Computer crashed met java programma's

Pagina: 1
Acties:

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 18:07
Ik heb hier een pc staan (Windows XP, Athlon XP 2100+, 256 Mb 333Mhz, Saphire Radeon 9100) die crashed met bepaalde programma's geschreven in java. Geinstalleerde java versie is overiens de j2sdk van SUN, 1.4.1_01.

De computer start steevast spontaan opnieuw op als ik het betreffende java programma afsluit. Bijvoorbeeld met de Jext installer en het programma Jext (editor voor bijv. Java) zelf gaat het mis.

Ook met een eigen programma wat gebruik maakt van swing componenten start mijn pc opnieuw op. Dat eigen programma maakt gebruik van een JComboBox en alleen als ik in die combobox scroll om een nieuw item te selecteren gaat het mis bij het afsluiten van dat programma, scroll ik dus niet in die JCombobox is er ook niets aan de hand.

Iemand enig idee hoe dit kan?? En wat hier aan te doen is? Het is nogal frustrerend namelijk... :(

Overigens doet dat eigen programma het op andere pc's prima (en gezien Jext ook voor een reboot zorgt lijkt me dat het probleem bij de pc ligt).

The Flying Dutchman

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:58
Je JVM eens opnieuw geïnstalleerd?

Die reboots kunnen trouwens wijzen op een "verborgen" BSOD, die laat WXP weg. Bij My Computer (rechtsklik) > Properties > Advanced > Startup and Recovery > Settings > Automatically restart kun je dat uitschakelen. Misschien krijg je dan een foutmelding waarmee je iets kunt.

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 17-05-2003 20:20 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• The Flying Dutchman
Heb nu automatisch opnieuw opstarten even uitgeschakeld, krijg de volgende foutmelding:

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: ati3d2ag.dll

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Verder staat er nog een heel verhaal wat niet intressant is en het volgende:

*** STOP: 0x00000050 (0xE1274D40, 0x00000000, 0xBFA6E963, 0x00000001)

*** ati3d2ag.dll - Address BFA6E963 base at BF9FB000, DateStamp 3e6023fd

Lijkt dus iets met de videokaart te maken te hebben. Ik heb in het bios al eens wat verschillende settings daarvoor geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Videokaart drivers zijn overigens de standaard drivers van ATI versie Catalyst 3.2 (als ik me niet vergis, zal het zo even nakijken). Heb zo op dit moment helaas niet de mogelijkheid om even nieuwe drivers te downloaden of om de JVM opnieuw te installeren...

The Flying Dutchman

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Welke service pack van XP? Dat is wel van belang, standaard zit er geen java in XP, misschien dat dit een beetje loopt te kutten,... update je XP dus ff helemaal.

Update je videokaart drivers naar de nieuwe en reset je BIOS ff.

Loopt 3DMark wel helmaal af zonder errors nu btw? Ik denk dat dit puur een probleem met je videokaart is anders. Geen problemen met flash applicaties dus?

iig eerst je drivers eens updaten :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:58
oKIeh schreef op 17 mei 2003 @ 20:17:
Heb nu automatisch opnieuw opstarten even uitgeschakeld, krijg de volgende foutmelding:

Het probleem wordt waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: ati3d2ag.dll

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Verder staat er nog een heel verhaal wat niet intressant is en het volgende:

*** STOP: 0x00000050 (0xE1274D40, 0x00000000, 0xBFA6E963, 0x00000001)

*** ati3d2ag.dll - Address BFA6E963 base at BF9FB000, DateStamp 3e6023fd

Lijkt dus iets met de videokaart te maken te hebben. Ik heb in het bios al eens wat verschillende settings daarvoor geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Videokaart drivers zijn overigens de standaard drivers van ATI versie Catalyst 3.2 (als ik me niet vergis, zal het zo even nakijken). Heb zo op dit moment helaas niet de mogelijkheid om even nieuwe drivers te downloaden of om de JVM opnieuw te installeren...
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA wijst op een stuurprogrammafout, volgens http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;229903. Dus je Catalyst drivers idd eens opnieuw installeren. Ik zie niet waarom jij de mogelijkheid nu niet hebt om drivers te downloaden, maargoed.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• The Flying Dutchman
Die pc waar het om gaat is van mijn vader, is een bedrijfs pc, is niet aangesloten op het internet of op een netwerk. Daarnaast maakt de pc waarop ik nu zit met een 33K6 modempje verbinding met het internet en zit er geen cd brander in oid. Dus is allemaal nogal lastig met drivers...

Maar goed, ik zal de volgende keer eens een cd met de nieuwste drivers meenemen zodra ik weer eens naar mijn ouders ga. Of die pc 3dmark goed draait weet ik niet, heb ik hier niet beschikbaar, zowieso staan er geen spellen op ofzo, omdat het een bedrijfs pc is. Maar ik vermoed dat dat allemaal wel goed draait, want ik heb met mijn eigen pc (toen: ATI Radeon 7200, Athlon 1000Mhz, WindowsXP) ook problemen gehad met java programma's. Op die pc draaiden spellen prima, 3dmark een keer 24 uur lang zonder problemen laten draaien, maar grafische java programma's (Jext, SunONE studio, Nokia game) crashten vrijwel altijd meteen. Heb echt werkelijk alles geprobeerd: vele verschillende driver versies, bios updates, alle mogelijke settings van het bios doorlopen, enz, enz. Was het 2 weken geleden zo ontzettend zat (en ik wilde graag een nieuwe grafische kaart ;)) dat ik een ATI Radeon 9500pro heb aangeschaft en daar heb ik gelukkig geen problemen mee.

Oh, btw: windowsXP updates, wordt ook een beetje lastig denk ik ;)
Maar die catalyst drivers updaten ga ik binnenkort eens even proberen en ik zal gelijk even het nieuwste bios voor het moederbord erop zetten.

The Flying Dutchman

Pagina: 1