Blauw beelde bij terugzetten avi naar DV-in

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik heb een montage gemaakt met Pinancle Studio 8 en daar heb ik een avi van laten maken, omdat die vervolgens terug te zetten naar mijn camera met DV-in. De montage is 1 uur en 50 minuten en mijn pc is er 20 uur mee bezig geweest om daar een avi van 24 GB van te maken. Nu wil ik alles opnemen naar mijn camera (die weer op een videorecorder zit en van digitaal een analoog signaal maak zodat ik hem meteen op videoband kan zetten.

Nu krijg ik iedere keer bij het opnemen een blauw beeld telkens op een willekeurige plek... dat is bijzonder vervelend omdat ik van die montage 35 videobanden moet maken en ik kan 3 kopien tegelijk maken.

Weet iemand waar het aan kan liggen?
Naar mijn inziens komt het omdat mijn pc de film niet snel genoeg naar de camera kan versturen. 24 GB in 1 uur en 50 minuten is behoorlijk veel volgens mij voor een pc.

Heeft iemand een oplossing hier voor?
Ik heb al eens in de search gezocht maar daar staan niet echt oplossingen in.

Ik heb een AMD TB 750 met 512 mb interngeheugen en een Advance firewirkaart

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

tweakerbee

dus..?

Vermoedelijk moet je computer het dan weer coderen naar de DV-codec. Zelf ken ik Studio niet, maar als die met een andere compressie werkt dan zou je CPU te langzaam kunnen zijn. Het is maar een gokje... :?

Helpt het als je alle andere processen afsluit? Maak anders eens een grafiekje met perfmon.msc van je CPU gebruik tijdens het opnemen. Dan zul je vanzelf zien of je CPU power tekort komt. Ik ga er vanuit dat je WindowsXP of Windows2000 gebruikt. Anders zijn de mogelijkheden wat beperkter...

You can't have everything. Where would you put it?

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Het bestand is gecodeerd in de DV-codec zodat hem alleen hoeft af te spelen naar de camera en verder niks hoeft om te zetten.
Wat is perfmon.msc als ik vragen mag? Ik kan wel eens kijken hoe mijn cpu gebruikt wordt. Hoe kan ik het precies zien? Als hij de hele tijd op 100% draaid?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik geloof dat AVi's niet groter dan 2 gb mogen zijn... (met OpenDML 1.? mogen ze max 4 gb zijn geloof ik)

Welk filesysteem gebruik je? FAT32 heeft een max van 4 gb. NTFS weet ik niet, maar da's in elk geval veel hoger.

Weet niet of het daar aan ligt, maar misschien handig om ff naar te kijken

Succes d'r mee!

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec