Toon posts:

[sg] Lief jong katje, vervolg

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 14:56:
Zonder ergens te veel op in te gaan: Ik wist niet dat mijn reactie zoveel reacties zou veroorzaken, en wanneer je in sem wilt melden dat ik, toen ik 16 was, een bal tegen kat aan schopte veel succes. Katten zijn voor veel mensen een ergenis; als ik een kat in mijn tuin zie dan pak ik of een glas water of ik probeer hem weer met een bal te raken (wat alleen toen lukte :) ). Je hoeft verder echt niet dit topic te gaan verkloten om maar op mij te blijven reageren en daardoor steeds offtopic te gaan immers daar is dit topic niet voor.
Dido reageerde op 17 May 2003 @ 15:22:
Je had van te voren kunnen verzinnen dat er reactie op ziou komen, sterker nog, dat had je moeten bedenken. En dus was jou eerste post een troll.
Verder mag je van mij met water gooien naar een kat wat je wilt, maar als ik je ooit met een bal of welk ander voorwerp dan ook een serieuze poging zie doen een kat fysiek kwaad te doen is die kat het mninste van je problemen.
Ik had niet van te voren kunnen bedenken dat er zo heftig gereageerd zou worden op mijn ontopic post, simpel weg omdat ik me niet in kan leven in de mensen die de daar op volgende ,en in mijn ogen soms absurde, reacties hebben geplaatst. Om dan vervolgens te suggeren dat ik een troll plaats omdat ik niet genoeg moeite heb gedaan om me in hun "extreeme"gedachtengang te verplaatsen vindt ik dus te ver gaan.
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 14:56:
Dit topic gaat over iemand die zich afvraagt of hij wel een kat kan opsluiten en de gehele dag alleen kan laten. Zo dat hij, de eigenaar, s'avond even plezier van zijn kat kan hebben.
En dan ben ik de dierenbeul....
Een erg kort-door de bocht insinuatie. Ik raad je met klem aan een andere topic te zoeken waar je je ei kwijt kunt.
Juist niet, een dier moet van zijn vrijheid genieten als deze dan door een mens van zijn moeder wordt afgepakt moet er tenminste aandacht tegen over staan, de topic starter kan dat niet bieden en heeft dus volgens mij geen diervriendelijk toekomst voor het arme beestje in gedachten hoe goed bedoeld dan ook.
<font color=blue>Gelieve niet meer te reageren op de posts van Rutger extreme in deze thread.</font>
Dit was dus ook het onderwerp van mij tweede reactie en daarom ook de reden waarom ik het vervolg in LA plaats.

In andere topics wordt ik er zelfs al lastig mee gevallen.
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 11:48:
en jij bent een dierenbeul :(
:|

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Euhhmm.. kan dit niet via de mail? Bezwaar maken is geen probleem, maar gaarne op de manier die wordt aangegeven in de naar jouw gestuurde mail ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 17 May 2003 @ 16:06:
Euhhmm.. kan dit niet via de mail? Bezwaar maken is geen probleem, maar gaarne op de manier die wordt aangegeven in de naar jouw gestuurde mail ;)
Het kan maar het is niet alleen aan de mod gericht, ook wil ik hier de mensen die de reacties geplaatst hebben een kans gegeven om op mij te reageren.
Oh heb ik mail :p

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ehm, wat wil je dan precies horen :) ?

Naar mijn mening is het idd een beetje dieren mishandelen wat dus absoluut niet zou moeten gebeuren. Om het in dat topic te gooien was ook niet erg slim naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 16:08:
[...]

Het kan maar het is niet alleen aan de mod gericht, ook wil ik hier de mensen die de reacties geplaatst hebben een kans gegeven om op mij te reageren.
Oh heb ik mail :p
Ik vind het jammer dat je posts niet getrashed zijn, iets wat ik zeker had gedaan als ik mod SG was. Nu is het topic door jou, een trotse dierenbeul, compleet vern**kt. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:47
nou ik kan iig met zekerheid stellen dat een kat alleen thuiszitten lang niet zo erg vind dan een bal voor z'n kop krijgen :r

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het begint met voor de "lol" een kat mishandelen, en het eindigt met voor de "lol" een willekeurige voorbijganger in elkaar te rossen. Zo werkt dat over het algemeen met dit soort lui.

