Is Wanadoo Cable/Casema nog steeds zo slecht?

Pagina: 1
Acties:

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Een tijdje terug zag ik veel klachten dat Casema zo slecht was (service, verbinding), maar nu lees ik er niet veel meer over.

Ik heb nu Basic ADSL van XS4All, maar ik zit hier in het Casemagebied (maar nog geen internet, komt volgend jaar ofzo), en misschien willen mijn ouders gaan overstappen omdat het goedkoper is.

Is de kwaliteit nog echt onder de maat (zoals in de faq staat), of is het nu verbeterd?

/me heb het topic even geschopt *

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 08-01-2004 13:13 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De service vind ik nog niet zo geweldig. Ik heb een enkele keer de helpdesk gebeld, maar ik kon hém meer vertellen dan hij mij.........

Over de verbinding ben ik wel positief. Ik heb het beruchte DEMOS-modem (een NON-broadband Basic abbo) en de verbinding is stabiel, met erg weinig downtime. Nu weet ik dat dat bij lang niet iedereen het geval is. Over broadband Basic en Premium hoor ik positieve geluiden, volgens mij is de kwaliteit daarvan behoorlijk verbeterd.

Verwacht dus niet al teveel van service/helpdesk, maar de verbinding/uptime is wel in orde.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Resistor schreef op 17 May 2003 @ 15:51:
Een tijdje terug zag ik veel klachten dat Casema zo slecht was (service, verbinding), maar nu lees ik er niet veel meer over.

Ik heb nu Basic ADSL van XS4All, maar ik zit hier in het Casemagebied (maar nog geen internet, komt volgend jaar ofzo), en misschien willen mijn ouders gaan overstappen omdat het goedkoper is.

Is de kwaliteit nog echt onder de maat (zoals in de faq staat), of is het nu verbeterd?
Mocht je inet kunnen krijgen van casema doe dan het volgende wacht op een niet goed geld terug actie en test gewoon de boel. Houd je ADSL er gewoon bij. Dan weet je gelijk of het is wat je zoekt.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 12:25

Elroy

Zelda!!!

Ik zit hier met Broadband Premium van Wanadoo (cable) en ik had altijd rond de 65kb/s, nu de verhoging rond is zit ik dagelijks op 100 kb/s.
Ik heb nog niet echt last gehad, dat ze onder de 100 gingen of dat het netwerk plat lag. Voor de helpdesk moet je de juiste persoon hebben :P

Specs Computer

Verwijderd

tjah ik heb ook casema broadband premuim en ik zeg eerlijk ik vind 100kbs nou niet echt veel kwa download
ik haal het wel bijna altijd hoor probleem is ik heb geen huistelefoon en die wil me moeder ook niet meer dus adsl zit er niet in voorloppig of er moet een oplossing komen
of casema moet er nog een 100kbs tegenaan gooie bij premuim of met nog een sneller abo uitkomen

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ik ben zeer teverden Casema Broadband Premium afnemer :)
ik deel hier de verbinding door 6 studenten en de kosten dus ook :)
We halen in ons huisje altijd 110kb/s, behalve als iedereen zit te downen natuurlijk :P

het aansluiten en de support is wel ronduit klotte, voordat ik het modem in huis had hadden ze al heraansluitingskosten en boetes en maandkosten bij me afgeschreven :? 136 euro totaal. Door wel 20 keer zeer flink uit mijn slof te schieten ben ik toch aangesloten. Vervolgens duurde het nog een heleboel telefoontjes en een half jaar lang voordat de eerste factuur binen kwam.

dus product is super en stabiel
maar o wee als je support nodig heb, wat een :r helpdesk :(

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Ik heb nu breedband basis en heb continue 41+ kB/s downstream en een ping van rond de 13, de upload is krap. 10 als je zelf upload (ftp) en 6,4 als er wordt geupload.
Ik heb het pas krap een week en er al tien gig doorheen gejaagd, het limiet is 1,5 gig maar dat is een ongeschreven regel :)

De eerste dag had ik een storing en nu heb ik ook met euroniksas weer een storing.
Het modem krijgt zichzelf niet meer op het netwerk aangemeld.
Schijnt normaal te zijn die kinderziektes.

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-03 00:17

Lightah

Strikes Again

ping 13 bij broadband basic lijkt me zeer ongeloofwaardig. spreek uit ervaring

The Unpredictable Striker!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 18:12:
Ik heb nu breedband basis en heb continue 41+ kB/s downstream en een ping van rond de 13, de upload is krap. 10 als je zelf upload (ftp) en 6,4 als er wordt geupload.
Ik heb het pas krap een week en er al tien gig doorheen gejaagd, het limiet is 1,5 gig maar dat is een ongeschreven regel :)

De eerste dag had ik een storing en nu heb ik ook met euroniksas weer een storing.
Het modem krijgt zichzelf niet meer op het netwerk aangemeld.
Schijnt normaal te zijn die kinderziektes.
Ping waarnaartoe??

tweakers.net?

of casema server?

ping 13 voor casema basic...

