Toon posts:

[VC6.0] LED weergeven op scherm 8)7

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello

Ik ben nieuw hier, maar ik ben er zeker van dat er hier een paar mensen zijn die me kunnen helpen..

Ik ben zopas begonnen met het programmeren in visual C++ 6.0 enterprise edition
dus tgaat nog redelijk moeizaam vo de moment..

Mijn vraag is de volgende:

Ik heb een I/O boardje gemaakt die heel simpel te sturen is met visual c++
Zie: http://www.southwest.com.au/~jfuller/sio5.html

Welnu ik zou graag mijn outputs willen visualiseren met een LED op het scherm zonder dat het I/O bordje verbonden is aan de pc.
Verder had ik ook de inputs weergegeven(op dezelfde manier) wanneer het bordje wel verbonden is.

een voorbeeld is te vinden op: http://www.geekhideout.com/parmon.shtml
waar duidelijk te zien is (met geleurde bolletjes) wat de status is van de poorten..
[Ik had graag geweten hoe je die bolletjes erop zet en hoe je dan een input of een output daaraan kunt koppelen..]

maar helaas heb ik daar geen broncode van en weet ik niet hoe ik dat moet arrangeren..

Het kan mss raar klinken maar de stoom komt al uit mijn _/-\o_ en ben het beu van te zoeken zonder resultaat en om de hele tijd tegen de |:( te lopen :( ...

PLS Help me

Greets Bienoit

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-08 20:13
Teken gewoon een cirkeltje en kleur dat in met donker of licht rood afhankelijk van de status. De kleur verander je dan gewoon wanneer de status van je poort verandert. IS toch niet zo moeilijk lijkt me?

Verwijderd

Topicstarter
ShadowrunR schreef op 17 May 2003 @ 16:22:
Teken gewoon een cirkeltje en kleur dat in met donker of licht rood afhankelijk van de status. De kleur verander je dan gewoon wanneer de status van je poort verandert. IS toch niet zo moeilijk lijkt me?
De vraag is nu hoe je dan dat cirkeltje tekent...

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 19:41
Je gebruikt Win32 (Windows API)? Dan is het een kwestie van de WM_PAINT-message voor je window afvangen (HWND van je custom control) en dan met BeginPaint een HDC krijgen. Dan kun je daarop gaan tekenen (zoek in de MSDN/Platform SDK help op 'GDI'). Niet vergeten om EndPaint te gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
MisterData schreef op 17 mei 2003 @ 16:43:
Je gebruikt Win32 (Windows API)? Dan is het een kwestie van de WM_PAINT-message voor je window afvangen (HWND van je custom control) en dan met BeginPaint een HDC krijgen. Dan kun je daarop gaan tekenen (zoek in de MSDN/Platform SDK help op 'GDI'). Niet vergeten om EndPaint te gebruiken :)
Oei oei
Da klinkt precies gelijk sinees in de oren..
hm..
Kan het zijn dat W98 dat niet ondersteund?
Kheb dat eens opgezocht maar graak er niet echt uit..

zou het mogelijk zijn om daar eens een voorbeeldje van te geven?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand een oplossing? of een voorbeeldje ergens daarvan staan?
dat zou een grote hulp zijn..
thx anyway

Greets Bienoit

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 19:41
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 17:14:
[...]

Oei oei
Da klinkt precies gelijk sinees in de oren..
hm..
Kan het zijn dat W98 dat niet ondersteund?
Kheb dat eens opgezocht maar graak er niet echt uit..

zou het mogelijk zijn om daar eens een voorbeeldje van te geven?
Ik neem aan dat je al es ooit een window hebt gemaakt met C++? Als je een window hebt gemaakt, dan heb je dus altijd een WNDPROC moeten opgeven... en daarin kun je messages afhandelen. In dit geval een WM_PAINT-message:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
LRESULT CALLBACK WindowProc(HWND hwnd, UINT msg, WPARAM wParam, LPARAM lParam) {
    switch(msg) {
      // al je message handlers
     case WM_PAINT:
        // hier al je tekenstuff
        return 0;
    default:
        return DefWndProc(hwnd,msg,wParam,lParam);
}
}

Dat snap je toch wel hoop ik :? Verder kun je het beste even kijken op www.winprog.org, die heeft een goede tutorial over GDI enzo :)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT. Lees eerst even de verplichte kost: Welkom in P&W: FAQ en Beleid *updated: 14-04*
Daar staan een aantal richtlijnen in van dit forum, en hoe het een en ander werkt enzo.

Zo is kicken, wat je hier deed, niet toegestaan

Over je onderwerp: wij zijn hier niet om jou te leren een bepaalde API te gebruiken, dat zul je zelf moeten doen. Daar leer je immers het meest van ;). De win32 API, oftewel een soort van library met alle functies van windows die je aan kunt roepen, kan in het begin idd nog wat overweldigend zijn, dus misschien is het verstandig op zoek te gaan naar een goed boek of goeie tutorials. hier op www.codeguru.com staan veel voorbeelden over GDI, windows' grafische sublibrary. Denk dat je daar wel veel info uit kunt halen

Succes :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 21:31
In de MSDN staat een Circle tutorial waarbij ze een ActiveX maken ( mbv MFC ) die, je raadt het al, een cirkel tekent en afhankelijk van bepaalde properties de achtergrondkleur verandert.

Misschien is dat wat voor jou?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Pagina: 1