Asus A7N8X USB probleem (?)

Pagina: 1
Acties:

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuwe PC met een A7N8X Deluxe (waaw! :9 ), en al sinds het begin werken USB-apparaten maar half. Ik heb al geprobeert Windows XP the updaten, the herinstalleren, BIOS updates, USB2.0 afzetten (dus alleen USB1.1), maar niets helpt. Mijn USB1.1 webcam geeft een beeld vol artifacts (maar met nog herkenbare delen, dus het werkt maar half :s), de software van m'n digicam geeft weer hoeveel fotos er nog op m'n digicam zitten, maar kan ze er niet afhalen (het crasht), en de smartmedia-card-reader laat windows crashen als 'k op een van de drives van die reader klik in explorer. Al deze apparaten werken perfect op een andere PC met P4 1.7ghz en Windows XP, dus het ligt niet aan de apparaten zelf.

Wat moet ik nu doen om dit probleem te verhelpen? Ik ben radeloos! |:( :?

If you come here... you'll find me... I promise

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

Windows XP SP1?

In SP1 zit nl. ondersteuning voor USB2.0. Maar als je USB1.1 ook al fouten geeft zou ik toch wel gaan twijfelen aan je USB poorten...

Niet per ongeluk zo'n metalen lipje van dat afdichtplaatje voor je usb/sound/lpt/etc. naar binnen geschoven in je USB poort? Kan ook hele vreemde gevolgen hebben!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Relix

Relix

Topicstarter
momenteel geen SP1, maar in de vorige install wel en het werkte ook niet.

voorzover ik kan zien is er geen metalen lipje naar binnen geschoven

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
ik heb net de drivers voor USB 2.0 geinstalled voor mn nForce2 Mobo'tje (de A7N8x), en wat me opviel was de 'vreemde' installatie procedure.

je moest 2 dingen installen:

1) Een speciale hotfix voor Windows XP
2) De nVidia drivers voor USB 2.0

maar wat nou vreemd was, was dat je tussentijds NIET mocht rebooten, hoewel de hotfix wel aangaf dat je dat moest doen

Mijn vraag aan jou: Heb je tussentijds gereboot? Zo ja, daar is je probleem

Volgens de readme die erbij zat, helpt in het ergste geval alleen een compleet nieuwe Windows XP installatie. |:(

Khoop dat dit helpt :>

• Relix

Relix

Topicstarter
yup heb ik ook gezien, en hopelijk alles juist gedaan (niet gereboot)...

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:10

Willem2

Ω is futile

Ik heb zelf de A7V8X-X en na installatie van windows XP met SP1 werkte alle USB2.0 poorten direct.

Anders laat je de winkel waar je hem gekocht hebt even uitleggen hoe het wel moet... komen ze er snel genoeg achter als hij kapot is!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Hoe zie je of je USB 2.0 ondersteuning hebt? Kan je dat ergens checken??
Pagina: 1