Ikzelf heb casema basic cabel gehad... 4 kb/sec was zo'n beetje het max, meestal nog een stukje lager. service is ver beneden maat, helpdesk was altijd lang in de rij staan...

Nu heb ik xs4all, stukken beter ;), maar kost dan ook wel 2x zoveel :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik ken meerdere mensen in Utrecht die nog met de Demos modem werken, en daar is het iig flink brak.

Een JPG-je ofzo oversturen van zo'n200 kb bijvoorbeeld gaat niet met MSN ... want je kan niet resumen. Je krijgt altijd een time out voordat ie er helemaal is.
Goed spul :Y)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Icey schreef op 17 mei 2003 @ 19:34:
[...]

Ping waarnaartoe??

tweakers.net?

of casema server?

ping 13 voor casema basic...

Ikzelf heb casema basic cabel gehad... 4 kb/sec was zo'n beetje het max, meestal nog een stukje lager. service is ver beneden maat, helpdesk was altijd lang in de rij staan...

Nu heb ik xs4all, stukken beter ;), maar kost dan ook wel 2x zoveel :P
De ping van Speedtest. Een ping naar Tnet vind ik niet zo interessant :Y)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb hiero wanadoo Premiun :)

Werkt prima. Soms krijg ik een timeout en dan moet ik ff 15 minuten w88 en dan doetie het weer :)

Het internet staat hier ongeveer 9 uur per dag aan.
We hebben nu al een jaar internet, en gedurende de tijd dat hij aanstaat is hij pas twee keer uitgevallen :)

Kortom: bevalt prima hiero :D

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-05 17:54
Opzich lijkt me Wanadoo ADSL ook geen straf om mee te internetten, niet alleen omdat ik het verkoop in de winkel. ;)

M'n collega heeft een tijdje geleden ook Wanadoo ADSL Basic genomen en dat heb ik voor em geinstalleerd (kabels trekken :9 ) en toen we het aan de gang hadden (direct) liep het als een speer. Gemiddeld 80 KB/s lijkt me geen slechte verbinding. :)

Op deze site kun je kijken welke providers ADSL bij jou in de buurt aanbieden en kun je een vergelijking maken.

Succes :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xion op 17-05-2003 20:23 ]

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:20

not-known

[BI] Crewmember

dreeke schreef op 17 May 2003 @ 19:36:
Ik ken meerdere mensen in Utrecht die nog met de Demos modem werken, en daar is het iig flink brak.

Een JPG-je ofzo oversturen van zo'n200 kb bijvoorbeeld gaat niet met MSN ... want je kan niet resumen. Je krijgt altijd een time out voordat ie er helemaal is.
Goed spul :Y)
mja demos... hier in de buurt (zoetermeer eo) is die meuk al uitgeschakeld. demos is zo goed als uit de roelatie en wordt niet meer geleverd :Y)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

• MikeN
  • Laatst online: 11:06
Ik heb tot gisteren Casema Broadband Premium gehad.
De snelheid is goed te noemen, je haalt gewoon de volle 100 KB/s die ze beloven, soms iets meer (upload is ook goed btw).
De pingtijden zijn redelijk, maar ik heb nu na 1 dag XS4All basic ADSL al gemerkt dat de ping bij Casema beter zou kunnen (Casema: 25-40 ms, XS4All 10-20 ms).
De helpdesk is ronduit rampzalig. Je belt ze op als je internet er weer eens uitligt (toch zeker 1x per maand een half dagje), eerst zeggen ze "er is geen storing, het moet gewoon werken hoor", daarna krijg je te horen dat het aan je modem ligt (ze willen van COM21 af) en dan zeggen ze "we zullen er eens naar kijken".
En dan de reden waarom ik overgestapt ben op ADSL: poort 25 staat dicht, dus verwacht niet dat je een mailserver kan draaien :Y)

[edit]
En um, voor de prijs hoef je niet over te stappen hoor. Broadband Premium kost 49,95 euro en ADSL basic 51 euro ofzo (Je kan wel overstappen naar Broadband Basic, maar dan ga je wel in snelheid achteruit).

[ Voor 14% gewijzigd door MikeN op 17-05-2003 23:23 ]

Verwijderd

mm ik ben zelf ook over gestapt van adsl van xs4all naar cable wanadoo over de help desk kan ik je niks vertelllen daar heb ik nog niks mee temaken gehad ja vroeger toen ze net begonnen met internet aan bieden en het om te huilen was! ik moet je zeggen dat ik nu heel erg tevreden ben over wanadoo cableBroadband Basic ik gebruik hier ook een router bij en het gaat tot nu toe perfect weinig tot geen storing downl +/- 100 kb redelijk stabiel allen word het registreren bij het tweaker form je onmogenlijk gemaakt je kunt wel registreren maar je krijgt de activerings code niet toe gestuurd die houden ze tegen om dat ze zelf ook een gratis form aan bieden dat werd mij verteld toen ik ging klagen bij wanadoo ik ben het daar niet mee eens vind het onzin ik mag toch zeker zelf wel uit maken op welk form ik zit het is mij wel gelukt maar met een om weg dus kortom ik ben best tevreden met wanadoo op het puntje form na

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:36

timovd

Voorsprong door techniek

mwa.... Wanadoo/Casema is ook heel soms wel eens goed hoor.

