Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Nokia 7650] Mislukte poging tot verwijderen kras

Pagina: 1
Acties:

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-07 18:49
Ongeveer twee weken geleden ontdekte ik aan de bovenkant van het scherm van mijn Nokia 7650 een kleine kras. Het krasje was ongeveer drie millimeter breed, maar aardig diep, waardoor hij erg goed zichtbaar was. Vooral omdat het een punt was waar de display vrijwel altijd wit is leverde het een soort 'regenboog' effect op als je met de telefoon bewoog.

Vandaag maar even een tubetje Displex gekocht om te kijken of ik de kras weg kon polijsten en deels kon opvullen. Na twee keer drie minuten 'vigorously' gewreven te hebben was de kras inderdaad netjes opgevuld en vrijwel onzichtbaar geworden.
Echter, rondom de kras zit nu een cirkeltje waar ik dus de coating (of iig, dat vermoed ik) heb weggeboend. Een poging om deze cirkel ook weg te krijgen mislukte jammerlijk en er zit nu dus een tweede cirkel om de eerste cirkel heen.
Ik heb nu dus in plaats van één klein krasje, een grote cirkel op het scherm zitten, die eigenlijk nog erger is dan de orginele kras.

Nu weet ik van mezelf dat dit soort 'zelfhulp' eigenlijk niets voor mij is (ik maak het meestal alleen maar erger ;) ) en ben nu dus ook een beetje huiverig om te proberen het hele scherm maar eens goed in te wrijven met het spul, hopende dat ik dan gewoon alle coating eraf schuur en dus in ieder geval van die vieze vlek af ben. Is er misschien iemand die mij kan vertellen of dat verstandig is of niet?
Verder is er natuurlijk ook de mogelijkheid om gewoon even langs een Nokia service centrum te gaan (hier gaat mijn voorkeur naar uit) en het daar te laten maken. Daarom ook nog de volgende vraag: Heeft iemand misschien enig idee wat ze bij zo'n service centrum aan mijn probleem kunnen doen (bv, polijsten, of het doorzichtige plaatje vervangen) en wat dat geintje me gaat kosten? Let wel, ben dus niet van plan de hele display te laten vervangen, het gaat alleen om het beschermende plaatje voor de display (de 'cover').

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

- zelf polijsten op een middelbare school in het handvaardigheidslokaal, ff iemand zoeken die je daar binnen kan helpen.
- juwelier vriendelijk vragen of i dat wil doen voor een x aantal euro's

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
mischien is het duidelijker als je een foto kunt plaatsen, Ik zelf ben bijvoorbeeld niet geheel op de hoogte van zo'n Nokia en heb dus geen idee wat je bedoeld met coating enzo.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Lord-M
TD-er schreef op 17 May 2003 @ 18:16:
mischien is het duidelijker als je een foto kunt plaatsen, Ik zelf ben bijvoorbeeld niet geheel op de hoogte van zo'n Nokia en heb dus geen idee wat je bedoeld met coating enzo.
Foto maken gaat een beetje moeilijk worden (de lens zit immers aan de andere kant van de telefoon :P ), maar ik zal het wat beter uitleggen...
Ik denk (weet het dus niet helemaal zeker) dat over het scherm van de telefoon een soort van 'kras-vaste' coating zit (een laagje wat krassen helpt voorkomen). Deze heb ik er dus per ongeluk deels af gepolijst.

Als je naar het scherm kijkt, dan ziet het er uit alsof er zeg maar een cirkeltje opzit, waarvan de randjes vettig zijn. Het lijkt dus gewoon alsof er wat troep op het beeldscherm zit. Je kunt het er op geen mogelijkheid afkrijgen.
Het lijkt me dus, dat wat ik op het scherm zie de 'rand' van de coating is, waarbij het gebied binnen het cirkeltje dus netjes glad is (vrij van coating) en het gebied er buiten nog wel voorzien is van coating.

-aardbei, zou ik dat polijsten bijvoorbeeld ook bij een Nokia service centrum kunnen laten doen? Het maakt me niet zo heel veel uit als het iets kost...

