkabel naar een andere switch of router. als hij verbinding heeft met eeen router zou hij het VIA de router naar buiten kunnen sturen. een draadloze router is gewoon een combinatie van die 2 :). Een accespiont gebruik je bijvoorbeeld als je nu een netwerk heb liggen, met verbinding via server 1, op server1 sluit je je accespiont aan, en de rest een draadloos netwerkkaartj... server1 functioneert dan presies hetzelfde als een router ;) (volgens mij... :P)

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de uitleg Icey. Ikke snap het nu :)
Heeft iemand ervaring met hetvolgende product:

Belkin 54G Wireless DSL/Cable Gateway Router

[afbeelding]

The Belkin 54g Wireless Cable/DSL Gateway Router lets users share files and a broadband Internet connection among their computers-without using networking cables. It features 54g technology that makes accessing files and networked peripherals-such as hard drives, printers, CD-ROMs, and DVDs - easier than ever. 54g technology provides you with networking speeds nearly five times faster than the current Wi-Fi (802.11b) standard. An integrated, 4-port 10/100Base-T Ethernet switch also allows you to connect wired computers to the network. 54g technology is the easiest wireless network to implement. The Gateway Router uses the wireless 54g 2.4 GHz standard to offer you the widest working range - up to 1800 feet-and greater interoperability in mixed networking environments. 54g technology is backward compatible with the 802.11b Wi-Fi networking standard, so it allows you to implement faster wireless technologies in combination with existing 802.11b Wi-Fi networks. An added Turbo Mode will isolate your network from 802.11b wireless clients and allow your network to transmit data at the highest 54g data rate.

Product Description Belkin 54g Wireless Cable/DSL Gateway Router router
Device Type Router
Form Factor External
Localization Germany
Connectivity Technology Wireless
Data Transfer Rate 54 Mbps
Bandwidth 2.4 GHz
Data Link Protocol IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Switching Protocol Ethernet
Features Firewall protection, NAT support
Manufacturer Warranty Lifetime warranty

Details

Manufacturer Warranty
Service & Support Lifetime warranty
Service & Support Details Limited warranty - life-time
Networking
Connectivity Technology Wireless
Data Transfer Rate 54 Mbps
Bandwidth 2.4 GHz
Data Link Protocol IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
Switching Protocol Ethernet
Features Firewall protection, NAT support
Expansion / Connectivity
Port(s) Total / Connector Type 1 x network - Radio-Ethernet
4 x network - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
Miscellaneous
Encryption Algorithm 128-bit WEP, 64-bit WEP
General
Device Type Router
Form Factor External
Localization Germany

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 20:05:
Natuurlijk werkt dat ding met telenet.
Je moet gewoon de UTP kabel van je kabelmodem in de WAN poort duwen en de DHCP client van je router aanzetten. Je gaat geen enkele thuis router vinden die niet met telenet werkt.

Verder had je verschil tussen router en access point ook kunnen vinden met search.
Ook in de FAQ staan enkele bruikbare links.
message 20

Over ervaringen met wireless routers, zie diezelfde search.

[ Voor 6% gewijzigd door Predator op 17-05-2003 20:32 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.