Toon posts:

Ervaringen met de Sagem X-6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe foon en wil dan eigenlijk wel zo'n cameratje en alles derbij.. ik heb alleen niet zo veel zin om er honderden euro's aan te besteden..

heeft iemand toevallig ervaring met de sagem my x-6 ? (http://www.sagem.com/en/p...mobile-en/gsm-myx6-en.htm)
is dan wel een sagem maar hij is verder niet zo duur en zit wel alles op. Een 16k tft en ccd cameratje enzo, in tegenstelling tot die 4000 kleure cmos nokiatjes die 2x zo duur zijn. Een nokiatje ziet er mischien wat mooier uit dan dit baksteendesigntje maarja je kan niet alles hebben he... ;)

Tot nu toe heb ik em alleen nog maar bij http://www.vivacom.nl gezien maar daar hoor ik niet al te positieven berichten over...

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12
FF wat specs zodat iedereen direct ziet waar je over praat:

Afbeeldingslocatie: http://www.sagem.com/en/produits-en/telephonie-mobile-en/myx6/photo.jpg

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
Display 
[b]65000-colour TFT display[/b] (up to 12 lines - 128 X 160 pixels) 

[b]Built-in digital camera 
CCD sensor: VGA resolution (640 x 480 pixels) [/b]
Digital zoom: 2x, 3x, 4x 
Recording format: JPEG 
Sliding door 
Mirror for self-portrait 
Picture album 

Sounds and voice functions 
30 Hi-Fi ringtones 
Voice recorder 
Vibrate alert 
[b]Hands Free facility[/b]

Connectivity 
High speed data transmission: up to 53,6 kb/s 
[b]Infrared connection[/b] 

Functions 
M-Services 
WAP1.2.1 
[b]MMS: Multimedia Messaging Service [/b]
EMS (version 5) 
GPRS 4+1 or 3+2 

Customisation 
Up to 2,3 Mo available for end user content (Hi-Fi ringtones, animated screensavers, 
colour background, pictures, icons, phonebook)  
New formats: BMP, JPEG, PNG, GIF, animated GIF, Midi, iMelody, Wave, AMR 
Interchangeable front and back covers 

Contents 
Predictive text Input (T9 Text Input ®) 
Built-in games 
In-Fusio downloadable games (option) 
100 SMS/EMS memory 
Currency converter - calculator - alarm - timer 
D@tafax modem 

Battery Weight with
battery Talk time Stanby time* Dimensions Volume 
 Li-Ion
1050mAh**   106 g  Up to 4h40 Up to 310h 110x46x22mm 111 cm3

Tja kijk het is wat je wil natuurlijk ... Sagem heeft een bepaalde naam, maar als je normaal omspringt met je toestel waarom niet ? Een vriend van mij heeft ook een sagem die het inmiddels 2 na jaar nog steeds doet. Ik zal zou zeggen probeer hem gewoon eens uit zodra hij in de winkel ligt ! Zorg dat je hem bijvoorbeeld bij een Belcompany haalt zodat je hem eventueel kan omruilen (mits geheel onbeschadigd !) voor een ander toestel. Voorlopig ben ik zeer te spreken over mijn Nokia 7210 ... maar ja smaken verschillen niet waar ?

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01-2025

Paitor

rages doen :P

hmmm sagem, wat kan ik er over zeggen...
Telefoon is nogal frans, software staat standaard ingesteld op frans enzo, maar is om te zetten. verder van drie dingen die je vet wilde maken, volgens mij zitten die op elke telefoon.
Van IR en MMS weet ik het zeker, handsfree zal d.m.v. handsfree car kit / headset zijn.
Niet speciaal dus.
Verder een goedkope telefoon inderdaad, met leuke functies.
Alleen ik blijf er op terug komen, hij is frans, en daar moet je maar net genoegen mee nemen.
Overigens kan je bij mediamarkt gewoon ruilen en je geld terug krijgen, veel betere deal toch :P

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de aanvulling =]

dattie frans is kan opzich niet zo erg mee zitten, als ik maar gwoon nederlandse of engelse taal in kan stelle... zolang ik geen gebakke slakke ofzo hoef te eten heb ik nix tege franse :)

ir/ mms zijn niet zo heel bijzonder meer nee op de nieuwere modellen, dat tft scherm en die ccd camera kom je echter nog niet zo heel snel tegen en handsfree zit voglens mij gewoon geintegreerd in dat toestel (ik zeg niet dat de qualiteit super zal zijn).

Maar uh bij de mediamarkt kan je ruilen zeg je ? is dat alleen als je em los koopt of ook al je em bij een abbo neemt?

