Hallo,
ik heb wat problemen om een datacombo vanuit de code te vullen.
ik heb een connectie met een accessdatabank en een query is uitgevoerd, dus de recordset is gevuld...
in de query worden enkel personeelsnummer, naam, voornaam uit een tabel gehaald. ik wil naam, voornaam in de datacombo tonen en personeelsnummer is dan de boundcolumn zodat ik het nummer weet als ze iemand selecteren.
de connectie en query zijn goed gelukt, want ik kan een gewone combobox ermee vullen, maar datacombo lukt me niet
heb al wat zitten proberen en afgezocht op internet, maar kan het niet echt vinden..
heb nu zoiets, wat niet juist is natuurlijk..
iemand enig idee hoe je deze datacombo kan vullen via de recordset rsMensen ?
kan alle hulp wel gebruiken
ik heb wat problemen om een datacombo vanuit de code te vullen.
ik heb een connectie met een accessdatabank en een query is uitgevoerd, dus de recordset is gevuld...
Visual Basic:
1
2
| coDbase.Open "provider=microsoft.Jet.OLEDB.4.0; data source=D:\test\dbase.mdb" rsMensen.Open strquery, coDbase, adOpenDynamic, adLockReadOnly |
in de query worden enkel personeelsnummer, naam, voornaam uit een tabel gehaald. ik wil naam, voornaam in de datacombo tonen en personeelsnummer is dan de boundcolumn zodat ik het nummer weet als ze iemand selecteren.
de connectie en query zijn goed gelukt, want ik kan een gewone combobox ermee vullen, maar datacombo lukt me niet
heb al wat zitten proberen en afgezocht op internet, maar kan het niet echt vinden..
heb nu zoiets, wat niet juist is natuurlijk..
Visual Basic:
1
2
3
4
5
| dbcPersoon.DataField = rsMensen!personeelsnummer dbcPersoon.ListField = rsMensen!familienaam & ", " & rsMensen!voornaam dbcPersoon.BoundColumn = rsMensen!personeelsnummer Set dbcPersoon.RowSource = rsMensen Set dbcPersoon.DataSource = rsMensen |
iemand enig idee hoe je deze datacombo kan vullen via de recordset rsMensen ?
kan alle hulp wel gebruiken