Hint: zinloos geweld.

En als je zoiets dan óók nog eens in een kattentopic post, dan wéét je (tenzij je minder dan 5 hersencellen hebt) dat dat wel eens wat minder gewaardeerd zou kunnen worden, en is het blijkbaar te doen om het uitlokken van reacties. En zoiets heet dus een troll. Open dan zelf een topic "Kijk mij een stoer dieren mishandelen!" ofzo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben totaal geen kattenliefhebber. Maar als jij wilt beweren dat jouw post normaal is dan raad ik je echt aan op professionele hulp te zoeken.
Moedwillige dierenmishandeling is zelfs gewoon een strafbaar feit in dit land. Ik snap echt niet wat je met dit topic wilt bereiken...

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op 17 May 2003 @ 16:14:
Het begint met voor de "lol" een kat mishandelen, en het eindigt met voor de "lol" een willekeurige voorbijganger in elkaar te rossen. Zo werkt dat over het algemeen met dit soort lui.

Dit is wel een beetje vergezocht vindt je niet ? Ten eersten zijn huisdieren voor mij niet gelijk aan mensen en daarnaast als je een bal richting een mens schopt wordt deze link ook niet gelegd.
Die kat heeft er ook heus geen letsel aan overgehouden, natuurlijk was ik er achteraf ook niet blij mee en vond het best wel zielig (over de opwinding bij die oude vrouw dan). Maar wanneer een kat mijn tuin of erger nog mij terras aan het bevuilen is dan vindt ik het terecht dat ik hem weg jaag of dat met water of met een bal gebeurd maakt mij eerlijk gezegd niet uit.
Want die kat overleeft het wel.
En als je zoiets dan óók nog eens in een kattentopic post, dan wéét je (tenzij je minder dan 5 hersencellen hebt) dat dat wel eens wat minder gewaardeerd zou kunnen worden, en is het blijkbaar te doen om het uitlokken van reacties. En zoiets heet dus een troll. Open dan zelf een topic "Kijk mij een stoer dieren mishandelen!" ofzo...
Ik heb nooit gesuggereerd dat ik het stoer vond, dat jij dat dan vindt is een ander verhaal.
Verder was het een reactie die op het topic of in iedergeval met een reactie in het topic aan sloot. Namelijk val je buren niet lastig met je eigen katten hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
hahahahahaahahahhahaaaa!
och jeetje, dit kan je niet menen? Ik moet zeggen dat ik Rutger Extreme best wel kan begrijpen, ik ben zelf wat meer van het water of van het beest laten schrikken, maar ja ze kunnen best lastig zijn :). Maar goed, van katten pesten tot mensen in elkaar rossen gaat natuurlijk wel wat ver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, wat jij plaatst is een troll.
Iedereen doet wel eens iets stoms. Mag dat niet ofzo? Ik neem aan dat jij een supermens bent met oneindige kennis.

Ik heb zelf 3 katten en ik kan je wel vertellen, een bal tegen z'n kop vind ie een stuk minder vervelend dan de hele dag opgesloten zitten. En Courage, als jij dat niet begrijpt, dan heb je volgens mij zelf minder dan 5 hersencellen. Van een ex-mod had ik toch wel beter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alfredt schreef op 17 May 2003 @ 16:22:
Ik ben totaal geen kattenliefhebber. Maar als jij wilt beweren dat jouw post normaal is dan raad ik je echt aan op professionele hulp te zoeken.
Moedwillige dierenmishandeling is zelfs gewoon een strafbaar feit in dit land. Ik snap echt niet wat je met dit topic wilt bereiken...
O, dus als ik een bal naar iemand trap, dan is dat mishandeling :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
ja idd, dat iedereen het mishandeling noemt vind ik ook een beetje overdreven... is gewoon pesterij man :p Trap maar een bal naar mij, dan ga ik je ook niet aanklagen of huilen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 16:25:
[...]