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11 00:12
Foto maken gaat een beetje moeilijk worden (de lens zit immers aan de andere kant van de telefoon)
2 Spiegels kunnen wonderen verrichten in dit geval :P

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 11:33
Ik heb PRECIES hetzelfde!

Ook zat er een krasje in, ging met dispex lekker aan de poets en nu lijkt het net alsof er een vet druppel op zit ofzo. Gewoon een vaag stukje.

Eerst iriteerde ik me er helemaal dood aan, maar nu valt dat reuze mee. Lijkt wel alsof het een beetje weg trekt ( na 3 maanden ).

Ik zal even een fotootje proberen te schieten van de vaagheid in mijn scherm.

---------------

Okay, foto geschoten, was nog moeilijk om onder de goede hoek te schieten, maar is gelukt

Afbeeldingslocatie: http://home.conceptsfa.nl/~dea21730/7650.JPG

[ Voor 19% gewijzigd door Stinger_Ventura op 17-05-2003 19:18 ]

American Express vraagbaak

• Lord-M
Yup, dat is precies zo'n vlek die ik sinds vanmiddag ook op mijn 7650 heb zitten (bedankt voor de foto trouwens :) ).
Iemand enig idee wat hier nog aan te doen is? Kunnen ze eventueel bij een service centrum dat plastic plaatje vervangen oid?

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Ik neem aan dat er een (plexiglas) plaatje voor het display zit, dus bij een nokia-center kun je denk ik el het plaatje laten vervangen.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 07:50
Ik zou het wel service vinden van Nokia. In deze tijd van drukke concurrentie op de GSM-markt moet je je toch een beetje onderscheiden.
Wat zou het voor Nokia kosten, zo'n schermpje... Vrijwel niets toch?

Kortom ik zou naar het Nokia service center gaan

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TD-er schreef op 17 May 2003 @ 22:57:
Ik zou het wel service vinden van Nokia. In deze tijd van drukke concurrentie op de GSM-markt moet je je toch een beetje onderscheiden.
Wat zou het voor Nokia kosten, zo'n schermpje... Vrijwel niets toch?

Kortom ik zou naar het Nokia service center gaan
Tja zo werkt het in de praktijk dus niet. Maar je kan het altijd proberen.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

www.salesplaza.nl kan je nieuwe orginele frontje kopen rond de 20 euro d8 ik zo

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 11:33
B0MBACI schreef op 19 May 2003 @ 13:48:
www.salesplaza.nl kan je nieuwe orginele frontje kopen rond de 20 euro d8 ik zo
Hartelijk dank! _/-\o_
De product code aldaar is Nokia 7650 A-cover assembly (n9458224) enhet kost 15,30.

Vooralsnog stoor ik me er niet meer aan (deed ik wel, maar lijkt te vervagen ) Als ik hem verkoop dan knal ik gewoon een nieuw frontje er tegen aan en dan kan die als nieuw weg ;)

American Express vraagbaak

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11 13:57

SuperTrooper

Weet hoe het is

Gewoon op een HCC o.i.d. naar zo'n mobiel-standje wandelen. Incl. reparatie kost een nieuw glaasje nog geen 15 Euro...

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

• Utopist
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 15:48
ik heb mijn 7650 eens opgestuurd voor gratis refurbisch. kreeg hem gewoon gratis gerefurbished terug. onder garantie, hij was al een aantal keer gevallen.

heeft me dus niets gekost. en ziet eruit als nieuw 8)

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Je kunt tegenwoordig ook frontjes kopen in verschillende kleuren voor de 7650

Afbeeldingslocatie: http://www.adverteergratis.nl/img/upl/193894.jpg

De behuizingen zijn verkrijgbaar in de kleuren
BLAUW METALLIC
KAMELEON
ROOD METALLIC
ZILVER
ZWART
en kosten EUR 40,-

Ik heb foto's aangevraagd van de overige kleuren, als ik ze binnen heb zal ik ze posten.
Op deze foto staat de zilvere cover
Pagina: 1