Toon posts:

[OC] ECS k7s5a - PCI slot overleden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb net mn nieuwe mobo en ik wou hem eens wat sneller laten lopen,
die jonge waar ik m van kocht zei dat ie hem al eens op 110/147 had laten lopen en dat dat gewoon goed ging enzo...

Dus ik had hem in de CheepoBios opgevoerd, en hij startte normaal op, maar het netwerk deed het niet meer... Het PCI-slot waar de NIC in zat is nu dood en de NIC doet het nog gewoon.

Vragen:
- als de vorige eigenaar hem al eens zorgvuldig getest had op 110/147, waarom is het PCI-slot dan kapot?
- als het aan de NIC lag, waarom werkt die dan nog?
- hoe kan ik hem nou toch een beetje opvoeren, zonder nog meer PCI-sloten te mollen?

Dat was het voorlopig :)

AapopfietS

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heel raar probleem. Ik heb zelf ook dat mobo en hier trekt ie de 146,7 FSB. Geoc'ed met Speedfan. Ik heb de CheepoBIOS nog maar niet gebruikt.

Op gegeven moment gaan dingen gewoon kapot, als je oc'ed eerder natuurlijk. Maar het kan zo zijn dat jou casetemp net iets hoger is dan de jongen waar jij hem van hebt. Dus dat ie het toen niet meer trok en doorbrandde.
Omdat je de bus doorbrandde hoeft niet automatisch de NIC kapot te zijn. Heb je geluk gehad :D
Je zou hem kunnen opvoeren naar een FSB van een tikje lager. Of net als mij met Speedfan. Dan moet je in het BIOS Spread Spectrum aanzetten. En dan kun je Speedfan downloaden van deze link: http://www.almico.com/speedfan408.exe

Correct me if i'm wrong :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-02 10:38
Ik heb zelf wel een last dat de Netwerk kaart er spontaan mee ophoud. plaats je hem in een ander slot doet ie het gewoon weer. Plaats je daarna de netwerkkaart terug in het 1e slot doet ie het ook :?.

Misschien is ie niet overleden heeft ie gewoon wat rust zodig :z

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
Neuh, PCI slot nog wel getest erna hoor... maar niks! 1 down, 4 to go! :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Overcloacken is nooit zonder risico's he :)

Volgens mij als je je FSB omhoog gooit gaat je frequency van je PCI bus ook omhoog, iig hoger dan 33 Mhz en als je NIC dat niet aankan krijg je zulke dingen wel eens.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
kan ik het niet met 112/112 doen? dat is de laagste na 110/147

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:55

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

ff een vraagje, hoe kun je OCén in het bios van ECS???

Ik kan maar kiezen uit 3 FSB's namelijk 100,133 en 166.
Ik heb een K7VTA3 rev.2

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Verwijderd

Cheepoman bios erin zetten.

Ik had mijn ECS K7S5A met voltmod's multiplier dip-switches @ 166/166 lopen zonder problemen. Heb je de fsb al eens terug gezet op 100/100 en dan het pci slot geprobeerd. Misschien dat die NIC gevoelig is voor een te hoge PCI.

Verwijderd

Probeer dat pci slot eens te sprayen met kontakt spray

/offtopic

166/166 zonder PLL mod?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik moest de fsb wel terug zetten op 100/100 (lees: cmos resetten) anders startte hij niet op...

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Een PCI slot slopen door een hoge FSB heb ik nog niet van gehoord hoor.... maar misschien is dit m'n eerste x ;)

Zou het niet gewoon een pinnetje zijn dat geen goed contact meer maakt in dat slot toenvallig? (scheef eruit getrokken ofzo :? )

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-02 23:37
Weet je cker dat je slot kapot is :X Hb je al eens een andere kart geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ja, een geluidskaart maar die deed het niet, deed ik hem in n ander slot deed ie t wel :s

ik zal is goed naar da ding kijken

scheef eruit getrokken zou kunnen, metaalding aan het uiteinde was wat verwrongz0rd

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2003 12:25 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 08:34

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

ff een vraagje, hoe kun je OCén in het bios van ECS???

Ik kan maar kiezen uit 3 FSB's namelijk 100,133 en 166.
Ik heb een K7VTA3 rev.2
Klopt. Je kunt kijke of er voor jouw model een CheapoBIOS is net als bij de K7S5A. Anders kun je het misschien net als ik zonder flashen doen en softwarematig oc'en. Zie in mijn vorige post de verwijzing naar Speedfan.
Volgens mij als je je FSB omhoog gooit gaat je frequency van je PCI bus ook omhoog, iig hoger dan 33 Mhz en als je NIC dat niet aankan krijg je zulke dingen wel eens.
Klopt als een bus :P
Een PCI slot slopen door een hoge FSB heb ik nog niet van gehoord hoor.... maar misschien is dit m'n eerste x
Het kan wel degelijk. Die dingen worden ook aangestuurd door de FSB. Bij een 100MHz zit er een 1/3 multiplier op en op 133MHz een 1/4 en ga zo maar verder. Meestal houdt het klokken van de PCI bus op bij ong 38MHz. Maar hij kan ook eerder kapot, hangt er ook helemaal vanaf wat voor kaartje erin zit. Zie hier het bewijs ;)
Maar kan natuurlijk ook een k*t contact zijn. Dat ie beetje gesmolten is ofzo he.

[ Voor 2% gewijzigd door Ultraman op 20-05-2003 08:00 . Reden: ff wat witregels eruit ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1