Toon posts:

XP na installatie modem werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik had een pc met als os erop ME. alles werkte hieronder.. ik had alleen veel last van de welbekende kernell error.

ik heb daar nu windows xp op geknald en ik heb nu om het zo maar te zeggen een probleem.

de modem staat bij apparaatbeheer als okey en hij zegt apparaat werkt correct.

Maar als ik nu wil connecten naar het Inet krijg ik Modem is niet aanwezig, in gebruik of niet juis geisntalleerd.

Ik heb zitten kijken en hij maakt gebruik van COm drie, die NIET aanwezig is in mijn geinstalleerde poorten lijst. Daarom heb ik een com poort aagnemaakt dit wordt alleen meteeen 4 en werkt niet correct.

com 1 is wel geinstalleerd en werkt geod, duz ik heb geprobeerd mijn modem via die poort te laten lopen.

Maar dit werkt niet... ik krijg kost wat het kost geen goede verbinding met mijn modem.

als ik meer gegevens opvraag krijg ik netjes de xtra gegevens te zien alleen vielen een paar dingen mijn op

AT+GMM opdracht wordt niet onderstuend
AT#CLS+? opdracht wordt neit ondersteund dit heb ik nog nooit hier zien staan....kent iemand dit probleem ?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Heb je de drivers al geprobeerd van de fabrikant? (De windows XP drivers dan) Soms werken de drivers van Windows XP zelf niet en is er een ander nodig. Ten tweede is het een PCI modem? Zo ja, dan is het normaal dat hij op com 3 staat maar dat hij die niet ziet in apperaatbeheer (virtuele compoort). De com 4 kan je gewoon verwijderen. Is het een ISA modem dan moet com 3 wel bij je poorten staan. Zoek dan eens of het modem geen IRQ conflict heeft. Dat er een paar opdrachten niet word ondersteund is niet erg, is prakitsch altijd zo.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Okey ff een paar antwoorden,,

XP herkende het modem niet dus die heb ik van de cd gepakt, uit de map XP (doh)
Okey het is een PCI modem dus dat zal de reden zijn dat com drie niet aanwezig is (wel maar niet zichtbaar)

Hij heeft volgens zijn eigen zeggen geen IRQ conflict, hij zegt dat alles perfect werkt

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Wat voor merk en type is het dan? Zoek eens op de site van de fabrikant naar een driver voor die modem.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
Dat ga ik denk maar doen

het is een Motorola Modem gewoon een 56K duzz

thnx alvast maar heeft niemand hier ervaring mee ?

Verwijderd

Draai ook XP (Prof.), en heb er een Motorola SM56 Faxmodem inzitten. Drivers geinstalleerd en never problemen gehad, dus doe wat al eerder aangeraden werd: installeer drivers van Motorola ! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Okey ga ik dat ff doen, daar zal het wel aan moeten liggen dan

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een vraag gesteld hier waarom mijn Motorola 56K modem niet werkte, ik heb jullie advies gevolgd en de nieuwste drivers geinstalleerd niets mocht batne.

Het vreemde is dat ik wel gewoon kan giroltellen via datzelfde modem zonder iets te veranderen.

Girotel werkt dus gewoon via het zelfde moden.

Als ik Internet opstart en ik wil verbinden krijg ik de error.

Kan geen verbinding maken met Modem , deze is ingebruik of niet juist geisntalleerd.

Hij is NIET in gebruik dat weet ik zeker en hij is juist geinstalleerd denk ik omdat ik wel kan girotellen..
Als ik diagnostiche gegevens opvraag krijg ik ook gewoon een respons....

wie kan mij helpen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kan geen verbinding maken met Modem , deze is ingebruik of niet juist geisntalleerd.
Probeer eens een AT&F initstring toe te voegen aan de "initialisatiestrings" in de geavanceerde eigenschappen van de modem, zodat de modem elke keer opnieuw wordt geinitialiseerd :)

[google=motorola modem at&f initstring] B)

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 18-05-2003 21:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat vinden die Initialisatiestrings ????

ik heb xp prof duzz

ik kan het niet echt vinden

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volgende string in gepaste

AT&F&C1&D2&K3\V1\N3L1S0=0

maar het werkt niet het mag niet baten hij blijft een die foutmelding geven
Pagina: 1