Ik heb zelf 3 katten en ik kan je wel vertellen, een bal tegen z'n kop vind ie een stuk minder vervelend dan de hele dag opgesloten zitten.
Dat lijkt me sterk. Als je een binnenkat hebt die het gewend is om binnen te zitten, alleen of met mensen thuis, dan zal ie dat een stuk minder erg vinden dan een bal voor z'n kop hoor.

En trouwens, een kat rent ook wel weg als je 'm laat schrikken of op 'm afloopt, je hoeft er geen dingen naar te gooien/schoppen.
En Courage, als jij dat niet begrijpt, dan heb je volgens mij zelf minder dan 5 hersencellen. Van een ex-mod had ik toch wel beter verwacht.
Het is toch waar wat Courage zegt :? Dat topic is nu verneukt, omdat Rutger die posts plaatste waar hij beter eerst over na had moeten denken.
En verder zie ik het nut niet van het feit dat jij het ex-mod zijn van Courage weer boven water moet halen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

het begint met een mierenlokdoosje en eindigt met fullscale chemical warfare?

Ben wel met wildhagen eens dat het niet zo handig is om dat in een kattentopic te posten, maar het is imo toch zeker voor de helft de schuld van de mensen die 'happen' als zo'n topic daardoor verkloot wordt.

En ondanks dat ik tegen dierenmishandeling ben is fysieke pijn volgens mij nou eenmaal het enige wat beesten begrijpen. Een hond/kat kun je nu eenmaal niet uitleggen waarom ie iets wel of niet moet doen, en vooral bij het niet-doen werkt straffen nu eenmaal beter dan belonen.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Dit onderwerp ligt ( net als het geloof) nogal gevoelig ...

Sommige mensen hebben niet zo veel met dieren, en anderen worden pissig als je ook maar iets 'fouts' over zegt. Zo'n zelfde discussie was laatst ook over de 'vliegende ratten' aka duiven.

Ik kan reacties (in het algemeen) van beide partijen begrijpen, maar dat er meteen zo'n felle reacties op komen vind ik wat overdreven.

Ik vind dat de TS niet fout is geweest, hij heeft niet opgeschept over gruwelijke martelpogingen oid ...
mijn inziens zijn de mensen die er zo fel op reageren een beetje te snel met de TS te veroordelen.
Er zijn mensen met andere opvattingen dan je zelf hebt. Respecteer dat maar gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik zie niet in waarom men over een kat moet vallen en niet over al die kippen die afgeslacht worden, maar dat is slechts mijn mening :)

Al is het - zachtjes uitgedrukt - erg dom om dat te posten in een kattentopic. Ik kan me erg goed voorstellen dat kattenliefhebbers daar over vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En ondanks dat ik tegen dierenmishandeling ben is fysieke pijn volgens mij nou eenmaal het enige wat beesten begrijpen. Een hond/kat kun je nu eenmaal niet uitleggen waarom ie iets wel of niet moet doen, en vooral bij het niet-doen werkt straffen nu eenmaal beter dan belonen
O, dat kan je wel hoor. Gooi maar eens een emmer water over een kat heen. Beest heeft geen pijn, maar weet heel goed dat-ie dat niet meer moet doen. Beide partijen tevreden. Bij een koppig c.q. eigenwijs exemplaar moet je het misschien een of twee keer herhalen, en dan komt het daar ook over.

En je kan het ook met de beloningsmethode doen: als ze iets goed doen beloon je ze (door bijv een snoepje te geven). Kost iets meer tijd, maar het kan wel. Ik geloof dat deze methode ook door officiële hondentrainers worden gebruikt (not sure though).

Deze methodes zijn alleen minder geschikt voor mensen die voor de lol dieren pijn willen doen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het is alleen niet zijn eigen kat, dus kan je moeilijk er een emmer water overheen gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 16:27:
[...]
O, dus als ik een bal naar iemand trap, dan is dat mishandeling :X 8)7
En om niet uit de toom te vallen heb ooit, toen ik op straat aan het voetballen was, een bal op een kat geschoten, was een mooie voltreffer
Vreemd he dat dit overkomt als moedwillig proberen een kat pijn te doen?

