Toon posts:

[Solidworks] probleempjes bij drawing

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kheb een paar probleempjes bij een drawing.

Ik heb een as met daarin een spiegleuf. Die as staat in mijn drawing, maar nu is het de gewoonte dat bij een spiegleuf de contour ervan boven de as in dunne lijn wordt getekend (om de breedte weer te geven). Bestaat daar een speciale mogelijkheid voor omdat dit typisch iets specifieks is. (help leverde niks op).

Ook zou bij mijn drawing het nummer van het part en de algemene en specifieke ruwheden moeten komen, in volgende vorm:

bvb:
Het part-nummer 1, dit omcirkeld, dan een horizontale lijn vertrekkende vanuit die omcirkeling, en op die horizontale lijn de algemene ruwheid en tussen haakjes de specifieke ruwheden (met dat 'wortelteken').

Iemand die raad weet?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 2de probleem heb ik gevonden.

Maar nu heb ik nog een ander:
Bij een samenbouwtekening neem ik een doorsnijding op een bepaalde diepte, dan arceert hij automatisch de oppervlakken, maar allen krijgen dezelfde arcering. Ge kunt die arcering instellen, maar als ik dat doe laat hij die oude arcering ook staan. Ook als ik algemeen onder options - drawings - area hatch/fill zeg dat de arcering blank moet zijn laat hij die oude arcering staan.

Alvast bedankt.