Verwijderd

Als ik Sagem hoor, dan denk ik ook, van nou doe maar niet. Maar als ik dit ding zo zie, met die camera, dan lijkt het me best wel een gaaf ding.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een vriendin van mij had laatst een jongen uit Frankrijk op bezoek, en die had ook een Sagem die ik hier nog nooit had gezien. Was zo'n clamshell design, ook met mooi kleurenscherm enzo. Ik had echt zoiets van: Huh, is die echt van Sagem :) Dus misschien is dit ook nog niet eens zo'n slecht toestel.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
De kwaliteit van de camera ziet er goed uit. Op het forum van mobile-review zijn wat foto's gepost. Een vergelijk tussen de sagem my-x6 en de samsung v200:

V200

Afbeeldingslocatie: http://www.net-telecom.com/images_mob/monboulot.jpg

Zelfde plaatje op de my-x6:

Afbeeldingslocatie: http://www.net-telecom.com/images_mob/un1.jpg

Een paar andere plaatjes op de my-x6 oa met zoom:

geen zoom

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/tpets3groupe9/Photo%200041.JPG

2x zoom
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/tpets3groupe9/Photo%200042.JPG

Ik vind dit er zeker niet slecht uitzien, sagem heeft altijd wel bekend gestaan om de goede ontvangst/zend kwaliteit, als ze deze kwaliteit ook doortrekken in de rest van de telefoon met deze generatie. Ik heb zelf op dit moment een alcatel (ook Frans) en het bevalt me goed, een uitstekende zend/ontvangstkwaliteit, degelijk en een goede prijs/prestatieverhouding. Dus waarom zou je niet voor een Franse telefoon kiezen?

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
sigma01 schreef op 18 May 2003 @ 12:30:
De kwaliteit van de camera ziet er goed uit. Op het forum van mobile-review zijn wat foto's gepost. Een vergelijk tussen de sagem my-x6 en de samsung v200:

V200

Afbeeldingslocatie: http://www.net-telecom.com/images_mob/monboulot.jpg

Zelfde plaatje op de my-x6:

[afbeelding]

Een paar andere plaatjes op de my-x6 oa met zoom:

geen zoom

[afbeelding]

2x zoom
[afbeelding]

Ik vind dit er zeker niet slecht uitzien, sagem heeft altijd wel bekend gestaan om de goede ontvangst/zend kwaliteit, als ze deze kwaliteit ook doortrekken in de rest van de telefoon met deze generatie. Ik heb zelf op dit moment een alcatel (ook Frans) en het bevalt me goed, een uitstekende zend/ontvangstkwaliteit, degelijk en een goede prijs/prestatieverhouding. Dus waarom zou je niet voor een Franse telefoon kiezen?
Damn die V200 valt wel tegen zeg! Wat een convergentie. Die Sagem foto's daarentegen zijn inderdaad helemaal niet slecht.

Verwijderd

wat kost dit wondertje der techniek?. ik heb zelf een sagem gehad als eerste gsm en hij werkt nog steeds probleemloos na 3 jaar. wil zo`n telefoon ook wel hebben.

Verwijderd

Topicstarter
los kostie 330 euro, daarom vond ik em ook wel interessant :) met een abo derbij kan je der een leuk prijsje van maken natuurlijk

vraag is alleen ff waar je hem kan kopen.. Ik heb hem tot nu toe alleen bij vivacom.nl gezien, maar wil em eigenlijk wel is in me hande hebbe gehad voordat ik em bestel.

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-02 11:27
Ik heb nog een live plaatje van de telefoon gevonden, het scherm ziet er bijna net zo goed uit als dat van de panasonic gd-87 en dat voor die prijs!

http://mobile.burn.com/review.jsp?Page=2&Id=296

[ Voor 11% gewijzigd door sigma01 op 18-05-2003 14:49 ]

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

let wel op, ik heb gelezen in verschillende krantjes dat die nieuwe sagem's nogal wat software problemen hebben...

Deze zijn allemaal op te lossen met de nodige updates, maar dat kan wel lastig zijn.\
Probeer iig na te gaan of de nieuwste software er op staat.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
mijn vriendin heeft nu ook deze telefoon
is het mogelijk om de operator text weg te halen ?
deze staat namelijk midden in het beeld en bederft nogal de wallpaper

Verwijderd

Met sagem heb ik eigenlijk wel goede ervaringen, ik heb de myX-5m , ben hier zeer tevreden over, je krijgt veel functies voor weinig geld (165€)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
iemand die toevallig het volgende bericht op z'n scherm krijg na een tijdje nix te doen met de telefoon ?
orange press the following key
er kan dan niets met het toestel gedaan worden behalve op de bel toets te drukken zoals het bericht aangeeft
ik krijg dit met geen mogelijkheid weg en ook met andere operators geeft ie na een tijd de melding

Verwijderd

ZIjn er al meer ervaringen over deze telefoon? Ik ben eigenlijk wel zeer geintereseerd in dit toestel, maar omdat sagem nogal een slechte naam heeft vraag ik mij af of dit een beetje een robuust toestel is?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 18:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 18:55:
ZIjn er al meer ervaringen over deze telefoon? Ik ben eigenlijk wel zeer geintereseerd in dit toestel, maar omdat sagem nogal een slechte naam heeft vraag ik mij af of dit een beetje een robuust toestel is?
* Schop *
Pagina: 1