(Er is ooit iemand veroordeeld wegens doodslag omdat hij een slof naar iemands hoofd gooide.)

[ Voor 42% gewijzigd door ArthurMorgan op 17-05-2003 16:48 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

G33rt schreef op 17 May 2003 @ 16:42:
Het is alleen niet zijn eigen kat, dus kan je moeilijk er een emmer water overheen gooien :)
:?

1) Men signaleert een kat in de tuin met verdachte bezigheden
2) Men vult een emmer met water
3) Men deponeert de inhoud van de emmer met een al dan niet sierlijke zwaai richting zich verdacht ophoudend subject
4) Men bekijkt het resultaat.
5) Mocht subject eigenwijs zijn en niet verdwijnen herhaalt men de stappen 2 t/m 4

Dat lukt ook bij katten die niet van jezelf zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op 17 May 2003 @ 16:39:
Deze methodes zijn alleen minder geschikt voor mensen die voor de lol dieren pijn willen doen.
Deze opmerkingen zijn daar weer meer geschikt voor mensen wier het aan begrip ontbreekt.
O, dat kan je wel hoor. Gooi maar eens een emmer water over een kat heen. Beest heeft geen pijn, maar weet heel goed dat-ie dat niet meer moet doen. Beide partijen tevreden. Bij een koppig c.q. eigenwijs exemplaar moet je het misschien een of twee keer herhalen, en dan komt het daar ook over.

En je kan het ook met de beloningsmethode doen: als ze iets goed doen beloon je ze (door bijv een snoepje te geven). Kost iets meer tijd, maar het kan wel. Ik geloof dat deze methode ook door officiële hondentrainers worden gebruikt (not sure though).
Soms is het gewoon te veel moeite om een glas/emmer te zoeken, naar een kraan te lopen en dan weer naar buiten te gaan rennen waarbij je ook weer moet oppassen dat je geen stoelkussens of je zelf natgooid.
En op momenten kan ik niet de motivatie opbrengen om het bovenstaande stappen plan uit te voeren, net zo als het mij aan motivatie ontbreekt om de hele avond stil en in het donker in huis te gaan zitten zodat ik een muis met mijn handen kan gaan vangen waarna ik hem weer buitenshuis vrij laat, nee het spijt me daar koop ik de "dierenbeul" een muizenval voor.
Alfredt schreef op 17 mei 2003 @ 16:45:
Vreemd he dat dit overkomt als moedwillig proberen een kat pijn te doen?
Het is toch wel duidelijk dat dat een sarcastische opmerkingen was naar aanleiding van de acties die mijn buren uitvoeren, als dat niet zo was bij deze dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

wildhagen schreef op 17 mei 2003 @ 16:39:
[...]
O, dat kan je wel hoor. Gooi maar eens een emmer water over een kat heen.
ok.. met 'pijn' bedoelde ik dus 'een onaangename ervaring', voor een kat is een emmer water ook straf.
Voor mensen die voor de lol dieren pijn doen is een emmer water ook een prima straf, alleen moet je het water dan eerst even aan de kook brengen. Bij katten hoeft dat niet.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het kort en duidelijk houden.

Als je provocerende opmerkingen maakt, krijg je scherpe reacties. Als je dat niet begrijpt, of als je niet inziet waarom het provocerende opmerkingen zijn, dan moet je je serieus eens laten nakijken.

Plaats zulke opmerkingen gewoon niet.

Probeer in te zien dat je er zelf om vraagt, en open in het vervolg niet meer zulke belachelijke LA topics om maar met je vingertje te kunnen wijzen naar diegenen die op jou reageren. Wijs liever naar jezelf. Dit is een logisch gevolg van jouw eigen actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 16:56:
Ik ga het kort en duidelijk houden.

Als je provocerende opmerkingen maakt, krijg je scherpe reacties. Als je dat niet begrijpt, of als je niet inziet waarom het provocerende opmerkingen zijn, dan moet je je serieus eens laten nakijken.

