Toon posts:

Computer wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren wilde ik mijn computer opstarten, maar ik kreeg de melding ongeldige systeemdiskette. Ook leek de BIOS nogal in de war. Hij bleef steeds doorgaan met het geheugen controleren tot ik het afbrak. Ik heb toen de BIOS gereset en opnieuw ingesteld en toen was dit probleem opgelost, maar ik kreeg nog steeds de melding ongeldige systeemdiskette. Ik heb mijn computer opgestart met de windows 98 cd-rom en geprobeerd windows opnieuw te installeren. De installatie loopt echter in het begin vast. Ik heb mijn harde schijf geformatteerd, en het opnieuw geprobeerd maar hij liep nog steeds vast. Toen heb ik met fdisk alle partities verwijderd, opnieuw aangemaakt en de schijf weer opnieuw geformatteerd maar dit hielp nog steeds niet. Ik krijg mijn computer dus niet opnieuw geinstalleerd.

Iemand een idee waar dit door komt? Zou het misschien een virus kunnen zijn in de bootsector van de harde schijf?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Gooi er eens DOS op en draai dan een virusscanner, als je bang bent voor een virus.
Verder zou ik overwegen dat je HD misschien brak is. Uiteraard is de bovenstaande tip ook een goede, zodoende dat het op prijs wordt gesteld als je de volgende keer iets beter rondkijkt voordat je een topicje start, mkay? ;) :)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 16:41 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:46
Gebruik eerst de zoek maar eens plus de link die Meneer aard je van de hand doet :) Problemen als deze zijn al erg vaak voorbij gekomen en hoewel het niet per se hetzelfde hoeft te zijn als waar jij last van hebt zijn er iig genoeg tips te vinden welke je eerst uit kunt proberen voordat dit topic weer een herhaling wordt van al die tips. Mocht 't je alsnog niet lukken dan open je weer een topic met daarin de uitkomsten van alle opgevolgde tips/adviezen, kunnen wij je ook doelgerichter helpen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.