[vb] nog ff vraagje over constante

Pagina: 1
Acties:

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:13
Ik heb nog een programmatje in VBA (voor school) wat ik dus in VB aan het zetten ben (daar was oa. topic over http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17810816 voor :x )

maar daar heb ik deze constante in

Const PAD As String = "C:\Documents and Settings\Jelmer1\Mijn documenten\Mijn School Bestanden\Informatica\VBA\Images\"

Alleen is het probleem dat die per "pc" verschilt omdat het eraan ligt waar je die map in zet. dus ik zou een soort installer ofzo moeten maken denk ik waarin ik die constante verander in die map

iemand een idee hoe ik dat aan kan pakken

Verwijderd

Een constante veranderen dat maakt 'm niet erg ermmmz constant vind je niet?

Je zou er natuurlijk een variablele van kunnen maken die je in 'n configuratie menutje invult en naar de registry of ini file wegschrijft.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 17:27 ]

Verwijderd

Zet de waarde in je registry. Als de waarde er tijdens het opstarten van het programma niet is, kan je de user prompten om hem in te vullen voordat hij verder kan. Als de waarde er wel is, dan initialiseer je de variabele (want een constante is het niet als de waarde niet constant kan worden gedefinieerd).

Edit:
Yarvieh is minder lang van stof dan ik ben ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 17:29 ]

Verwijderd

je kan het ook anders aanpakken:
%HOMEPATH% verwijst naar de home dir van de user, bv. C:\Documents And Settings\Administrator

Const PAD = "%HOMEPATH%\Mijn Documenten\Mijn School..blablabla"