Plaats zulke opmerkingen gewoon niet.

Probeer in te zien dat je er zelf om vraagt, en open in het vervolg niet meer zulke belachelijke LA topics om maar met je vingertje te kunnen wijzen naar diegenen die op jou reageren. Wijs liever naar jezelf. Dit is een logisch gevolg van jouw eigen actie.
Maar dat is het 'm juist ik heb geen provocerende opmerkingen geplaatst, en nogmaals waarom moeten we ons wel opwinden om een kat die een bal tegen zich aan krijgt en niet om iets wat algemeen goed is namelijk het genadeloos vermoorden van muizen en ratten.
Ten tweede wijs ik niet met een vingertje ik geef alleen uiting aan het onbegrip wat ik tenopzichten van de reacties heb. En dan vooral de reacties die mij in andere topics achtervolgen, wat opzich al genoeg aanleiding is voor topic, lijkt mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 17:02:

Maar dat is het 'm juist ik heb geen provocerende opmerkingen geplaatst, ...
Dan moet je je dus laten nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 16:03:
Ik had niet van te voren kunnen bedenken dat er zo heftig gereageerd zou worden op mijn ontopic post, simpel weg omdat ik me niet in kan leven in de mensen die de daar op volgende ,en in mijn ogen soms absurde, reacties hebben geplaatst. Om dan vervolgens te suggeren dat ik een troll plaats omdat ik niet genoeg moeite heb gedaan om me in hun "extreeme"gedachtengang te verplaatsen vindt ik dus te ver gaan.
Twee puntjes:

Ten eerste weet je dan bij deze dat je dergelijke reacties oproept, you live, you learn :) Dus onthoud het voor de toekomst, verder geen probleem :)

Ten tweede kwam het op mij, en wellicht op anderen een beetje vreemd over dat je aan de ene kant stelt dat je totaal niet begrijpt waarom mensen iets voelen voor katten (je kunt je er ten minste niet in inleven...), terwijl je je even later wel op lijkt te winden over het feit dat zo'n beest binnen zit...
Overigens is daar een hele SG topic over, als ik me niet vergis, dus wellicht kun je er daar over doordiscussieren :)
In andere topics wordt ik er zelfs al lastig mee gevallen.
Doen we wat aan :)
XceeD schreef op 17 mei 2003 @ 16:06:
Hij heeft (hierover) geen mail van me gehad :) dus daarop reageren is wat lastig :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Als groot kattenliefhebber wil ik wel even kwijt dat de feitelijke "misdaad" van de ts mij meevalt. Erger is het feit dat 'ie het in één adem presenteert met het ingraven van muizevallen ("die slimme man"), hetgeen zegt dat het als mishandeling bedoeld is, hoevaak 'ie dat verder zelf ook moge ontkennen, en daarmee is 'ie imo erger dan een dierenbeul: het is iemand die stoer doet ("om niet uit de toon te vallen") over dierenmishandeling.

Wildhagen's reactie lijkt in eerste instantie zwaar overdreven, maar raakt de kern van de zaak: als je een dierenbeul bent, ben je "gewoon" een dierenbeul, maar als je dierenmishandeling goedpraat, maak je de weg vrij voor meer dierenbeulen. Propaganda heet dat, én trollen.

En nou gaan mekkeren dat we niet aardig tegen 'm zijn? Wat een namaakextremist.
Pinball schreef op 17 May 2003 @ 16:49:
Voor mensen die voor de lol dieren pijn doen is een emmer water ook een prima straf, alleen moet je het water dan eerst even aan de kook brengen. Bij katten hoeft dat niet.
:)

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 17-05-2003 17:23 . Reden: ... ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Dido

heforshe

Dit draadje kan gewoon dicht aangezien de discussie een hele verkeerde kant op lijkt te gaan. De TS kan me mailen als ie het ergens niet mee eens ie, en over dierenmishandeling en wat het wel of niet inhoudt of impliceert mag van mij een SG draadje worden geopend, zolang het maar netjes blijft ;)

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.