Snelheidverhoging merk ik alleen soms 's avonds wat van.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Xion schreef op 17 May 2003 @ 20:21:
Opzich lijkt me Wanadoo ADSL ook geen straf om mee te internetten, niet alleen omdat ik het verkoop in de winkel. ;)

M'n collega heeft een tijdje geleden ook Wanadoo ADSL Basic genomen en dat heb ik voor em geinstalleerd (kabels trekken :9 ) en toen we het aan de gang hadden (direct) liep het als een speer. Gemiddeld 80 KB/s lijkt me geen slechte verbinding. :)

Op deze site kun je kijken welke providers ADSL bij jou in de buurt aanbieden en kun je een vergelijking maken.

Succes :)
Hmm, ik weet dat mijn handschrift erg onduidelijk is, maar door mij getypte tekst moet wel te ontcijferen zijn.

Ik vroeg hoe het met KABEL internet zat, via de COAX (tv/radio) kabel, ADSL is wel goed, ik heb nu XS4All basic ADSL.

;)

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
* Resistor een schop *

Ik zie op de FP nieuws: Casema in laatste fase reorganisatie; de stand van zaken verschijnen, waarin veel gescheld wordt op de Casema.

Is het veel slechter geworden (service, verbinding) of is er niet veel veranderd?

[ Voor 5% gewijzigd door Resistor op 08-01-2004 13:14 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Misschien hoor ik dit niet te zeggen, maar waarom zou je van de ISP met hele goede service en kwaliteit (Xs4all) overstappen naar iets warrigs en chaotisch als Casema..alleen maar omdat het goedkoper is? Overstappen betekent wel opzeggen xs4all, aansluitkosten voor casema. Als ik jou was zou ik het niet doen en je ouders ervan overtuigen je niet voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten. Denk er anders eens aan om eventueel Lite te nemen als het perse goedkoper moet.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik had dit topic toendertijd geopend wegens die acties dat het zo goedkoop was, voor in theorie bijna de zelfde snelheid.

Het leek mij leuk om te horen of er iets verbeterd is.

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 17:07

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Opzicht zijn ze wel relaxed met hun d/l limieten, maar je zit dus wel een jaar vast. Zeg je hem niet op, dan zit je automatisch weer een jaar vast. Klote dus.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 16:42
Hier echt bijna geen problemen gehad in nu ruim 2 jaar, alleen de helpdesk is imo niet zo bijster slim.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 20:35
Het grote voordeel van casema is dat ze geen datalimiet is, ook geen FUP. Ik denk dat ze dat voorlopig als grote concurrentieverschil met ADSL zullen aanvoeren. Bij ADSL wordt steeds meer op de datalimiet gelet, en is die datalimiet voor de goedkope abbo´s ook te laag zodra je meer doet dan emailen en surfen alleen.

Nadeel van casema is dat de snelheden momenteel achterlopen bij ADSL. Casema schijnt eerst de klantenservice op orde te willen hebben voordat ze iets aan de snelheden gaan veranderen, helaas.

Het enige in prijs-snelheid verhouding concurrerende abbo is het goedkope 19.95 euro easy/abbonnement, dat kost ook echt 19.95, bij adsl-abbo's voor 19.95 geldt dat bedrag maar voor 3-6 maanden en/of zitten daar extra voorwaarden (bv een telefoonabbo aan verbonden). Dat kan ook niet anders, want alleen de KPN-bijdrage voor ADSL is al 19.95, dus voor die prijs kan niemand dat aanbieden.

Mochten ze alleen een basic/demos abbo kunnen aanbieden, dan kun je dat beter niet doen, dat is het oude en zeer beruchte prutssysteem. De nieuwe broadband abbo´s met com21 of motorola modem zijn kwalitatief wel ok.

Casema schijnt eerst de klantenservice op orde te willen hebben voordat ze iets aan de snelheden gaan veranderen, helaas (ik zou de snelheden graag weer in de buurt van ADSL zien komen).

Kijk eens op http://www.speedtest.nl/ voor de behaalde snelheden van de verschillende abbo´s en providers, daar kun je zien welke abbonnementen momenteel welke snelheid halen, wat de ping is, en of de snelheid nog terugloopt rond de drukste uren van de dag.

[ Voor 61% gewijzigd door Dijkhuis op 15-01-2004 19:23 ]

Pagina: 1