Toon posts:

CD-rom doet het, maar ook weer niet :?

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oke, zit met het volgende probleem.
Heb een Acer Extensa 501. HD was kapot, dus 'nieuwe' gekocht. HD verwisseld, alles werkte zoals het hoorde.
Maar op de HD stond windows 95, en ik wilde windows 98 SE. Dus dacht ik even format c: en dan overnieuw installen.
Formateren geen probleem. Win98 installen. Bij het scherm "Druk op enter om win98 te installeren bedacht ik me.. misschien is het handig om eerst even alles weer vast te zetten. Dus ik op annuleren en spul netjes uitgedaan. Hd vastgezet, toetsenbord teruggeplaatst. Opnieuw aangezet, win98 install van cd-rom kiezen.

ERROR cd-rom kan niet gevonden worden. Oke dacht ik dan pakken we even een bootflop en kijken wat er dan gebeurd. Zelfde verhaal. Weer kan de cd-rom niet gevonden worden. Terwijl hij wel kan booten van cd-rom. wat mis ik hier, wie weet wat er fout is gegaan... :| Iemand die me een hint in de goede richting kan geven??

Heb hier al gezocht op: "Laptop cdrom niet herkent"
Google: "laptop cdrom niet herkent" , "win98 boot niet van cdrom"
manual nagelopen....

iemand nog een idee??

offtopic:
oh ja... weet niet of die hier hoort, zo niet, kan iemand hm dan verplaatsen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 17:10 ]

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-03 22:04

w0w

en doet de cdrom speler het wel met andere cd's? anders moet je in de bios ff de cdroms en hdds goed instellen

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:47

Mentalist

[avdD]

Aangezien zolang alles los lag het wel werkte zal het idd wel iets met hardware zijn, en dan mag je wel in OM blijven wmb...

Wat ik nou graag wil weten : als je alles weer los legt, werkt het dan weer :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
en doet de cdrom speler het wel met andere cd's? anders moet je in de bios ff de cdroms en hdds goed instellen
Het probleem is dus dat ik wel van de cd-rom kan booten. Dus krijg wel het bootmenu van de win98 cd te zien, maar op het moment dat ik kies voor installatie of opstarten met cd-rom ondersteuning, (dan gaat die zoeken naar een cd-rom zoals jullie waarschijnlijk wel weten) dan kan die niets vinden. Dus kan de cd-rom verder niet lezen.
Wat ik nou graag wil weten : als je alles weer los legt, werkt het dan weer
Nou nee, dat heb ik ook al geprobeerd. Maar dat was dus ook niet het geval.

Wat ik verder tot nu toe heb geprobeerd is het draaien zonder HD, zonder succes, alle kabels nagekeken, geen resultaat, BIOS gereset, ook geen geluk hiermee.... Iemand verder nog iedeeën?

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 15:11
Als ik me niet vergis vraagt ie om een schijfletter die zou e: moeten zijn , d: wordt gereserveerd voor smartdrv.exe.

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij vraagt helemaal nergens om. Hij zegt gewoon iets van kan de cdrom niet initialiseren of zo of niet vinden... (morgen ff checken) en vraagt helemaal neit om een letter.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

snap het wel. De 16bit dos drivers op de bootdiskette kan je cdrom niet "herkennen". Gebeurt soms, maar is op te lossen. Zoek de juist 16bit-driver voor jouw cdrom-apparaat (is maar 1 *.sys driver). Als je al een cdrom-diskette hebt hoef je niet ver te zoeken, anders moet je naar de fabrikant van je cdromspeler. Daar vind je ook uitleg hoe te installeren...

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Madrox schreef op 19 May 2003 @ 15:51:
snap het wel. De 16bit dos drivers op de bootdiskette kan je cdrom niet "herkennen". Gebeurt soms, maar is op te lossen. Zoek de juist 16bit-driver voor jouw cdrom-apparaat (is maar 1 *.sys driver). Als je al een cdrom-diskette hebt hoef je niet ver te zoeken, anders moet je naar de fabrikant van je cdromspeler. Daar vind je ook uitleg hoe te installeren...
Ja, dit weekend nog gehad met een oud PC'tje van iemand. Moest ook een herinstall van 98SE. Meteen maar even een 98 bootdisk bijgedaan, waar ik de juiste driver op gezet heb.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja STOM.... had ik kunnen weten...

thnx Madrox !!

maar goed... dat verklaard nog niet waarom de cd-rom eerst altijd wel automatisch werd herkend door de drivers op de bootdisk... en nu niet meer. Daar ben ik echt nieuwsgierig naar...

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

En als je vanaf cd opstart en dan onder dos alle cabs kopieert naar de HD en vanaf daar installeert. Als hij goed wil kopieren dan ben je klaar.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
zo een idee had ik ook al, maar op het moment dat ik de dos-prompt heb, dan heb ik ook geen cd-rom, omdat deze niet gevonden word door opstartschijf.

Heb het ondertussen wel voor lekaar op de Madrox-methode... maar wil nog steeds weten waarom die cd-rom in een keer niet meer wordt herkend door de windows boot cd. Die snap ik namelijk nog niet... |:(

Verwijderd

Deed hij het eerst wel dan?
:?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, hij deed het eerst wel, maar om een of andere vage reden nu niet meer....

offtopic:
Sjorry voor de late reply, maar was een paar daagjes weg....
Pagina: 1