Toon posts:

Normende F17 chassis horizontal deflection kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn Normende F17 te repareren die alleen een vertikale baan weergeeft.

Na wat Googlen vond ik de exacte foutomschrijving:
"Scarcely any horizontal deflection, picture has been compressed to a vertical line in the middle of the picture"

Maar om de oplossing te kunnen lezen moet je een abonnement nemen op EURAS. :'(

Is er iemand die toevallig wel toegang tot EURAS heeft, die voor mij die fout kan even opzoeken? _/-\o_ Alvast bedankt!!!!

Ik zou natuurlijk ook een gratis proefabbonnement voor 30 dagen nemen, maar daar gaat weer zo'n hele procedure aan vooraf en dat kan alleen op werkdagen. :/

Verwijderd

Je weet zeker dat het verticaal is en niet een horizontale baan.
Lijkt mij niet meer te kunnen zijn dan een defecte hoogspanning condensator of een defecte afbuigspoel.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had C150 al vervangen, maar dat maakte geen verschil uit. De afbuigspoel heb ik al doorgemeten: ziet er goed uit, in ieder geval geen sluiting.

Verwijderd

Wel de hoogspanning en omgeving doorgesoldeerd?
Je heb in ieder geval een klacht die niet vaak voor komt.
Philips en andere merken halen vaak de horizontale afbuiging uit de hoogspanning transformator, dus als dan je hoogspanning defect is heb je ook geen horizontale afbuiging.
Weet niet hoe het met normende zit maar kan best aangestuurd worden met een soort van audio ic zoals zo'n tda.... die tegen een koelblok zit.
Misschien kan je ff die tda vermelden dan kan ik ff kijken waar ze voor dienen.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 22:16:
Wel de hoogspanning en omgeving doorgesoldeerd?
Tuurlijk, dat was het eerste wat ik deed. Die solderingen waren inderdaad niet lekker, en ik verwachte dat na mijn soldeer-actie het probleem opgelost zou zijn. Niet dus :|
Je heb in ieder geval een klacht die niet vaak voor komt.
Het is in ieder geval een probleem dat al beschreven staat in de EURAS fouten-database: hier
Philips en andere merken halen vaak de horizontale afbuiging uit de hoogspanning transformator, dus als dan je hoogspanning defect is heb je ook geen horizontale afbuiging.
Weet niet hoe het met normende zit maar kan best aangestuurd worden met een soort van audio ic zoals zo'n tda.... die tegen een koelblok zit.
Misschien kan je ff die tda vermelden dan kan ik ff kijken waar ze voor dienen.
Pfff. welke zou dat zijn? TDA4950 ?

Verwijderd

TDA4950:oost - west correctie
Heb een post gedaan op een andere forum waarvan ik weet dat daar mensen zitten met het euras database.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 19:28 ]

Verwijderd

Check c144 ff op los contact en capaciteit.
Heb je de aansluiting/soldering gecontroleerd van de grote connector die naar het afbuig juk gaat?
Niet een draadbreuk van de spoelen naar de connector.
Connector nog goed?
Aansluiting op het juk zelf?
Eigenlijk even spoelen doormeten zonder de plug aangesloten.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 00:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

Het waren de boosters voor horizontaal.
Pagina: 1